Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Richo schreef:daarom tank ik altijd in belgie

voor mij niet interesant, tank weer half leeg als ik thuis ben.
Belgen vrezen toestroom Nederlandse oldtimers:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovi...ers__.html

En dat houdt dan weer in dat de opbrengst van deze regeling niet gehaald gaat worden.
Waardoor Weekers genoodzaakt is weer iets anders te bedenken......
Sent from my Volvo 245
Frappant om te zien dat de oldtimers in dit daglicht gezet worden. Waarom zou je het vrezen?

Overigens denk ik dat het voor Weekers niet direct derving is.
Voor zover het vervangingsvraag betreft en mensen hun dagelijks gebruikte oldtimer weg doen.
Behalve wanneer ze overstappen naar een moderne MRB vrije auto. Maar dan gebruikt Weekers snel het milieu argument.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Die moderne MRB-vrije auto's zijn per 2014 ook verleden tijd, tenzij je volledig electrisch gaat rijden. Maar dat zie ik een Benz-knakenrijder niet snel doen. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Autos die in 2014 nog mrb vrij zijn, zijn voor de particulier erg prijzig in aanschaf. Niet echt een alternatief voor de budgetrijder.

En idd typisch dat oldtimers gevreesd worden. Likkt mij niet nodig...

Anderzijds, hier wordt erg denegrerend gedaan over de 'knakenrijders'.
Zelf vind ik het ook sport om lekker voordelig te rijden (efficientie als km per euro).
En eigenlijk zou iedereen dat moeten vinden, de regering doet nsmelojk precies het tegengestelde: efficientie als in euro per km...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
De knakenrijder is gewoon geen echte liefhebber. Verzekeringsmaatschappijen klagen ook dat er sinds het bekend maken van het regeerakkoord meer oldtimers ineens schade hebben (al dan niet total loss). Allianz rekent daarom sinds dit jaar een brandstoftoeslag voor LPG en diesel, ZLM (zit ik bij) doet aan strengere controles en Europeesche is het zelfs helemaal beu wegens de vele claims (ook toevallig dat bij die verzekeraar veel knakenrijders zitten). Daarom heeft de Europeesche besloten om hun klantenbestand aanzienlijk te laten krimpen:

[Afbeelding: bz2R2Nw.jpg]

Says enough. Tongue

Jahoor... Daar gaan we weer! Na de Staat krijgen je de semi-overheden waar je ook niet zonder kan... Europeese zal niet de enige zijn.

'U heeft naast uw oldtimer ook nog een TWEEDE dagelijkse auto'? Lekker dan, als je als single een daily drivert hebt en daarnaast een old-brick, kan je bij de vrienden van de Europeesche niet meer terecht. Of bijvoorbeeld gewoon ÃÃn dagelijkse auto en een brommert of motor, of fiets of je benenwagen...

Pff... Dit vraagt weer om een burgercollectief om maatschappijen te bewegen om wÃl een goeie aanbieding te kunnen doen. Zoiets voor United Consumers bijvoorbeeld...

Een ding is zeker: Betalen zullen we!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Stevves schreef:'U heeft naast uw oldtimer ook nog een TWEEDE dagelijkse auto'? Lekker dan, als je als single een daily drivert hebt en daarnaast een old-brick, kan je bij de vrienden van de Europeesche niet meer terecht. Of bijvoorbeeld gewoon ÃÃn dagelijkse auto en een brommert of motor, of fiets of je benenwagen...

LOL, volgens mij interpreteer je die verkeerd. Naast je auto een tweede= gewoon je eerste dagelijkse auto.
BartWillem schreef:De knakenrijder is gewoon geen echte liefhebber. Verzekeringsmaatschappijen klagen ook dat er sinds het bekend maken van het regeerakkoord meer oldtimers ineens schade hebben (al dan niet total loss). Allianz rekent daarom sinds dit jaar een brandstoftoeslag voor LPG en diesel, ZLM (zit ik bij) doet aan strengere controles en Europeesche is het zelfs helemaal beu wegens de vele claims (ook toevallig dat bij die verzekeraar veel knakenrijders zitten). Daarom heeft de Europeesche besloten om hun klantenbestand aanzienlijk te laten krimpen:Says enough. Tongue

hadden ze de taxatie maar niet zo hoog moeten inschatten of vorig jaar november maar een nieuwe taxatie team moeten uitsturen en de auto's opnieuw keuren.
Moet misschien toch maar eens mijn verzekering in kijken of stalling verplicht is. KM stand kunnen ze niet controleren de teller staat toch 3 kwart van de tijd still (nee niet uitgetrokken, werkt gewoon niet altijd). Een schadeclaim met een old timer moeten ze ook gewoon kritischer onderzoeken. Ze willen wel strengere eisen stellen maar controleren de huidige niet eens adequat.
De verzekeringmaatschapijen zeuren maar ze staan altijd vrij om een klant te weigeren als ze vermoeden als het gaat om een mogelijke klant die zich niet aan de eisen houden. Minimale eisen zijn stalling (diefstal mogelijkheid is nihil) en maximaal aantal km's per jaar, dit is te controleren doormiddel van de taxatie die gedaan is bij afsluiten en APK en andere te controleren of de kabels loszitten (fraude dus overtreding en geen uitkering).
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Wees niet bang: de clubtaxaties zijn in de meeste gevallen van dusdanig droevig niveau dat verzekeraars daar vaak op korten (waaronder die van de VolvoKV: die voldoet maar nÃt aan de Fehac-regels maar met een bolletjes/kruisjes-systeem met maar 5 punten krijg je het nooit goed voor elkaar om tot een enigszins kloppende waardebepaling te komen en dus wordt daar vaak tot 2/3e gekort en dat mag men ook gewoon). En elke taxatie gaan napluizen/controleren is natuurlijk onbegonnen werk.

Mooi voorbeeldje van een vermoedelijke "in de brand, uit de brand": http://link.marktplaats.nl/683139035

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.607 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)