Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
oudevolvo schreef:Maar wat nu als je een LPG auto hebt?
Zoals ik het tot nu toe begreep is peildatum 1-1-2014 en is de brandstof die dan op kenteken staat leidend. Dus een dergelijke auto schorsen en ergens na 1-1-2014 LPG uitbouwen en omkeuren en dan ontschorsen maakt niet dat hij meteen op kan voor het kwarttarief. Je moet dan wachten tot 1-1-2015 als nieuwe ingangsdatum voor een cyclus (keuzemoment iets daarvoor).
Dus wel degelijk paniek als je na besluit eerste kamer nog LPG in je auto hebt en die wil uitbouwen en in 2014 gebruik wilt maken van het kwarttarief (wat gunstig is want alleen dec. 2014 niet rijden).
Maar hopelijk klopt dat niet en is ontschorsen een nieuw keuzemoment indien dan andere brandstof op kenteken.

Ik heb zelf ook twee 240 s op LPG....geloof er niets van dat indien je voor 1-1-2014 schorst en daarna uitbouwt je dan niet aan het kwarttarief zou voldoen.
Enige wat we nu kunnen doen is afwachten...en kan een ieder een beslissing nemen.
Volvo 244 DL 1974
is er nog iets overeind gebleven van de regel 'nu belastingvrij, bij verkoop weer het volle pond betalen door de volgende eigenaar"..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
zoals het er nu uitziet zal de lpg prijs terug stijgen na de jaarwisseling naar zn hoogste punt van dit jaar ... (we worden dus alsnog genaaid) en kunnen ze het hier niet krijgen dan halen ze het ergens anders wel... ze lopen te zeuren dat in de grensstreken de brandstof prijzen niet meer te hanteren zijn door het buiteland ... in de rest van het land is de prijs door de klant niet te betalen omdat het zo ontiegelijk duur is onder het moto je gebruikt de weg ... allen word bijna al dat geld dat voor de weg gebruikt zou moeten worden in andere dingen gestopt. ... beetje jammer maar ja dat is nederland ... de rijken worden rijker en de arme moeten dadelijk nog sokken gaan eten om te kunnen overleven ....
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Jambon schreef:is er nog iets overeind gebleven van de regel 'nu belastingvrij, bij verkoop weer het volle pond betalen door de volgende eigenaar"..?

Volgens mij is dat nooit een officiële optie geweest en is nu ook geen sprake van.
Zal als bezuinigingsmaatregel denk ik ook te langzaam geld opleveren al is hij wel heel effectief als "betrouwbare overheid" invulling.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
volvosvenska schreef:geloof er niets van dat indien je voor 1-1-2014 schorst en daarna uitbouwt je dan niet aan het kwarttarief zou voldoen.
Als Weekers aangeeft dat de Belastingdienst zo te werk zal gaan, dan kan je ervan uitgaan dat je dat gerust kan geloven. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
BartWillem, werk jij soms voor de Belastingdienst?

Ik word een beetje moe van je zure praatjes.
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
De ÃÃn is positief, de ander negatief, weer ÃÃn blijft positief tegen beter weten in (daar val ik waarschijnlijk onder...), weer een ander is cynisch. Mensen verschillen.
Zolang er met respect gediscussieerd wordt, lijkt het ons dat er geen problemen zijn.

Dus graag ON TOPIC houden.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
CK070 schreef:BartWillem, werk jij soms voor de Belastingdienst?

Ik word een beetje moe van je zure praatjes.

Ik vind de regeling zoals die er nu ligt lang niet zo slecht (zeker niet als je het vergelijkt met het oorspronkelijke plan: complete afschaffing). Het enige waar ik wel moeite mee heb is het verplicht stallen van de auto. Dat voegt in mijn ogen eigenlijk niets toe, en het past ook niet bij een partij dat "vrijheid" hoog in haar vaandel heeft staan. Wink

Het liefst zou ik zien dat er voortaan Ãcht naar gebruik betaald wordt, want het MRB-systeem is al tig jaar overdatum. Af en toe roept de politiek wel "de vervuiler betaalt" en "betalen naar gebruik" maar er komt helemaal niets van terecht.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
ze zeuren wat dat betreft allemaal over pricacy enz is toch makkelijk op te lossen door de hoofdsnelwegen tot tolwegen om te dopen en het systeem zoals in frankrijk in te voeren... als je er voor woonwerk verkeer iederedag heen moet neem je een abbonement ben je klaar goedkoper uit en de bon leg je maar neer bij je baas die kan daar dan vast wel weer wat mee..... dan heb je de vervuiler betaald en dan betaald ook iedere buitelander netjes wegenbelasting zoals wij dat doen als wij in het buitenland zijn Wink toch ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
volvosvenska schreef:geloof er niets van dat indien je voor 1-1-2014 schorst en daarna uitbouwt je dan niet aan het kwarttarief zou voldoen.
Heb het even nagezocht en je hebt een punt. De peildatum voor 2014 lijkt 1 maart te zijn, daarna is het zoals ik schreef.
Bron: Antwoorden Weekers op Kamervragen hij schrijft over de overgangsregeling
Citaat:De procedure ziet er als volgt uit. De Belastingdienst stuurt vanaf volgend jaar elk jaar in het vierde kwartaal een brief naar de houder van een voertuig dat in aanmerking komt voor de overgangsregeling met de vraag of hij kiest voor de overgangsregeling voor het daarop volgende kalenderjaar. Daarbij is het van toepassing zijnde bedrag aan MRB voor de overgangsregeling vermeld. Als de houder vervolgens vóór 1 januari van dat kalenderjaar (voor 2014 vóór 1 maart 2014) dat bedrag aan MRB voldoet onder toepassing van het betalingskenmerk, heeft hij het verzoek ingediend voor toepassing van de overgangsregeling. Deze procedure is duidelijk en strak en daarmee in het belang van de houder van de oldtimer en van de Belastingdienst die deze overgangsregeling zoveel mogelijk geautomatiseerd kan verwerken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.607 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)