Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
4 June 2013, 19:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 June 2013, 19:10 door jos245.)
12 kant doppen zijn eigenlijk alleen goed als je ze van een duur merk als Gedore of Hazet koopt.
Als je doppen voor de hobbyist koopt neem dan altijd 6 kant doppen. De goedkopere hobbyist doppen zijn tegenwoordig helemaal zo slecht niet van kwaliteit.
Ik heb hier al een paar keer wat besteld en het valt me niet tegen:
http://www.gereedschapbestellen.nl/
Berichten: 165
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2012
Nou dit was ooit een dure set, echt is deze al wel 30 jaar oud. Gekregen van mijn vader dus leek mij mooi. Maar heb vanmiddag al informatie gezocht voor een Facom setje op advies van een vriend.
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Maareh, als je nu zometeen klaar bent, hoe ga je dan remvloeistof verversen?
Toch niet op de ouderwetse manier hoop ik? (2 man, pomp, nippel open, nippel dicht, pomp, etc, etc en dat 1000x)
Doe jezelf een plezier en koop een Easybleed.
Ik heb een tijdje terug
deze gekocht:
![[Afbeelding: f99c86eefa05ec34a97741ae563168d3_110x.jpg]](http://www.tooltopper.nl/cache/f99c86eefa05ec34a97741ae563168d3_110x.jpg)
En wat een verschil!
Nu heb ik er zelf 1 gemaakt: zie
Onderwerp: Homebrew EasyBleed
Dus, of je kan mijn "oude" easybleed overnemen (net weer helemaal in orde gemaakt, nieuwe slangen en zo, zgan, of je maakt er zelf Ã
Ã
n voor een paar knaken )
Iig, doe jezelf een plezier.
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Kweenie met die remslang en -leidingnippels maar het zou ook best kunnen dat daar nog inch maten bij zitten. In geval van afgerond eenmalig een (verse, met scherpe randen etc) griptang erop en weg met die nippel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ik ben zelf heel erg te spreken over Sonic gereedschap, niet te duur maar wel goed spul. Er zit 10 jaar garantie op dus als het kapot is kun je er ook mee terug gaan, daar doen ze niet moeilijk over.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Sonic hebben we op t werk twee grote gereedschapstroleys van en die werken perfect. Kan heel wat geweld af.
245L VAN
Berichten: 165
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2012
Rob schreef:Maareh, als je nu zometeen klaar bent, hoe ga je dan remvloeistof verversen?
Dus, of je kan mijn "oude" easybleed overnemen (net weer helemaal in orde gemaakt, nieuwe slangen en zo, zgan, of je maakt er zelf ÃÃn voor een paar knaken )
Iig, doe jezelf een plezier.
Wat vraag je ervoor, was eigenlijk wel van plan het op de moeilijke manier te doen..... Overigens heb ik vandaag weer geld lopen uitgeven voor een goede ratelset (facom), 3/8 openringsleutel (gedore), t-stuk (facom) en een dikwandige stalenbuis. Stom genoeg vergeten een ringsleutel 7 te kopen :mad:
Berichten: 165
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2012
Geen foto´s, wel een update. Inmiddels alle nippels weten te verwijderen (rood gloeiend moeten stoken), en zuigers liggen er inmiddels ook uit. Deze week zal ik proberen in de avond uren bezig te gaan met het aanbrengen van nieuwe rubbers en alles. Hoop dit weekend weer een remmende 240 te hebben. Hangt een beetje af of het spoelen van het remsysteem een beetje makkelijk af gaat en tevens de nieuwe leidingen er snel onderliggen :wink:
Berichten: 165
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2012
Sinds vandaag is de auto weer op de weg, remmen zijn gereviseerd en er liggen nieuwe leidingen. Door omstandigheden duurde het allemaal wat langer dan gepland, maar het remt en rijd weer super!
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
zou zeggen filmpje van de lopende 240 met nieuwe motor
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]