Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wegenbelasting
vraagje:

stel, ik ruil mijn 240 estate in voor een jongere. Voor mijn estate heb ik net de wegenbelasting voor de komende drie maanden betaald. Voor de nieuwe auto moet over twee weken weer betaald worden.
Heb ik in dit geval pech of kan ik het reeds betaalde verrekenen met de nieuwe?

B.v.d. voor jullie reacties.

Jos.
Antwoord
De wegenbelasting wordt automatisch overgezet op de nieuwe auto.
Dus je betaling wordt verrekend.
ex volvo's | volvo 245 polar 1993 | volvo 944 IC 1996 | volvo 245 GLT 1988 |volvo 244 GLE 1980 |volvo 245 GL 1982 | volvo 340 GL Redline 1990 | volvo 340 winner 1985 | volvo 340 DL special 1987 |
Antwoord
Dank je!
Antwoord
josweltings schreef:vraagje:

stel, ik ruil mijn 240 estate in voor een jongere.

Erg veel jonger als 1992 zijn ze er niet :roll:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
mwa, '93-er zal ook nog wel lukken Big Grin Big Grin
Citaat:De laatste/Den sista

Nederlands | Svenska
Een gezin uit Kungsbacka mocht op 7 mei 1993 uit handen van Pehr G. Gyllenhammar de sleutels van de laatste voor de verkoop gebouwde 240 in ontvangst nemen. Na negentien jaar viel namelijk het doek voor de 200-serie.
Toch gloorde er eind 1992 nog hoop voor de 200-serie. Volvo onderzocht namelijk de mogelijkheid om in Rusland onder licentie de 240 bijvoorbeeld door producenten van legermaterieel voort te zetten. Dankzij een lage belastingdruk op auto's kon de productie lonend worden. Aan de andere kant was Volvo bang voor zijn goede naam en de leverantie van onderdelen door toeleveranciers. Uiteindelijk ging het hele plan niet door. Bovendien had Volvo de toeleveranciers al ingelicht over het beëindigen van de productie in mei 1993.

De laatste tweehonderd te verkopen exemplaren van de 200-serie werden genummerd van tweehonderd tot en met ÃÂÃÂn. Het nummer werd op een plaatje in het interieur aangebracht. Nummer ÃÂÃÂn werd eigenlijk nummer 2 862 413, een blauw metallic 245. En nummer ÃÂÃÂn was ook de derde van de laatste drie. De andere twee 240-ers, een vier- en een vijfdeurs, waren voor het Volvo Museum bedoeld.

De 200 ging niet ongemerkt uit productie. Duizenden werknemers van Volvo, de laatste baas van 240-bolaget, Anna Nilsson-Ehle, de voorzitter van de raad van bestuur van AB Volvo, Pehr G. Gyllenhammar, de pers, radio en televisie en natuurlijk de allerlaatste klanten waren aanwezig om afscheid te nemen van de 240. Maar daarna was het feest snel voorbij. Terwijl de sleutels overhandigd werden, begon het sloopwerk om plaats te maken voor de productie van de 800-serie. De sloopwerkzaamheden mochten niet meer dan zes weken in beslag nemen. Behalve in Torslanda verdween ook in Skövde een productielijn. In dit geval was het de motorenlijn in Västra fabriken waar sinds 1974 motoren voor de 200-serie werden gemaakt.

Wat er is gebeurd met het productiemateriaal? Volgens Pehr G. Gyllenhammar werden de werktuigen op de plank gelegd. En Rusland was nog steeds geïnteresseerd om de 240 verder te bouwen.
edit: http://www.volvo200.org/modellen/laatste.htm
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
zover ik weet is een van de laatste uitgegeven kentekens voor een 240

HT nogwat

buiten de later ingevoerde om dus.
Antwoord
josweltings schreef:vraagje:

stel, ik ruil mijn 240 estate in voor een jongere. Voor mijn estate heb ik net de wegenbelasting voor de komende drie maanden betaald. Voor de nieuwe auto moet over twee weken weer betaald worden.
Heb ik in dit geval pech of kan ik het reeds betaalde verrekenen met de nieuwe?

B.v.d. voor jullie reacties.

Jos.

Inruilen als in "bij een RDW erkende autohandel" - Ja. Je krijgt het bedrag terugvanaf overschrijving kenteken in handelsvoorraad.
En bij de nieuwe auto begin je weer met een nieuwe periode (al hoeft dat niet persàvoor drie maand te zijn de eerste keer)

Inruil bij niet-erkende handelaren en particulieren: Nee.
Dan geldt dat de nieuwe eigenaar "geluk" heeft. Overigens, ff snel schorsen heeft geen zin, want bij ophefing schorsing binnen drie maand ben je de gehele tijd belastingplichtig. Overschrijven op een andere eigenaar betekent een automatische opheffing schorsing.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
scimitar schreef:Inruil bij niet-erkende handelaren en particulieren: Nee.
Dan geldt dat de nieuwe eigenaar "geluk" heeft. Overigens, ff snel schorsen heeft geen zin, want bij ophefing schorsing binnen drie maand ben je de gehele tijd belastingplichtig. Overschrijven op een andere eigenaar betekent een automatische opheffing schorsing.

Dit was tot voor een paar jaar zo, maar tegenwoordig krijg je het teveel betaalde automatisch teruggestort door de belastingdienst.
Antwoord
Jos wint de taart. Eventueel te veel betaalde MRB wordt automatisch teruggestort na overschrijving kenteken. Nieuwe eigenaar krijgt automatisch een aanslag.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Het is duidelijk: ik heb de laatste jaren te weining auto's gekocht en verkocht. Ik raak het gevoel met de materie kwijt. Hoog tijd om dit te hestellen.
Dit is precies de argumentatie om mijn wederhelft te overtuigen voor uitbreidingen en mutaties in het wagenpark. Toch??
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.832 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Vraagje wegenbelasting Laurens Zondag 5 5.661 9 July 2015, 14:00
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Wegenbelasting enzo 1984 245 lpg A_A 2 4.142 13 July 2014, 01:21
Laatste bericht: jos245
  Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers Jambon 1.573 938.636 18 December 2013, 17:10
Laatste bericht: Dopski
  kabinet-komt-terug-op-bevriezing-vrijstelling-wegenbelasting-oldtimers lars 0 2.355 11 November 2011, 15:47
Laatste bericht: lars

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)