Berichten: 92
Topics: 10
Lid sinds: Jan 2008
Ja, heel vreemd de brief is van 28 November 2013.... Volvo staat geschorst sinds 2011 en heeft LPG op kenteken.
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
Berichten: 954
Topics: 39
Lid sinds: Jan 2012
Wat mij het meest steekt is niet zozeer het moeten betalen - ik rij m'n hele leven al oldtimers en van het geld wat ik in die auto's heb gestoken kan je een grachtenpand kopen. Het zijn de drogredenen die de overheid opgeeft (milieu bla), de onbetrouwbaarheid want de zoveelste wijziging m.b.t. oldtimers in een paar jaar tijd en het feit dat ze nog meer geld uit de economie halen wat mensen weer minder zelfredzaam maakt.
ik ga geen een van m'n oldtimers wegdoen.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
zweedse schone schreef:Dennis vd B(elasting) :-) Het gaat om het Weekers regeerakkoord, niet om hoe heerlijk mijn Volvo rijdt.
Het investeren in een auto doe ik graag als hij me bevalt maar â¬3000 afschrijven en â¬1300,- wegenbelasting betalen per jaar en dit terwijl heel Europa 30 jaar aanhoud komt niet ten goede aan oldtimers. Mensen repareren niet meer of verkopen hem al dan niet in onderdelen. Er was een akkoord dat het 30 jaar werd vorig jaar en nu weer verandering - daar kan een particlier en een bedrijf niks mee, geen anticipatie geen beleid. Dit geeft onrust, geen investeringen geen uitgaves, economie op slot en mensen die opstandig worden! Dit alleen omdat een puur theoretisch schooljongetje een plannetje heeft en het tegen beter weten glad probeert te ***len. Zweedse schone is boos maar ook als ze boos is blijft ze mooi...
Ik begrijp wat je bedoeld, maar afschrijving heb je pas last van bij verkoop. Blijf je hem rijden, dan heb je er ook geen last van.
En jongens: ik ben niet van de Belastingdienst. We gaan niet schelden he.
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
Arn02 - precies dat is de zere plek - dat heen en weer gedoe van een regering en weer het beste jongetje van de klas willen zijn door 40 jaar ipv 30 jaar zoals de rest en nu eigenlijk een averechts effect creëren doordat je het nu zeker weet - onbetrouwbaar.
Schorsen en wel gewoon rijden dus, wel apk en verzekering laten lopen dat is voor mij misschien beter idee!
Gewoon omdat ik het belachelijk vindt!
Oh en Volvia142 - zo'n brief wil ik ook!
Berichten: 116
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Volvia240 schreef:Ja, heel vreemd de brief is van 28 November 2013.... Volvo staat geschorst sinds 2011 en heeft LPG op kenteken.
Dat is toch logisch. Voertuig is geschorst. Dus ook vrij van MRB.
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
zweedse schone schreef:Arn02 - precies dat is de zere plek - dat heen en weer gedoe van een regering en weer het beste jongetje van de klas willen zijn door 40 jaar ipv 30 jaar zoals de rest en nu eigenlijk een averechts effect creëren doordat je het nu zeker weet - onbetrouwbaar.
Schorsen en wel gewoon rijden dus, wel apk en verzekering laten lopen dat is voor mij misschien beter idee!
Gewoon omdat ik het belachelijk vindt!
Oh en Volvia142 - zo'n brief wil ik ook!
Je weet wel dat die 30 jaar zoals de rest van Europa hanteert dan uitgaat van volledige originaliteit? Dat betekent dus ook zonder LPG-installatie.
Voor de diesels die je hier vaak ziet maakt het weinig uit: schrikbarend veel 190D's rijden gewoon met de originele wieldoppen rond... :')
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
Ha, die van mij is geleverd in 1984 door Volvo Potgieter uit Stadskanaal en de eerste meters direct op LPG - telt dat ook ;-)
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Volgens mij niet, aangezien er geen typegoedkeuring icm LPG bestond.
Berichten: 80
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2012
Goh wat ben je weer streng BartWillem.
Kijk een 240 is een heerlijk rijauto en naast een Audi TT en Mazda CX7 stap ik toch ook altijd met veel plezier in de Volvo
en veel 240 leden weten dat het een klassieker is voor ieder dag. Lijkt mij sterk dat er 240 rijders zijn die hem de helft van het jaar in stalling hebben staan. Ze rijden er mee sleutelen er aan en houden deze sterke auto's in het wagenpark.
Als je een Volvo hebt dan zijn er genoeg mensen die het waarderen - een Mercedes 190D, hoe goed dan ook is geen auto met dat zelfde charisma...
- Heb nu ca 1,5 jaar lpg (weer) in en was belastingvrij en zou zo blijven,
heb er ca 14.000 km op zitten dus break-even waarvan toch ook wel 2000 op benzine trouwens.
Ik hou nog even hoop op de Eerste kamer, misschien dat ze daar wat meer met de feiten omgaan en niet met de fictie cijfers van Weekers..
Berichten: 101
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2008
Ik kreeg de 3e bericht voor alle 4 de Volvo's dat ik vanaf volgend jaar belasting moet gaan betalen (goedkeur van 1e kamer daargelaten). Echter: De 4e kreeg ik voor mijn 360 de oude brief met: Uw auto is belastingvrij bladiebla. Dat komt waarschijnlijk omdat ik de 360 eind November op naam heb gezet. Ze hebben het gelukkig allemaal goed voor elkaar daar bij de belastingdienst.
Overigens, de schade is hier € 436,- per maand. Ik ben niet vies van belasting betalen, dus ze gaan niet allemaal meteen voor een appel en een ei marktplaats op. Maar 436,- is me toch net 'iets' te gortig.