Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Tja, dan kan de overheid op hun beurt weer wijzen op het feit dat de enquete van Autobelangen ook onbetrouwbaar is (want die is natuurlijk enorm gekleurd). Het gekke is ook dat in diezelfde rapportage Autobelangen haar eigen ruiten in gooit: daaruit bleek dat meer dan 50% van de oldtimer diesel-auto's meer dan 15k/jaar rijdt en bij LPG was het nÃ
t ietsjes onder de 15k. Niet zo handig dus.
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
BartWillem schreef:Tja, dan kan de overheid op hun beurt weer wijzen op het feit dat de enquete van Autobelangen ook onbetrouwbaar is (want die is natuurlijk enorm gekleurd). Het gekke is ook dat in diezelfde rapportage Autobelangen haar eigen ruiten in gooit: daaruit bleek dat meer dan 50% van de oldtimer diesel-auto's meer dan 15k/jaar rijdt en bij LPG was het nÃt ietsjes onder de 15k. Niet zo handig dus. 
Nee sorry, ben ik het niet mee eens. Informatie weglaten om je doel te bereiken, dat is nou precies hoe men dit soort voorstellen door de besluitvorming weet te duwen: onvolledige informatie verstrekken --> Betuwelijn, JSF, Noord-Zuidlijn..
Die info (15k km pj bij een oldtimer diesel) zou je dan moeten gebruiken om een goed tegenvoorstel te doen om dagelijks gebruik terug te dringen c.q. milieu te ontlasten.
Eerlijk duurt het langst.. Als je nu bewust informatie weglaat, ben je m.i. nooit meer een betrouwbare, ethische, integere partner/lobbyist.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Autobelangen laat op haar beurt dus ook informatie weg: als het milieu-argument gebruikt wordt dan zouden ze toe moeten geven dat er meer met de oldtimers gereden wordt dan de Fehac/oldtimeralliantie laat geloven. Daarbij: het besluit om oldtimers weer te gaan belasten ligt niet alleen aan de importcijfers maar aan de toename van oldtimers in het verkeer. En dat hoeft dus niet alleen door import te komen, maar ook auto's die weer de weg op gaan (of beter gezegd: kentekens die ineens weer actief zijn, al dan niet op een andere auto). De importcijfers zijn eigenlijk maar een deel van heel de materie. De bellen zijn bij de overheid gaan rinkelen toen bleek hoeveel 80-86'ers diesels er actief zijn (en dus niet alleen de import-auto's die erbij kwamen).
Dat de overheid altijd achter de feiten aan loopt is al tig jaar bekend, o.a. bij de Betuwelijn en recent de Polen-fraude.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
..Uiteindelijk zijn de 'partijen' die voor de hand liggen het makkelijkst te laten bloeden, alles wat door 'onze' regels lastig te traceren en aan te pakken is wordt, tja, lastig.. dan blijven we daar maar even van af, terwijl er ondertussen veel centjes daardoor weg blijven lekken..
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Oldtimerregeling mogelijk uitgesteld
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Bron: Oldtimervrijstelling.nl
Ik weet niet of je daar nou blij mee moet zijn.....
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Je hebt inderdaad een extra jaar onzekerheid (als dat doorgaat), en we hebben gezien wat de onzekerheid afgelopen maanden al veroorzaakt heeft.
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Ik vraag me af of dat gaat gebeuren. Bij de bespreking van Belastingplan 2013 november vorig jaar, werd het van tafel geveegd omdat het niet aan de orde was. Doorschuiven zorgt ervoor dat het onderdeel wordt van Belastingplan 2015 en dus ligt het rond deze tijd volgend jaar op tafel en ook dan is 1-1-2015 weer kort dag.
Het argument wat aangevoerd werd is dat de RDW er niet klaar voor zou zijn en benzine oldtimers in januari en februari 2014 toch mogen rijden. Van dat eerste argument verwacht ik dat Weekers hem zal weerleggen en het tweede probleem heb je een jaar later ook omdat het anders kortdag is voor eigenaren.
Berichten: 420
Topics: 84
Lid sinds: Oct 2009
oudevolvo schreef:het tweede probleem heb je een jaar later ook omdat het anders kortdag is voor eigenaren.
Als nu bij stemming aangenomen wordt dat de maatregelen zullen zijn als nu voorgesteld alleen dan per 1 januari 2015 weet iedereen waar ie aan toe is en kan iedere betrokkene zich goed voorbereiden.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
13 November 2013, 17:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 November 2013, 17:36 door BartWillem.)
Nu weet men het in feite ook, maar de drukte blijft vooralsnog uit bij de LPG-stations. Ik denk dat dat volgend jaar niet anders zal zijn: mensen gaan zo lang mogelijk "profiteren" en zouden het liefst pas op de 31e het uit willen bouwen en om laten keuren.
Want dan weet ik al hoe het gaat: "Autobelangen is nog bezig, dus het is nog lang geen 2015 en niets is nog zeker!"
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
BartWillem schreef:Nu weet men het in feite ook, maar de drukte blijft vooralsnog uit bij de LPG-stations. Ik denk dat dat volgend jaar niet anders zal zijn: mensen gaan zo lang mogelijk "profiteren" en zouden het liefst pas op de 31e het uit willen bouwen en om laten keuren.
En terecht toch?
Vervolgens op de blaren zitten "zien we dan wel weer", maar daar zijn volgens mij genoeg administratieve uitwegen voor.