Hoi allemaal,
Ik heb de vrijheid genomen om via Google Maps een kaart aan te maken waarmee je veel eenvoudiger kunt zien of je een onderdeel via het netwerk kunt laten versturen. Inmiddels staan een paar mensen op deze kaart aangegeven. Als je op een markering klikt zie je de naam van de Volvolvo-gebruiker, zijn woonplaats en de ritten die hij min of meer geregeld maakt.
Deze week kun je dit nog bekijken met deze link:
https://mapsengine.google.com/map/viewer...5AByolICDM
Ik heb alleen gemerkt dat als ik een link van deze kaart rondstuur, de link niet meer werkt zodra ik iemand aan de kaart toevoeg. Het is voor mij ondoenlijk en voor de kaartgebruiker lastig om om de zoveel tijd met een andere link te moeten werken. Ik heb even gekeken hoe dit beter kan.
Ik ben erachter dat ik de kaart ook met een gebruiker kan delen. Deze deling blijft altijd gelden, ook als ik iets aan de kaart verander. Het is wel zo dat ik de kaart helaas alleen kan delen met gmail-adressen. Als je mee wilt doen betekent dat voor jou dat je [een gmail-account moet aanmaken en] je gmail-adres aan mij moet opsturen. Ik deel de kaart dan met jouw adres en jij kunt voortaan door met je gmail account in te loggen beschikken over het Volvolvo-distributienetwerk via de kaart.
Dus mocht je zo'n adres al hebben [of aan willen maken] stuur me even een mailtje via je gmail. Mijn e-mailadres is info ed nikniek punt nederland.
Overigens, ik zet alleen mensen op de kaart die mij daar toestemming voor geven. Wat ik dan van je wil weten is: Volvolvo-naam, woonplaats, straat en de geregelde ritten die je maakt. Daarbij is het wel handig om te weten hoe je rijdt. Ikzelf rijd regelmatig vanuit Alkmaar naar Haarlem en Amsterdam op de kaart staat dan bijvoorbeeld: Ritten naar Uitgeest, Beverwijk, Haarlem, Amsterdam en de Zaanstreek.
Hoe meer deelnemers, hoe gemakkelijker het netwerk gaat werken!
<S>Correctie
Ik meldde eerder dat het nodig was om een gmail-account aan te maken. Ik krijg van Google-maps namelijk de mededeling dat ik alleen met gmail-adressen kan delen. Nu heb ik het voor de grap toch een keer met een ander e-mailadres geprobeerd en dit is gewoon mogelijk. Dus ik zou zeggen probeer het eerst eens met je bestaande adres voordat je een tweede adres aanmaakt!</S>
Blijkt toch echt een gmail-adres nodig te zijn ...