Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Bassius schreef:Dat was dat de hele regeling kwam te vervallen?
Nee, dat was de motie van de PVV, maar daar was al over gestemd en die was al verworpen.
Dit ging om overgangsregelingen ook voor LPG en diesel. Zie Uitleg en uitslag moties
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg;
Stel ik kies voor dat kwarttarief dan mag je dus niet rijden in dec/feb. Als je dat toch zou willen kan je dan over die 3 maanden de volle mep betalen, of wordt het dan het hele jaar 100%?
Bassius schreef:Dat was dat de hele regeling kwam te vervallen?

Nee, om auto's op LPG en diesel ook in die overgangsregeling met kwarttarief te laten vallen.

@ Dop: naheffingsaanslag en een flinke boete (plus wellicht strafvervolging omdat ze het als belastingontduiking zien).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
wat gebeurt er dus momenteel tot 2014 is dat de meeste auto's verkocht worden en verscheept worden naar het buitenland, veel op stalling gezet worden (en dus geschorst) en komt weekers erachter dat deze hele trammelant weinig tot geen nut heeft gehad waarvoor het kabinet hem uiteindelijk in de nek gaat staan hijgen (de beoogde 150 miljoen euro haalt hij er niet mee). Zal namelijk ook niet resulteren in de aanschaf van nieuwe auto's (meeste mensen die gebruik maken van de old timer regeling konden dit toen niet en nu niet). negatief neven effect zal zijn dat er VEEL oudere mooie auto's ook gewoon gesloopt of geëxporteerd worden en van de straat verdwijnen.
Laatste kans voor de old timers en de branche is dat de eerste kamer alsnog het voorstel afketst wat niet waarschijnlijk is. Ben namelijk benieuwd wat dit de branche namelijk gaat kosten en hoeveel minder belasting dit oplevert.
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Dus 100% over het hele jaar en niet 100% in alleen die 3 maanden. Dan moeten ze dat goed duidelijk maken in de praktijk. Nu hangt dat nog een beetje in de lucht.
Citaat:Dit alternatief beoogt nog meer dan de alternatieven, genoemd in mijn brief van 15 april jl., de liefhebber te ontzien terwijl het de huidige vrijgestelde veelrijder (dat zijn bijna altijd diesel- en LPG-rijders) gerichter raakt. Hoewel onder de overgangsregeling een kwarttarief MRB moet worden betaald, blijven de gevolgen voor de zwaardere auto’s, ook bijvoorbeeld bussen en vrachtauto’s, beperkt door het maximum van € 120 per jaar. Voor motoren komt het kwarttarief neer op circa € 30 per jaar.
Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt voorkomen. Dit wordt concreet ingevuld door de beperking dat er met het motorrijtuig geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg gedurende de maanden december, januari en februari. Met veel oldtimers wordt overigens in de winter niet gereden omdat dit slecht is voor de auto. Als het kwarttarief van toepassing is en er toch gereden wordt in die drie wintermaanden, geldt een forse verzuimboete. Het overgangsregime loopt af in het jaar 2028 (zodra de jaargang 1987 40 jaar is). Men kan overigens naast het afgetopte kwarttarief ook verzoeken om de reguliere MRB te betalen of de oldtimer te schorsen.


Best onhandig dat je vooraf je keuze voor het vrijstellingstarief moet maken. Denk dat het vaak zat gaat voorkomen dat mensen in januari 2014 denken dat ze in de winters niet zullen rijden, maar aan het eind van 2014 toch wel makkelijk zou zijn om toch het kwarttarief te laten schieten en voor 100% willen gaan. Ondanks dat je het dan netjes aangeeft zul je toch van het hele jaar een naheffing krijgen.
Jeuh! Hij heb weer gewonnen!

[Afbeelding: FAIRFIXSHERIFFOFNOTINGHAM172.jpg]
BartWillem schreef:Zojuist is er gestemd over de moties van Bashir om LPG en diesel oldtimers in de kwartbelasting te laten vallen, maar beide moties zijn verworpen. Geen meerderheid voor te vinden, dus de oldtimerregeling die er nu ligt zal gewoon de definitieve gaan worden lijkt me.


Dat wordt LPG uitbouwen aan het eind van dit jaar dan.
Ik laat mijne lekker zitten. Heb eens snel wat in Excel, maar vergeleken met bijvoorbeeld een polo van 1000euro ben ik met LPG nog steeds goedkoper uit, of het scheelt niet veel...

Maar dan heb ik wel een coole auto waarvan ik weet wat ik heb...
jos245 schreef:Dat wordt LPG uitbouwen aan het eind van dit jaar dan.

yep...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Auto Motor Klassiek heeft een artikel van me over de verworpen moties online geplaatst: http://www.amklassiek.nl/moties-versoepe...pen/65113/ Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.606 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)