Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Maar ja, dan heb je geen achterwielaandrijving en dat is in de winter natuurlijk ontzettend leuk
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Dat kan ik niet ontkennen.

Alhoewel de 740 van m'n vriendin ook RWD heeft.
Berichten: 184
Topics: 20
Lid sinds: Feb 2009
BartWillem schreef:En eigenlijk is het sneu dat men om maximaal 10 Euro per maand (120 Euro is het maximale tarief voor de benzine-oldtimers tussen 26 en 40 jaar oud).
Beste BartWillem,
Ik zou het met je eens zijn als dit voor LPG (de minst vervuilende brandstof overigens) precies hetzelfde zou gelden. Het ontgaat mij waarom hiervoor een andere afspraak moet gelden (behalve dan dat omschakelen van LPG naar benzine de staat veel meer accijns oplevert). 10 euro per maand wil ik best betalen, maar niet weer de volle mep aan wegenbelasting met LPG verhoging. Mijn vrijwel nieuwe LPG installatie is nu volledig waardeloos, en dat heb ik niet kunnen voorzien. En met mijn kilometrage zou ik als ik hem zou laten zitten een grote dief van mijn eigen portemonnaie zijn.
Vrgr. Carlo
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Berichten: 184
Topics: 20
Lid sinds: Feb 2009
TheSaint77 schreef:We moeten met alle oldtimers het binnenhof gaan bezetten denk ik...een week lang. Kijken of dat helpt. Er wordt wat veel gepraat maar wat levert het allemaal op?
Ik doe mee.
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Berichten: 184
Topics: 20
Lid sinds: Feb 2009
Ook ik heb mij aangemeld op
http://www.vrijstellingoldtimer.nl.
Samen staan we sterk!
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
er word niks gezegd over slaolie, je eigen electrise ombouw of waterstof gezegd :O wie heeft er in in een projectje en een goed gesprek bij meneer RDW ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Sla-olie is illegaal, want er is geen accijns op geheven en dus maak je je schuldig aan belastingontduiking. Staat een forse boete op. Ombouwen naar electrisch gaat wel, er rijdt al een 240 rond die volledig electrisch is.
In other news: Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (
http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590...=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Als je op iets als sla-olie of ethanol rijdt kun je dat wel aangeven bij de belastingdienst, zijn formulieren voor
760 | Groen | Snel
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
I know, maar dan wordt het weer net zo duur als diesel.

Zonnebloem-olie of sla-olie zitten tegenwoordig @ supermarkt zowat op de prijzen die je aan de pomp voor diesel betaalt. Dat was vroeger wel anders.

Als je een deal kan maken met wat frietkotten kan je heel goedkoop in een diesel-auto rondrijden (PPO-installatie erin en knallen maar). Wel moet je dan braaf die aangiftes doen, want als je met zo'n rijdende oliebollenkraam aangehouden wordt (en die kans is ongeveer 99,9% als een politie-wagen achter je rijdt en die frituurlucht ruikt) moet je wel e.e.a. kunnen aantonen.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Aardgas?
Zelfde belastingtarief als lpg g3.
Ik kan er niet veel over vinden maar het inbouwen van de installatie lijkt me niet zo,n probleem.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970