8 August 2013, 15:58
Aha, nu snap ik ook waarom de dorpels in verhouding tot de bodem opvallend roestvrij zijn, Bedankt!:yo:
|
Volvo 142 1971
|
|
8 August 2013, 15:58
Aha, nu snap ik ook waarom de dorpels in verhouding tot de bodem opvallend roestvrij zijn, Bedankt!:yo:
8 August 2013, 16:36
..en als je nou maar regelmatig de auto wast met een scheutje extra was dan loopt ook dat overal in en door..
8 August 2013, 17:24
En regelmatig rijden, anders ventileert ie alsnog niet.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
15 August 2013, 17:46
Joepie! ik kan vanaf vandaag mijn deuren en koffer met ÃÃn sleutel openen :coolest:.Heb mijn mooiste sleutel genomen en daarop mijn sloten aangepast. Waarschijnlijk bij veel van jullie al bekend hoe dit moet maar voor anderen die al jaren met vier of vijf sleutels lopen en/of zwaar lopende hakerige sloten hebben een leuk klusje. Als je het "veerpinnetje" uitfreest met een dremel kan je het hele slot uit elkaar halen en schoonmaken, je kan nu ook door het opnieuw rangschikken van de messing plaatjes het slot geschikt maken voor je sleutel. Als je niet genoeg plaatjes hebt (ik heb vijf sloten waar ik drie van moest maken) kan je ook een plaatje op maat vijlen. [ATTACH=CONFIG]1157[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1158[/ATTACH]
Op de eerste foto zie je het veerpinnetje die uitgefreest moet worden en op de tweede foto zie je dat een messingplaatje nog uitsteekt, die moest ik dus nog omruilen voor een andere. Nu nog even kijken hoe het met mijn handschoenenkastje zit mile:
15 August 2013, 19:00
Ha, handig gedaan. als je genoeg lange pinnetjes hebt wel makkelijk te doen ja.
22 August 2013, 16:39
Goede dag/avond/nacht (doorstrepen wat niet van toepassing is):pound:forummers. Heb vandaag voor het eerst mijn LPG-tank volgegooid en volgens mijn dagteller heb ik ruim 1:9 gehaald,
ging eigenlijk uit van 1:7 dus z'n baksteen is best wel zuinig. Kan ik weer wat nieuwe onderdelen bestellen. Heb op het net gezocht naar een gasstangdoorvoerrubber, wel voor een amazon gevonden maar niet voor een 140, bestaan die wel nieuw? [ATTACH=CONFIG]1171[/ATTACH] Ik zag ook dat een moer weg was van een uitlaattapeind die ik er zo met de hand uit kon draaien, dit samen verklaard waarom ik de motor DUIDELIJK hoor, er was mij verteld dat je bij de 140 serie vooral last hebt van windgeruis maar daar heb ik dus nog niet van kunnen genieten. Als iemand een adresje weet voor dit rubber hoor ik het graag. Groeten en bij voorbaat dank voor reacties!! Maup.
22 August 2013, 17:39
bel eens naar Martens Autoparts in Deurne, geen site, wel veel spullen en kennis..
10 October 2013, 15:52
Mijn nummerplaatverlichtingskapje was niet meer de mooiste en een nieuwe/mooie gebruikte heb ik niet kunnen vinden op de volvobeurs en als ik er ÃÃn had gevonden was hij waarschijnlijk voor mij te kostbaar geweest:faint2: Maar met een beetje inspanning kan je best een aardig resultaat behalen met een stukje chroomwrap.
[ATTACH=CONFIG]1399[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1400[/ATTACH] Helaas heb ik geen foto van hoe het was (behoorlijk geel verkleurt en de helft van de chroom weg) maar zo ziet het er een stuk beter uit mile:
10 October 2013, 16:00
Uitstekend resultaat, zelf had ik ook het plan het zo te gaan doen.
Nu alleen ook nog de randen van de achterlichten doen
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|