Terwijl in Nederland de overheid zijn best doet om het bezit/gebruik van oldtimers te beperken, heeft Belgie de tegenovergestelde weg gekozen.
Voorheen was het gebruik van een oldtimer aan allerlei regels onderworpen, die het rijden in een oldtimer niet echt interessant maakten.
Zo mocht je bijv. na zonsondergang niet rijden en was er een straal van max. 25km verplaatsing van huis van toepassing.
Met de nieuwe regels wordt een uitbreiding van het gebruik van de oldtimer gestimuleerd.
# Zo wordt de oldtimerleeftijdsgrens van 30 jaar teruggebracht naar 25 jaar
# Er wordt geen rekening meer gehouden met de straal 25km verplaatsing
# En er wordt geen rekening meer gehouden met zonsopgang en zonsondergang
Gebruik van de oldtimer voor woon/werkverkeer blijft overigens niet toegestaan, maar ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren nu men overal in het land mag rijden.
Voorheen was het gebruik van een oldtimer aan allerlei regels onderworpen, die het rijden in een oldtimer niet echt interessant maakten.
Zo mocht je bijv. na zonsondergang niet rijden en was er een straal van max. 25km verplaatsing van huis van toepassing.
Met de nieuwe regels wordt een uitbreiding van het gebruik van de oldtimer gestimuleerd.
# Zo wordt de oldtimerleeftijdsgrens van 30 jaar teruggebracht naar 25 jaar
# Er wordt geen rekening meer gehouden met de straal 25km verplaatsing
# En er wordt geen rekening meer gehouden met zonsopgang en zonsondergang
Gebruik van de oldtimer voor woon/werkverkeer blijft overigens niet toegestaan, maar ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren nu men overal in het land mag rijden.