Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Ik vraag me af of je daarmee wat opschiet/ jezelf in de vingers snijdt. Het geld moet er komen; een kwarttarief voor alle autos of afschaffing van de overgangsregeling is dan makkelijk bedacht.

Bovendien het plan moet nog door de 2e en 1e kamer, wellicht worden de duimschroeven nog verder aangedraaid.
Goed punt Dop

Ik heb nog eens gekeken naar de individuele reacties van de alliantie partners.
Dat geeft best een interessant beeld. Zie mijn blogpost met reacties alliantieIk denk dat ook al wel de verdeeldheid laat zien en mooi illustreert waarom er geen echt duidelijke voortgang werd geboekt door de alliantie.

Focwa is uberahupt niet met oldtimers bezig, ANWB is het met Weekers eens, RAI en BOVAG vinden het acceptabel, KNAC moppert en van FEHAC hoor je niks.

Tekenend, toch?
Of heeft iemand ergens een actueel bericht van FEHAC gevonden waarin ze inhoudelijk reageren op het akkoord en een standpunt innemen?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Beter stoppen ze met dat ***** vliegtuigje van ze in plaats van ons, de normale burgers de pis lauw te maken ....
Ik heb familie in Belgie wonen.
Als ik mijn wagen nu eens de komende 4 jaar in Belgie laat "rijden"?
Zelfs als alle oldtimers geschorst worden, hebben ze toch hun zin?
Alle stinkbakken opgehokt, en de dagelijkse rijders zullen toch willen rijden, dus iets anders zoeken. Al dan niet met MRB.
En de LPG uitbouwers betalen daardoor minder MRB, maar wel meer accijns en BTW op brandstof.

Kortom, het werkelijke effect in Euro's uitgedrukt, zal niet helemaal helder worden....

De duimschroven kunnen idd nog strakker:
bv ook ophokplicht voor de 40plussers (of betalen).

Maar losser kan wellicht ook:
een overgansgregeling voor de diesels, al dan niet met brandstofopslag.

Kortom, niets is nog zeker, en zeker de houdbaarheidsdatum van belastingwetgeving niet.

Kortom, kortom is mijn nieuwe stopwoordje, zie ik. Wink
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartJu schreef:Kortom, kortom is mijn nieuwe stopwoordje, zie ik. Wink

Lol hahaha, zo kunnen wel er ook gewoon om lachen haha.
BartJu schreef:Zelfs als alle oldtimers geschorst worden, hebben ze toch hun zin?
Alle stinkbakken opgehokt, en de dagelijkse rijders zullen toch willen rijden, dus iets anders zoeken. Al dan niet met MRB.
En de LPG uitbouwers betalen daardoor minder MRB, maar wel meer accijns en BTW op brandstof.

Kortom, het werkelijke effect in Euro's uitgedrukt, zal niet helemaal helder worden....

De duimschroven kunnen idd nog strakker:
bv ook ophokplicht voor de 40plussers (of betalen).

Maar losser kan wellicht ook:
een overgansgregeling voor de diesels, al dan niet met brandstofopslag.

Kortom, niets is nog zeker, en zeker de houdbaarheidsdatum van belastingwetgeving niet.

Kortom, kortom is mijn nieuwe stopwoordje, zie ik. Wink
Nu begint het debat met Weekers, dus denk dat er vandaag aardig wat definitief gaat worden. Al zitten er welgeteld 3 mensen in de kamer nu....
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Voor wie het laatste deel nog wil volgen:
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/...aire_zaal/
Belangrijk detail in de tekst die naar de Kamer is gestuurd voor de youngtimers: de vrijstelling met 40 jaar schuift mee in de tijd, maar de overgangsregeling niet. Een benzine-auto van 1988 komt volgend jaar niet in het kwarttarief. In 2028 wel in de 40-jaar vrijstelling.
Dan wacht ik toch gewoon, hoef ik nog maar 15 jaar rond te tuffen. Maar goed volgend jaar is het wÃÃr anders.
Groeten van Frans

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.605 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)