Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
http://www.amklassiek.nl/raad-state-kraa...013/09/18/
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Staat al op de vorige pagina, maar dan in een minder gekleurd artikel. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Zoals in het artikel hierboven duidelijk is, is de Raad van State het niet zo eens met de nieuwe oldtimerregeling:

http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590...itvoerbaar
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Yellow240 schreef:Zoals in het artikel hierboven duidelijk is, is de Raad van State het niet zo eens met de nieuwe oldtimerregeling:

http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590...itvoerbaar

Hoewel er gesuggereerd wordt dat de regeling dus van tafel moet/kan, hou ik er nog even serieus rekening mee dat vooral de overgangsregeling van tafel gaat. En dat de grens dus, ongeacht brandstof, naar voltarief gaat tot aan de 40 jaar.

Zo was er ooit het bericht:
"Pinnen in eurozone mag niet duurder zijn dan in eigen land".
Eerste reactie in de kranten: pinnen in buitenland wordt gratis.
Antwoord van de banken: Pinnen in eigen land wordt duurder Dus sindsdien betalen we dus voor onze bankpassen, wat voorheen gratis was...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
BartWillem schreef:Maar als je liefhebber bent, jaag je de auto de pekel niet in. Wink En als je volgens die Oldtimerbelangen en Fehac ook weinig rijdt, dan boeit het niet dat de auto op benzine rijdt.... Of rijdt men toch LPG omdat dat lekker goedkoop is? Wink

Ik word altijd wat kriegelig van deze stellingen. Ik ben een echte liefhebber en mijn 240 is pas mijn 3e Volvo in 35 jaar en heb ik al 20 jaar. Hij is dus vanzelf bij mij ouder geworden en is mijn enige auto. Ik kan geen stalling betalen en heb de auto ook in de winter wel eens nodig. Ik laat hem liever ook niet in die pekelzooi rijden maar soms kom ik er niet onderuit. Natuurlijk is het zonder de huidige belasting goedkoper rijden op gas dan op benzine. Maar met mijn 3 á 4000 km per jaar werd ik daar niet rijk van. Volgens mijn berekeningen maakt het volgend jaar als er weer belasting betaald moet worden per maand vrijwel niets uit of ik bij deze kilometrage op gas blijf rijden, of de boel er uit laat halen en het gewone benzinetarief moet betalen. Ik laat dan de LPGinstallatie maar zitten omdat veel kilometers met koude motor gereden wordt. De motor draait vooral koud veel beter op gas en is dan ook veel beter voor de gezondheid en levensduur van de motor. Dus niet elke LPG-rijder is een kilometervreter, zoals te vaak gezegd wordt.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
En dat geld net zo voor de dieselrijders onder ons... Mijn 31 jaar oude 760 diesel heeft afgelopen jaar wel 4800 km gereden van APK naar APK en daarnaast heb ik ook nog een dagelijkse auto en gewoon in de MRB. Dat er iets moest gebeuren was/is wel duidelijk natuurlijk en kon zo ook niet, maar hetgeen ze (Weekers en consorten) nu of eigenlijk vorig jaar hebben bedacht slaat helemaal nergens op en brengt een volledige bedrijfstak om zeep. Bovendien was het al bewezen dat de import van van 'goedkope' diesel en youngtimers al beduidend minder is als de jaren er voor.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
En ik rij met mijn S80 ook weinig, moet ik daarom ook maar geen wegenbelasting betalen? Smile

Dat het betalen naar gebruik er allang had moeten komen moge duidelijk zijn. Maar aangezien de overheid Ãn provincie graag gemakkelijk geld wil verdienen zal de huidige manier van MRB nog wel gehandhaafd blijven.

Dat de import van jonge diesels flink afgenomen is afgelopen paar jaar heeft een eenvoudige reden: het aantal goede diesels van begin tot medio jaren 80 was ver op. Importeurs en handelaren die ik sprak konden steeds moeilijker aan interessante diesels komen en van verder van huis halen kostte teveel geld. Vandaar de afname, dat is geen direct gevolg van de Van Vliet-regeling (al speelt het wel mee natuurlijk).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:En ik rij met mijn S80 ook weinig, moet ik daarom ook maar geen wegenbelasting betalen? Smile

Ook dit slaat weer helemaal nergens op.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.
niet boos op elkaar worden jongens (en meisjes..) de frustratie is gedeelde smart..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Kees Roskam schreef:Ook dit slaat weer helemaal nergens op.


En waarom niet? Een paar posts terug wordt hetzelfde geopperd, en er is ook nog een auto naast. Reflectie anyone? Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.629 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)