Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Vrees t ook...

Maar dat wil niet zeggen dat wij geld hebben voor een soberdere regeling....

6 miljard/ 16 miljoen maakt ca 375 pp
Met zijn vieren hier kom ik op weer eens 1300 euro
Ongeveer wat we fit jaar gekort zijn op linderopvangtoeslag, wat volgend jaar de 245 aan mrb gaat kosten....

Jammer, andrs had ik daarmee mooi de economie kunnen stimuleren, zoals dhr Rutte zo graag wilt.

Benieuwd waar ze t nu weer willen gaan halen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Vrees t ook...

Maar dat wil niet zeggen dat wij geld hebben voor een soberdere regeling....

6 miljard/ 16 miljoen maakt ca 375 pp
Met zijn vieren hier kom ik op weer eens 1300 euro
Ongeveer wat we fit jaar gekort zijn op linderopvangtoeslag, wat volgend jaar de 245 aan mrb gaat kosten....

Jammer, andrs had ik daarmee mooi de economie kunnen stimuleren, zoals dhr Rutte zo graag wilt.

Benieuwd waar ze t nu weer willen gaan halen...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Het antwoord van gemeente Den Haag op de nieuwe oldtimer regeling? Oplossing voor diesel of LPG <40? Zou jammer zijn. http://www.autovandaag.nl/autonieuws/882...-den-haag/
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Wel jammer, maar het is wel "goed" dat ze zware bestelauto's wel een hogere slooppremie geven: juist de iets oudere diesel-bestelwagens zorgen voor veel fijnstof. Benzine-auto's van 1987 tot 1991 zijn eigenlijk niet veel vuiler dan auto's van latere bouwjaren: de katalysator was al grotendeels verplicht toen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Alle 'vervuiling' valt of staat met het gebruik van de voertuigen. Logischerwijs. Als je een ouwe dieselbestelwagen jaarlijks maar 5.000 km gebruikt of een nieuw bestelexemplaar 50.000 km ben ik benieuwd welke op jaarbasis meer roet, CO, CO2, NOx en PM10 en PM2,5 uitstoot.....

iets wat overigens ook geldt voor de ouwe frikandellen van 25 tot 40 jaar oud natuurlijk op wat voor brandstof dan ook.

Dan zetten we de CO, CO2, NOx en PM10/ PM2,5 van de productie van de voertuigen er weer tegenover en: (zonder goede bronnen durf ik dan vooruit te concluderen) voila, Nederland is weer lekker bezig.(met de schatkist spekken, die EXTRA 3 miljard moeten 'we' toch ergens vandaan trekken)
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Ja dat kan, maar die extra 3 miljard heeft weinig met de regelgeving te maken. Bovendien is het maar een heel klein druppeltje op de gloeiende plaat.
Of het is voorkomen van faillissementen van lokale dealers en handelaren. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
haha.. Dat zou ook nog kunnen!

Nee, om drie miljard te bezuinigingen doet de vrijstelling opheffen niet erg veel. Maar op 'milieuwinst' dus ook niet.....
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Ja en weet je wat mijnheer Rutte dan (met een big smile uiteraard) antwoord op een vraag van een kind of hij ook moet bezuinigen?
Nee ik hoef dat gelukkig niet, ik heb een heel goed inkomen!!!!!!!!
De miljoenenopbrengst die Weekers denkt binnen te halen door oldtimers jonger dan 40 jaar weer te gaan belasten zal niet gehaald worden: vele daily drivers met een oldtimer op LPG of diesel zullen deze verruilen voor een goedkoop autootje op lpg G3. Koop je die met 1 jaar APK en hopelijk zonder mankementen in dat jaar, dan speel je na 1 jaar al quitte met wat je anders aan MRB kwijt bent voor je zware oldtimer. Het kleine autootje levert de staat een fractie aan MRB op in vergelijking met de verwachte MRB van de oldtimers. Daarnaast zijn de kleintjes veel zuiniger en zijn de accijnsontvangsten een stuk lager dan verwacht van deze daily drivers.
Dit verhaaltje is wellicht niet volledig steekhoudend, maar gaat nmm wel voor een belangrijk deel op. Onbegrijpelijk hoe beperkt het denken is van regeringsverantwoordelijken. Maar gezien de opleiding van de kabinetsleden toch wel te begrijpen dat ze dit land niet adequaat kunnen besturen.

..............ben gewoon boos over zoveel onkunde.............en de knakenrijder die geen echte liefhebber zou zijn, kan ook een kleine beurs hebben (en wel liefhebber zijn) en zichzelf verplicht zo'n autootje aan te schaffen
245 DL 1983


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.628 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)