Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Tja, dan kan de overheid op hun beurt weer wijzen op het feit dat de enquete van Autobelangen ook onbetrouwbaar is (want die is natuurlijk enorm gekleurd). Het gekke is ook dat in diezelfde rapportage Autobelangen haar eigen ruiten in gooit: daaruit bleek dat meer dan 50% van de oldtimer diesel-auto's meer dan 15k/jaar rijdt en bij LPG was het nÃt ietsjes onder de 15k. Niet zo handig dus. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem schreef:Tja, dan kan de overheid op hun beurt weer wijzen op het feit dat de enquete van Autobelangen ook onbetrouwbaar is (want die is natuurlijk enorm gekleurd). Het gekke is ook dat in diezelfde rapportage Autobelangen haar eigen ruiten in gooit: daaruit bleek dat meer dan 50% van de oldtimer diesel-auto's meer dan 15k/jaar rijdt en bij LPG was het nÃt ietsjes onder de 15k. Niet zo handig dus. Smile
Nee sorry, ben ik het niet mee eens. Informatie weglaten om je doel te bereiken, dat is nou precies hoe men dit soort voorstellen door de besluitvorming weet te duwen: onvolledige informatie verstrekken --> Betuwelijn, JSF, Noord-Zuidlijn..
Die info (15k km pj bij een oldtimer diesel) zou je dan moeten gebruiken om een goed tegenvoorstel te doen om dagelijks gebruik terug te dringen c.q. milieu te ontlasten.

Eerlijk duurt het langst.. Als je nu bewust informatie weglaat, ben je m.i. nooit meer een betrouwbare, ethische, integere partner/lobbyist.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Autobelangen laat op haar beurt dus ook informatie weg: als het milieu-argument gebruikt wordt dan zouden ze toe moeten geven dat er meer met de oldtimers gereden wordt dan de Fehac/oldtimeralliantie laat geloven. Daarbij: het besluit om oldtimers weer te gaan belasten ligt niet alleen aan de importcijfers maar aan de toename van oldtimers in het verkeer. En dat hoeft dus niet alleen door import te komen, maar ook auto's die weer de weg op gaan (of beter gezegd: kentekens die ineens weer actief zijn, al dan niet op een andere auto). De importcijfers zijn eigenlijk maar een deel van heel de materie. De bellen zijn bij de overheid gaan rinkelen toen bleek hoeveel 80-86'ers diesels er actief zijn (en dus niet alleen de import-auto's die erbij kwamen).

Dat de overheid altijd achter de feiten aan loopt is al tig jaar bekend, o.a. bij de Betuwelijn en recent de Polen-fraude. Wink

..Uiteindelijk zijn de 'partijen' die voor de hand liggen het makkelijkst te laten bloeden, alles wat door 'onze' regels lastig te traceren en aan te pakken is wordt, tja, lastig.. dan blijven we daar maar even van af, terwijl er ondertussen veel centjes daardoor weg blijven lekken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld‏

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Bron: Oldtimervrijstelling.nl

Ik weet niet of je daar nou blij mee moet zijn.....
Je hebt inderdaad een extra jaar onzekerheid (als dat doorgaat), en we hebben gezien wat de onzekerheid afgelopen maanden al veroorzaakt heeft.

Ik vraag me af of dat gaat gebeuren. Bij de bespreking van Belastingplan 2013 november vorig jaar, werd het van tafel geveegd omdat het niet aan de orde was. Doorschuiven zorgt ervoor dat het onderdeel wordt van Belastingplan 2015 en dus ligt het rond deze tijd volgend jaar op tafel en ook dan is 1-1-2015 weer kort dag.
Het argument wat aangevoerd werd is dat de RDW er niet klaar voor zou zijn en benzine oldtimers in januari en februari 2014 toch mogen rijden. Van dat eerste argument verwacht ik dat Weekers hem zal weerleggen en het tweede probleem heb je een jaar later ook omdat het anders kortdag is voor eigenaren.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
oudevolvo schreef:het tweede probleem heb je een jaar later ook omdat het anders kortdag is voor eigenaren.
Als nu bij stemming aangenomen wordt dat de maatregelen zullen zijn als nu voorgesteld alleen dan per 1 januari 2015 weet iedereen waar ie aan toe is en kan iedere betrokkene zich goed voorbereiden.
Nu weet men het in feite ook, maar de drukte blijft vooralsnog uit bij de LPG-stations. Ik denk dat dat volgend jaar niet anders zal zijn: mensen gaan zo lang mogelijk "profiteren" en zouden het liefst pas op de 31e het uit willen bouwen en om laten keuren.

Want dan weet ik al hoe het gaat: "Autobelangen is nog bezig, dus het is nog lang geen 2015 en niets is nog zeker!"

BartWillem schreef:Nu weet men het in feite ook, maar de drukte blijft vooralsnog uit bij de LPG-stations. Ik denk dat dat volgend jaar niet anders zal zijn: mensen gaan zo lang mogelijk "profiteren" en zouden het liefst pas op de 31e het uit willen bouwen en om laten keuren.
En terecht toch?
Vervolgens op de blaren zitten "zien we dan wel weer", maar daar zijn volgens mij genoeg administratieve uitwegen voor.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.634 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)