Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
De Belastingdienst kennende zullen ze wel een onderscheid maken tussen het verzoek van toepassing van de regeling en wanneer de auto op benzine op kenteken moet staan. Maken ze dat onderscheid niet, dan heb je in ieder geval tot 1 maart de tijd om LPG eruit te gooien en de boel om te laten keuren bij de RDW.

Edit: bedenk me net dat het anders kan zijn. Omdat bij de nieuwe regeling de auto nog niet in januari/februari 2014 van de openbare weg verdwenen moet zijn is de peildatum voor de regeling zelf 1 maart ipv 1 januari. Dus het kenteken-verhaal blijft zeer waarschijnlijk gewoon staan en gaat het nog steeds om peildatum 1 januari. Vermoedelijk zal de Belastingdienst in januari en februari auto's die in aanmerking komen voor de nieuwe overgangsregeling de brief sturen, maar dan moet de auto op het moment van dat de Belastingdienst de auto's gaat selecteren al reeds op benzine staan i.p.v. LPG. Ze sturen natuurlijk auto's die bijvoorbeeld in februari nog op LPG op kenteken staan geen brief omdat die niet voor de overgangsregeling in aanmerking komen. Dus om er zeker van te zijn dat je in aanmerking komt: ervoor zorgen dat de auto op 31-12-2013 op benzine op kenteken staat. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Of ervoor zorgen dat er op 1-1-2014 geen auto op LPG auto op je naam staat...
Lijkt me allemaal niet zo spannend.

Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden. Heb stille hoop dat het onzinnige niet in de wintermaanden mogen gebruiken komt te vervallen. Maar die kans zal enorm klein zijn.
Nou ja, de Raad van State vindt de overgangsregeling zelf niet zo sterk omdat het in hun ogen te ingewikkeld is. Een rekening sturen is makkelijk, maar de controle op wel/niet gebruik maken van de openbare weg (op zich makkelijk met camera's, maar die hangen weer niet in woonwijken langs de openbare parkeerplaatsen) vinden ze nogal omslachtig. Het kan dus best dat die stallings/ophokplicht alsnog gaat sneuvelen. Als er iets aangepast wordt aan de regeling, dan verwacht ik dat dat het wordt.

Citaat:Eurocommissaris Rehn schrijft dat Nederland geen marges inbouwt maar precies binnen de regels blijft. Hij roept Den Haag dan ook op om het herfstakkoord en de begroting voor volgend jaar zonder verdere compromissen uit te voeren

Bron: http://nos.nl/artikel/575323-eu-nederlan...egels.html

Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.

BartWillem schreef:Vermoedelijk zal de Belastingdienst in januari en februari auto's die in aanmerking komen voor de nieuwe overgangsregeling de brief sturen
Ze zullen ook de eigenaren van nu belastingvrije diesels en lpg-auto's schriftelijk moeten aankondigen dat deze per 1 januari het volle pond moeten gaan betalen. Zolang ik die brief nog niet heb ontvangen, laat ik de lpg niet uitbouwen. Stel dat alles pas duidelijk is eind december, dan kan de RDW niet alle omgebouwde auto's op tijd meer keuren. Het lijkt mij strek dat er dan niet een redelijke termijn gesteld wordt, waarop dit gebeurd moet zijn. Ik ga van de week de belastingdienst maar eens opbellen...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Dat zal de belastingdienst niet doen vrees ik, ik krijg namelijk ook niet jaarlijks een hele reeks aan wijzigingen voor ondernemers per post binnen. Als de belastingdienst iedere Nederlander een brief moet gaan sturen met wijzigingen die betrekking hebben tot die persoon, dan moeten we fors meer belasting gaan betalen in NL om die kosten te kunnen betalen. Wink

Ze sturen ook een brief als je auto belastingvrij is geworden en dat je NIET meer hoeft te betalen.. da's onlogisch dus. Hadden ze mooi nog wat extra kunnen innen!
Nee, als je belasting moet gaan betalen na een eerdere vrijstelling, moeten ze jou dit schriftelijk melden, lijkt mij.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Precies wie schrijft die blijft.
Ok, Het is allemaal onzekerheid die in de lucht hangt, maar die bangmakerij, paniek...? Nergens goed voor.
..............:behindsofa:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Dopski schreef:Precies wie schrijft die blijft.
Ok, Het is allemaal onzekerheid die in de lucht hangt, maar die bangmakerij, paniek...? Nergens goed voor.

Het wordt dringend tijd dat er eens wat duidelijk wordt.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.646 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)