Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
BartJu schreef:Zoals het nu staat is het belastingvrij vanaf 40 jaar. Uitzondering is benzine va 26, met aanvullende eisen.
Maar eens even afwachten wat het definitief wordt.

Nice, mooi helder geformuleerd in de brief:
Citaat:Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is
de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).
Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine,
motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor
een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden
december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.

Dit ff snel doorlezend...what about: kwarttarief betalen t/m november. 100% betalen in dec-feb...
edit: dat hadden ze al voorzien:
Citaat:Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal ÃÃn kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat
om binnen ÃÃn kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.

Ik denk dat de populariteit van de 140 (en wellicht ook de amazon) weer gaat toenemen Wink.
Even snel gerekend voor 20.000 km/j:

1568 euro = Volvo op LPG
800 euro = Volvo op benzine

Alternatief

120 euro = Volvo op benzine en kwart tarief
330 euro = Extra Volvo 3 maanden rijden (3 maanden wegenbelasting, verzekering, schorsing en APK)

450 euro voor 2 Volvo's

Geschat brandstofverbruik
2200 euro op LPG
4500 euro op benzine

Conclusie, gewoon belasting aftikken of Volvo eruit en een oudere zoeken.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
DopdeDouwer schreef:Ik denk dat de populariteit van de 140 (en wellicht ook de amazon) weer gaat toenemen Wink.

En vanaf eind 2014 ook de eerste modellen van de 200 serie. ;-0
Bijgaand de link naar het Excel-rekenmodel wat ik net in elkaar heb geflanst.

Hiermee kan je dus berekenen of je je LPG-wagen tijdelijk wilt ombouwen naar benzine, totdat je auto de gelukkige leeftijd van 40 heeft bereikt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5787...30424.xlsx

Ik heb de formules redelijk goed nagelopen, maar als je fouten ontdekt, geef ze door en ik pas de formules aan.
Hetzelfde geldt voor een meer realistisch kengetal voor LPG-ombouwkosten: geef maar door.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!
Ik weet nu dat ik niet voor die 13 maanden (tot de 40 jaar) onze LPG-installatie laat uitbouwen.

(alleen wat ga ik in hemelsnaam met mijn Caddy diesel van 1986 doen!? :confusedSmile
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Dikke tjoening GTI van maken Wink.
Met die Caddy kun je nog een ZZPer blij maken.
DopdeDouwer schreef:Ik denk dat de populariteit van de 140 (en wellicht ook de amazon) weer gaat toenemen Wink.

Dat weet ik wel zeker (hadden Boedr en ik het zaterdag nog over). Ware het niet dat heel veel 140's al verdwenen zijn omdat deze als ultieme knakenrijder-bakken werden ingezet en finaal opgereden werden. Daardoor is de spoeling van goede 140's wat dunner. Sad En een 164 zal voor de knakenridder teveel zuipen. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Foutje in die brief hierboven:

Eerste toelating 1963-1986 moet uiteraard 1973 zijn!

Of het is niet 40 maar 50 jaar....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
jos245 schreef:En vanaf eind 2014 ook de eerste modellen van de 200 serie. ;-0


Jippie, dat wordt 20.000 vragen voor m'n Blauwe. En krijgen. Daarmee uit.
Ja, als dit plan definitief wordt dan zullen de oude 200 modellen zeker in waarde stijgen. Van de 74 en 75ers zijn er nog maar weinig overgebleven, zeker de stations.


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.646 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)