26 November 2013, 22:49
Als ik het zo lees: ja en ja. Nou ja: ik denk dat de vorige eigenaar wel een deel terugkrijgt, net zoals bij normale wegenbelasting (dan krijg je het resterende bedrag ook gewoon teruggestort).
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
|
26 November 2013, 22:49
Als ik het zo lees: ja en ja. Nou ja: ik denk dat de vorige eigenaar wel een deel terugkrijgt, net zoals bij normale wegenbelasting (dan krijg je het resterende bedrag ook gewoon teruggestort).
26 November 2013, 23:34
BartWillem schreef:ik denk dat de vorige eigenaar wel een deel terugkrijgt, net zoals bij normale wegenbelasting (dan krijg je het resterende bedrag ook gewoon teruggestort). Dat denk ik niet, en het Belastingplan ook al niet: Belastingplan 2014 schreef:De keuze voor de overgangsregeling geldt voor het gehele kalenderjaar. Het is dus niet mogelijk om gedurende een deel van het kalenderjaar gebruik te maken van de overgangsregeling en gedurende het resterende deel van het kalenderjaar de reguliere MRB. Ook in het geval van import, export, tussentijdse verkoop of bijvoorbeeld sloop geldt het tarief voor het gehele kalenderjaar. Hiervoor is gekozen omdat het om een begunstigende regeling gaat waarbij de verschuldigde belasting het kwarttarief doch ten hoogste € 120 per kalenderjaar bedraagt. Ook uitvoeringstechnische overwegingen spelen hierbij een rol. Dit betekent dat de houder zich bij zijn keuze voor de overgangsregeling moet realiseren dat er geen teruggaaf in dat kalenderjaar zal zijn.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
27 November 2013, 00:10
Ah, dus op die manier denkt Weekers het bedrag in de Miljoenennota alsnog te kunnen halen dus! Wel apart dat het bij normale MRB wel teruggegeven wordt en hierbij niet.
27 November 2013, 00:14
BartWillem schreef:Ah, dus op die manier denkt Weekers het bedrag in de Miljoenennota alsnog te kunnen halen dus! Wel apart dat het bij normale MRB wel teruggegeven wordt en hierbij niet.Ik zie ook steeds vaker de term "roverheid" opduiken in de mediaas. Bevreemdt me minder en minder.
27 November 2013, 16:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2013, 16:48 door martin_b.)
Ze weten het zelf niet meer. Om even een voorbeeld te geven:
Citaat:Vanaf 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto's waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 50 gram per kilometer. Het maakt niet uit wat voor motor de personenauto heeft. Verder op staat: Citaat:Houders van personenauto's met een zeer lage CO2-uitstoot betalen geen mrb. Deze vrijstelling vervalt per 1 januari 2014. Wie snapt het nu nog?
27 November 2013, 16:55
martin_b schreef:Welke techneut weet iets van LPG en de uitstoot CO2 gram per kilometer? Voor de berekening wordt er vanuit gegaan dat alle brandstof die je verbruikt omgezet wordt naar CO2 en water. Er is dan dus een lineair verband tussen het verbruik en de CO2 uitstoot waarin het aantal koolstofatomen per liter brandstof bepalend is voor de omrekenfactor. Ik geloof 23.7 * verbruik in L/100 km = CO2 uitstoot per km voor benzine en LPG 26.7 * verbruik in L/100 km = CO2 uitstoot per km voor diesel Dit zou dus betekenen dat je verbruik op benzine of LPG max 2.1 L/100 km mag zijn en voor diesel 1.9 L/100 km.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
27 November 2013, 17:09
Zou kunnen kloppen toch?
De 50 g/km is ongeveer helft van nu (95) En verbruik ook. Althans obv fabrieksopgaaf obv die achterhhalde mietrralistisch praktijk cyclus...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
27 November 2013, 17:11
martin_b schreef:Ze weten het zelf niet meer. Om even een voorbeeld te geven: Ze hoeven het ons toch ook niet uit te leggen? Eenieder wirdt hoe dan ook geacht de wet te kennen! ;-) Misschien toch maar abonneren op de staatscourant...
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
3 December 2013, 13:35
Voor mensen die het niet meer weten reageren ze bij de belastingdienst wel erg snel.
Kreeg vandaag de brief binnen betreffende de wijziging motorrrijtuigenbelasting. Onder voorbehoud van goedkeuring door de 1e kamer van de Staten generaal wijzigt per 1 jan 2014 de vrijstelling voor oldtimers. Het is wel balen maar na verkoop van mijn V70 op diesel, blijft er voor de staat toch minder te halen over. Minder wegenbelasting betalen met een goedkopere brandstof voor mijn 244. Over minder dan 4 jaar wordt het weer beter dan is die van mij weer belastingvrij.
3 December 2013, 14:59
Alleen jammer dat dat ruim 4000 Euro aan wegenbelasting kost (als je LPG erin laat) voordat 'ie belastingvrij wordt.
![]() Wel netjes dat de Belastingdienst toch brieven erover stuurt. Maar heb je deze ontvangen omdat die van jou wel belasting moet gaan betalen vanwege LPG, of is dit gewoon een algemene brief die naar iedereen met een auto van 25 jaar of ouder gestuurd is? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|