Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
Jambon schreef:..zo ook de 240 rijder die nietsvermoedend het ding rijdt vanaf nieuw en plotseling geconfronteerd wordt met het feit dat hij of zij plotseling geen gebruik meer mag maken van de auto tijdens de wintermaanden, en bovendien het ding ook nog eens 'ergens' moet stallen..!
Nou, dat valt wel mee. Mocht hij in een uber grot leven, dan zal hij net zo plotseling als hij een brief kreeg dat hij geen belasting meer hoefde te betalen nu een brief krijgen met dat hij weer moet gaan betalen of dat wanneer hij 120 euro overmaakt gebruik maakt van de overgangsregeling en dus 9 maanden mag rijden.
Met andere woorden, als je niets doet, komen de volle mep acceptgiro's vanzelf weer binnen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
skidje schreef:En het zal zo zijn dat de nieuwe regeling pas op 1 maart 2014 ingaat. Of moet de 245 van 30 jr en lpg vanaf 31 dec reeds op stal?
Volgens mij is het zo dat de ophokplicht niet gehandhaafd zal worden. Met andere woorden, je mag met een auto die in de overgangsregeling valt nog gewoon de weg op in januari en februari 2014.
Hiervoor moet je hier überhaupt wel voor in aanmerking komen. De wet zegt dat hij alleen geldt voor auto's die op 1-1-2014 tussen de 25 en 40 jaar zijn en op benzine rijden.
Het meest waarschijnlijke scenario: Je krijgt alleen een brief dat je in aanmerking komt voor overgangsregeling als je in 2013 de LPG er al uit had gegooid.
Het gunstige maar onwaarschijnlijke geval. De datum van de brief wordt in 2014 peildatum voor soort brandstof.
oudevolvo schreef:Nou, dat valt wel mee. Mocht hij in een uber grot leven, dan zal hij net zo plotseling als hij een brief kreeg dat hij geen belasting meer hoefde te betalen nu een brief krijgen met dat hij weer moet gaan betalen of dat wanneer hij 120 euro overmaakt gebruik maakt van de overgangsregeling en dus 9 maanden mag rijden.
Met andere woorden, als je niets doet, komen de volle mep acceptgiro's vanzelf weer binnen.
maar zit dan wel 3 maanden zonder auto, ik bedoel dus bv 'mr. en mw. de Boer van om de hoek' die geen nieuwe auto kopen omdat deze het nog steeds goed doet en de caravan zo lekker trekt als ze in februari gaan skieën..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ja, dan betalen ze toch weer gewoon elke maand? Hebben ze voorheen toch ook gedaan? Mogen ze rijden wanneer ze willen..
Jambon schreef:maar zit dan wel 3 maanden zonder auto, ik bedoel dus bv 'mr. en mw. de Boer van om de hoek' die geen nieuwe auto kopen omdat deze het nog steeds goed doet en de caravan zo lekker trekt als ze in februari gaan skieën..
Dat begrijp ik niet. Als je niks doet, ga je gewoon weer de volle mep MRB betalen (net als vroeger toen hij nieuw was, maar nu misschien net wat meer) en mag je gewoon 12 maanden rijden. Om 3 maanden zonder auto te zitten moet je zelf actief actie ondernemen als je hier een brief over krijgt door 120 euro over te maken.

Met name "nietsvermoedend" en "plotseling" en "geen gebruik meer mag maken van de auto tijdens de wintermaanden" gaan dus niet samen.
DennisvdB schreef:Ja, dan betalen ze toch weer gewoon elke maand? Hebben ze voorheen toch ook gedaan? Mogen ze rijden wanneer ze willen..
ik begrijp dat je juist niet die 3 maanden mag rijden..
Jambon schreef:ik begrijp dat je juist niet die 3 maanden mag rijden..
... als je kiest om gebruik te maken van de overgangsregeling en dus 120 euro betaalt.
Doe je niks, betaal je de volle mep en mag je het hele jaar rijden.
oudevolvo schreef:... als je kiest om gebruik te maken van de overgangsregeling en dus 120 euro betaalt.
Doe je niks, betaal je de volle mep en mag je het hele jaar rijden.
..ok.. Over verwarring gesproken.. Eigenlijk van de gekke dat er zoveel gedoe moet zijn over een hoop 'rollende blik' , omdat er doorgaans emotionele of gevoelswaarde aan zit kun je er op vertrouwen dat gebruikers het blijven volhouden en is er geld te halen.. Maar over een tijdje zien als de storm geluwd is wat het onderaan de streep overblijft..
dus.. ik mag gewoon de hele winter door de snbeeuw banjeren met mn fiesta uit 82 als ik de volle mep mrb betaal? maar ik zou eventueel ook gebriuk kunnen maken van de overgangs regeling als ik dat ding ergens van de weg af parkeer?

ik vind dat maar een rare regeling maar goed. Ik ben benieuwd naar de post die we hier over krijgen
oudevolvo schreef:Volgens mij is het zo dat de ophokplicht niet gehandhaafd zal worden. Met andere woorden, je mag met een auto die in de overgangsregeling valt nog gewoon de weg op in januari en februari 2014.

Dat moet dan wel even zwart op wit staan, anders heb je toch kans dat in geval van schade de verzekering er andere ideeën op na gaat houden.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.609 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)