Topics: 163
23 April 2013, 12:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 April 2013, 13:21 door Dopski.)
Citaat:Agendapunt: Afschaffing vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers
Zaak: Brief regering - staatssecretaris van Financiën, F.H.H. Weekers - 15 april 2013 Afschaffing vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers - 2013Z07691
Voorstel: Betrokken bij het algemeen overleg Belastingplicht overheidsbedrijven; Fiscale moties en toezeggingen d.d. 17 april 2013.
Dit is de agenda van de commissie, zo te zien over de procedure hoe eea te behandelen. Denk niet dat het inhoudelijk behandeld wordt, alleen dat wordt gemeld dat de brief wordt/is meegenomen in het "Algemeen overleg Belastingplicht overheidsbedrijven". En dat was afgelopen woensdag; wat toen te volgen was.
BartWillem schreef:Morgen wellicht uitsluitsel: http://www.tweedekamer.nl/images/Agenda_...229677.pdf zie punt 12. Het wordt morgen bij het Algemeen Overleg behandeld, maar het is niet zeker of er een nieuw voorstel van Weekers vandaag nog komt of dat hij er alleen in het overleg op terugkomt.
Het Algemeen overleg is volgens mij vandaag 16:30 -20:30 uur, en morgen het procedure overleg. Dus die brief zal eerder vandaag dan morgen komen denk ik.
planning van agenda's:
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/...p?COMM=FIN
kak ik zit verkeerd te kijken. Vandaag is verplaatst, morgen trouwens ook geannuleerd; alleen nog die procedurevergadering.
Topics: 69
Zijn dat niet twee losse dingen?
Het debat vorige week woensdag ging namelijk en over de oldtimers en over de ANBI's (Algemeen Nut Beogende Instellingen).
Maar het klopt dat vorige week een algemeen overleg was en nu een procedurevergadering.
En inderdaad, tijdens procedurevergaderingen nemen Tweede Kamercommissies besluiten over de te volgen procedures en werkwijze.
Toch heeft Weekers gezegd dat als hij het voorstel begin deze week stuurt er nog ruimte is om er met hem over te praten voor het meireces.
Als ik de agenda zo bekijk, zie ik verder geen expliciete gelegenheden, dus gok toch dat het deze is.
23 April 2013, 13:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 April 2013, 13:23 door Dopski.)
oudevolvo schreef:Toch heeft Weekers gezegd dat als hij het voorstel begin deze week stuurt er nog ruimte is om er met hem over te praten voor het meireces.
Als ik de agenda zo bekijk, zie ik verder geen expliciete gelegenheden, dus gok toch dat het deze is.
Moet inderdaad wel, zou je zeggen. Maar een uurtje voor tig agendapunten lijkt me aan de andere kant ook weer vreemd...
Topics: 7
Of ze hebben de brief achter gesloten deuren behandeld, en komt morgen alleen de uitkomst en wordt de procedure tot wetwijziging gestart of de definitieve vorm naar de Tweede Kamer gestuurd.
Topics: 288
kwestie van de stapel "zien" en afhameren..
Topics: 55
Topics: 107
24 April 2013, 10:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 April 2013, 10:50 door jos245.)
[COLOR="#0000CD"]
"Dat Weekers er niet uit komt met de betrokken partijen is voor Van Vliet een teken dat de staatssecretaris het niet aan kan. Maar of De Jager wÃl wat weet te bereiken, valt volgens hem nog maar te bezien. "Weekers heeft een paar keer met de sector gesproken. Hij heeft zijn best gedaan om in ieder geval met hen in gesprek te blijven. Maar als staatssecretaris Weekers niets te bieden heeft, omdat zijn tas praktisch leeg is, dan zie ik de toegevoegde meerwaarde niet van nog een boodschapper of onderhandelaar die ook niets in zijn tas heeft."
"Koepelorganisatie FEHAC laat BNR in een reactie weten dat het te prijzen is dat Weekers 'er alles aan doet om tot een oplossing te komen'. "Hij is op pad gestuurd met een onmogelijke opdracht."
[/COLOR]
Ik heb het gevoel dat de regering ervan uit gaat dat die 150 miljoen er hoe dan ook MOET komen. In dat geval valt er gewoon niks te onderhandelen.
Bovendien begint het Meireces van 2 weken al overmorgen. Als men vasthoudt aan de deadline van 1 mei dan is m.i. de kans dat nog iets bereikt wordt ten gunste van de oldtimerrijder nihil.
Dat gevoel heb ik ook sterk.
En volgens het artikel van BNR (
http://www.bnr.nl/nieuws/traffic/389289-...?s_cid=HUD) lijkt het erop dat De Jager o.a. inzet op het verplicht schorsen van oldtimers in de winter: hobbyrijders moeten in de winter de auto in de garage laten. Het woord "garage" lijkt dus te wijzen op een schorsing aangezien je met een geschorst voertuig niet aan de openbare weg mag parkeren.
Wat ben ik trouwens blij met een forum als dit, als je die reacties op die nieuwssites ziet, tsjonge jonge... :doh:
Dan wil je niet weten wat Weekers allemaal in zijn mailbox gekregen heeft.

Zouden zelfs een hoop dreigmails tussen zitten. :')