Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
BartWillem schreef:Nu begint het debat met Weekers, dus denk dat er vandaag aardig wat definitief gaat worden. Al zitten er welgeteld 3 mensen in de kamer nu....

Nou dat wordt waarschijnlijk appeltje eitje (heb helaas het begin gemist, maar de rest was om zo in te koppen). Het verhaal wordt gewoon meegenomen in de belastingplannen. Tegen die tijd is er neem ik aan nauwelijks aandacht voor.
DopdeDouwer schreef:Nou dat wordt waarschijnlijk appeltje eitje (heb helaas het begin gemist, maar de rest was om zo in te koppen). Het verhaal wordt gewoon meegenomen in de belastingplannen. Tegen die tijd is er neem ik aan nauwelijks aandacht voor.

Jep! Weekers gaf trouwens ook aan dat in alle berekeningen ook rekening is gehouden met grapjassen die hun auto gaan schorsen, slopen of verkopen. Is dat ook weer opgehelderd. Smile

Wat aparte acties van oldtimer-garages: http://www.autobeko.nl/ en http://www.marktplaats.nl/verkopers/110586.html Ik denk niet dat die nog veel zal verkopen. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Jep! Weekers gaf trouwens ook aan dat in alle berekeningen ook rekening is gehouden met grapjassen die hun auto gaan schorsen, slopen of verkopen. Is dat ook weer opgehelderd. Smile

Dat was Bashir niet helemaal met 'm eens, maar dat kan hij natuurlijk niet onderbouwen. Werd bovendien mooi gepasseerd door Weekers; als je dat wil moet je zelf maar het financiele tekort opvullen Wink.
oudevolvo schreef:Focwa is uberahupt niet met oldtimers bezig, ANWB is het met Weekers eens, RAI en BOVAG vinden het acceptabel, KNAC moppert en van FEHAC hoor je niks.

Tekenend, toch?
Of heeft iemand ergens een actueel bericht van FEHAC gevonden waarin ze inhoudelijk reageren op het akkoord en een standpunt innemen?
De FEHAC heeft nu een overzicht op de site gezet, maar ze nemen inderdaad niet echt een standpunt in. Er wordt vaag een soort disclaimer geplaatst (onder voorbehoud), en hier en daar sluipt er een foutje in (1988).

Sowieso is het de vraag of ze zich houden aan hun eigen missie Wink
Citaat:belangen behartiger van eigenaren van historische voertuigen van 25 jaar en ouder;
Ik vond nog een leuke verkiezingsslogan 2012 van de partij van Weekers.

[Afbeelding: Verkiezingen-VVD-belastingverlaging.png]
Uitgebreide update dossier wegenbelasting vrijstelling oldtimers
http://www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/24/...alliantie/
Met ondermeer:
- reacties van liefhebbers, alliantie en politiek
- debat van vanmiddag
- stemmen over nieuwe moties en voorstel
- politiek vervolg
- conclusie
Met dank aan BartWillem voor de input rondom de moties en stemming over het voorstel. Ik had nog gemist dat ze al over het voorstel stemden en dat het is aangenomen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Als ik het zojuist goed gehoord heb: het plan is zojuist door de Tweede Kamer heen geloodst. Bashir (SP) had 2 moties (om LPG- en diesel-auto's ook kwartbelasting te laten betalen en dus toe te laten in de overgangsregelin) maar heeft die uitgesteld. Een motie van Van Vliet (PVV) om de leeftijdsgrens op 30 jaar te houden heeft het niet gehaald (alleen 50plus, PVV en SGP steunde die motie). Het voorstel van Weekers is ook ter stemming aangeboden en er was een ruime meerderheid voor (ook de PVV, had ik niet verwacht wegens die motie van Van Vliet). Alleen SP en 50plus leken tegen te zijn, als ik het goed zag (ging erg snel, in nog geen 10 seconden over gestemd). Een ruime meerderheid van de Tweede Kamer steunt dus het plan van Weekers.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
danielk schreef:Ik heb een station en een sedan, de ruit van de sedan is gebarsten en niet APK waardig meer, verder wordt de roest steeds erger. De station heeft weer het probleem dat de motor op is en de OD defect is. Ga dus de motor overlepelen alle reserve spullen eraf en de auto afvoeren. Of gewoon beide behouden en 2x120 lappen en voor de 3 wintermaanden een gare bak erbij. Of toch alles afvoeren en een degelijke V70 erbij zoals mn vriendin ook heeft. Maar ik vind t zo een zielloze auto. Ben echt een liefhebber, waarom doen ze dit toch. Oke ik rij er bijna 1500km per week mee ivm werk, wil nu eenmaal niet aan een leasebak.

Heb al een leuke 142 van 72 op t oog, daar wil ik de wintermaanden ook wel in vertoeven. Of 2 jaar wachten en een leuke 240 van 75 rijden, ook prima. Nog even goed over nadenken.

Niet om het een of ander heur, maar ik geloof best dat je een liefhebber bent. Dan is het toch raar dat je dan de 240 weg wil doen omdat er belasting betaald moet worden, maar een dure V70 zou dan weer wel een optie zijn..
FEHAC
“FEHAC spreekt waardering uit voor Weekers en is tevreden dat alle klassiekers volledig laten betalen is afgewend, maar betreurt dat de grens voor volledige MRB-vrijstelling algemeen naar 40 jaar gaat en geven aan dat langer verzet tegen de plannen zou uiteindelijk tot een nog slechtere uitkomst hadden geleid.”

KNAC
“De KNAC betreurt het dat de MRB-vrijstelling voor zowel benzineauto’s als diesels naar 40 jaar gaat”, zo reageert KNAC-directeur Peter Staal. “Maar een beter resultaat bleek niet mogelijk en langer verzet tegen de plannen zou uiteindelijk tot een nog slechtere uitkomst hebben geleid.”

Het lijkt erop dat Weekers met het mes tussen de tanden heeft onderhandeld maar die zien we binnenkort waarschijnlijk niet meer terug nu zijn eigen ambtenaren zich in het "Bulgaarse toeslagentrekkers incident" tegen hem keren en hem als leugenaar bestempelen.

P. S. Is het nu : Diesel en LPG belastingvrij bij ouder dan 40 jaar OF 40 jaar en ouder :confused:

Arno, in de verkiezingsslogan 2012 van de VVD stond een typefout. Het moest waarschijnlijk zijn: werkend Nederland verdient belastingverhoging
jos245 schreef:P. S. Is het nu : Diesel en LPG belastingvrij bij ouder dan 40 jaar OF 40 jaar en ouder :confused:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder.
Aldus Weekers in zijn brief.
Zal het even aanpassen, dank voor opmerkzaamheid.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.646 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)