Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Die laatste insinuatie is wel zuur voor de eventuele eigenaar he. Die auto heeft een aardige douw te verwerken gehad. Verder is over een paar jaar 40 jaar oud. Dus was een hele geschikte geweest voor een paar jaar stalling.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
BartWillem schreef:De knakenrijder is gewoon geen echte liefhebber.
Wat heb je toch tegen knakenrijders ;-)! Knakenrijders zijn over het algemeen gezelliger dan die suffe zondag poetsers ;-)!
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Vergeet de rodebroekenrijder niet, die zich te goed voelt om naar andere oldtimerrijders te zwaaien.
Berichten: 23
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2011
BartWillem schreef:Vergeet de rodebroekenrijder niet, die zich te goed voelt om naar andere oldtimerrijders te zwaaien. 
en doordeweeks de gele broek
Volvo 264 GLE B27E '78 137.164 km
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Even terug naar de verzeikeraars:
Flauw dat ze zich nu achter de MRB regels gaan verstoppen, staat formeel los van wat zij doen.
Kan me wel voorstellen dat ze de bui zien hangen, alle dieseltjes nog even all-risk verzekeren, en dan c®ashen....
Is natuurlijk niet de bedoeling dat zij de afschrijving om fiscale wendingen op zich moeten nemen....
Zelf via Diks (.nl) verzekerd.
Heb een klassiekerverzekering, maar met bonus/malus en 12000km/jr, maar zonder eerte-auto-eis. Wel net iets duurder dan de hobby-auto-verzekering.
Voordeel is dat ze, in ieder geval in de regeltjes, een klassieker erkennen en o pwaarde weten te schatten (middels taxatie), waar de reguliere verzekering uitgaat van 'dagwaarde'. Hebben naast oldtimer/klassieker verzekeringen ook youngtimer verzekeringen.
Moet wel toegeven, zit er al 7 jaar nu, en heb geen idee hoe ze werken als je wat terug wilt claimen... (heb trouwens verder geen banden met ze hoor)
Wat ik dus wil zeggen: er zijn ook verzekeraars die wat meer opties en tussenvormen bieden.
Overigens snap ik voor voordelige oldtimer-verzekeringen de eis van 'niet -de dagelijkse-auto' wel:
voor verzekeren dat het het voordeligst en makkelijkst gaat als je het minste risico loopt,
(net zoals je altijd veel geld kunt lenen als je hard kunt maken het niet nodig te hebben.)
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.709
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
7 June 2013, 09:31
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 June 2013, 09:33 door BartJu.)
Even terug naar de nieuwe regeling:
Is de exacte tekst al bekend en ergens terug te vinden?
Ik las gisteren op
hier een iets andere interpretatie van de verplichte schorsing in de winter:
"... overgangsregeling gelden, waarbij eigenaren een kwarttarief betalen, met een maximum van 120 euro per jaar. Voorwaarde is dat de auto in december, januari en februari geschorst wordt. Wie dat niet doet, betaalt gewoon mrb <b>in die maanden</b>."
De nuance zit dus in de laatste paar woordjes, die suggereren dat je voor 9 maanden 120 betaalt, en 3 maanden het normale tarief.
Zou een leuke opening zijn, maar vrees dat deze tekst gebaseerd is op <i>wishful thinking</i>...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Is wishful thinking
Zie ook de
pagina van de Rijksoverheid en die is weer gebaseerd op de
brief van Weekers.
Daar stond al in:
Citaat:Uitgangspunt bij de overgangsregeling is dat het dagelijks gebruik van oldtimers zoveel mogelijk wordt voorkomen. Dit wordt concreet ingevuld door de beperking dat er met het motorrijtuig geen gebruik mag worden gemaakt van de openbare weg gedurende de maanden december, januari en februari. Als het kwarttarief van toepassing is en er toch gereden wordt in die drie wintermaanden, geldt een forse verzuimboete.
Met andere woorden, niet alleen wishful thinking, maar zelfs incorrect informeren van de lezers.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Wat verstaan ze dan onder een forse verzuimboete?
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dus.. iedereen aan de 140/160/Amazon/Rekord/Kadett/Cortina/anders, en vervolgens wordt daar op gegeven moment ook weer kritisch naar gekeken..
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Jambon schreef:dus.. iedereen aan de 140/160/Amazon/Rekord/Kadett/Cortina/anders, en vervolgens wordt daar op gegeven moment ook weer kritisch naar gekeken..
Gaat nooit gebeuren. Omslagpunt is ongeveer 1980 tussen de klassieke en de moderne auto (chroom vs. kunststof, carb vs. injectie). De 1983/4/5/6 190d-tuffers gaan echt geen 144 rijden uit '72 met alle makke en onderhoud van dien.