Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
In navolging van Henqui heb ik net alvast een afspraak gemaakt bij de RDW voor keuring lpg-uitbouw op 30 december. De 31e had ook nog gekunt maar dat werd me toch net iets te gortig. Er waren nog maar bar weinig tijdslots beschikbaar. Het wordt een warme kerst bij de keuringsstations van de Rijksdienst voor Wegverkeer.

[EDIT] Voor de zekerheid ook nog even gebeld om na te vragen of de auto vanaf het moment van keuring op benzine staat, of pas na interne papieren rompslomp bij de RDW of tussen de RDW en <s>de werkgever van Dennis</s> de Belastingdienst. Maar het blijkt dat gelijk na goedkeuring de Belastingdienst op de hoogte wordt gebracht. Geen vertraging dus.[/EDIT]
Arme Dennis:boxing:...

Pistonpen Paultje - ja 4 auto's komt zeker hard aan maar daarvan kun je mss 2 schorsen ook al voelt dat wel weer extra erg omdat ze gewoon je hobby verpesten als regel doorgaat. en in alle 4 tegelijk kun je niet rijden. Eigenlijk is het onzin dat als je meer auto's hebt dat je voor alle belasting betalen moet..

Arn02 - ja misschien beste manier, weer afzeggen kan altijd natuurlijk!
Hoop minimaal op jaar uitstel want is natuurlijk belagelijk om mensen iets aan te bieden en dan de hele doelgroep maar 14 dagen - waarvan ook nog 2 kerstdagen - de tijd te geven om alles te regelen. waren ze zelf maar eens zo snel...
[EDIT] Voor de zekerheid ook nog even gebeld om na te vragen of de auto vanaf het moment van keuring op benzine staat, of pas na interne papieren rompslomp bij de RDW of tussen de RDW en <s>de werkgever van Dennis</s> de Belastingdienst. Maar het blijkt dat gelijk na goedkeuring de Belastingdienst op de hoogte wordt gebracht. Geen vertraging dus.[/EDIT][/QUOTE]

Arno, ik zou diezelfde vraag nog een keer stellen aan de RDW en dan per email zodat je het zwart op wit hebt.
Ik heb namelijk een tijdje geleden een LPG uitgebouwd en het nieuwe deel I met B (enzine) erop had een latere datum als waarop ik langs was geweest voor de keuring.

De belastingdienst gaat puur uit van de datum die op het deel I staat en met hen daarover discussie voeren heeft weing zin.
============================================================================================
Heb ook al een afspraak bij het RDW staan, in Nieuwegein is nog plek zat.

Door de RDW werd bevestigd dat er een aantal dagen overheen gaat voor de wijziging op het kenteken gemaakt wordt. Het resultaat van de keuring wordt namelijk door het keuringsstation doorgegeven aan Veendam en zij wijzigen het.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Arn02 schreef:In navolging van Henqui heb ik net alvast een afspraak gemaakt bij de RDW voor keuring lpg-uitbouw op 30 december. De 31e had ook nog gekunt maar dat werd me toch net iets te gortig. Er waren nog maar bar weinig tijdslots beschikbaar. Het wordt een warme kerst bij de keuringsstations van de Rijksdienst voor Wegverkeer.
Ik wacht nog even af wat de 1e kamer de 16e beslist. Daarna is het nog vroeg genoeg om actie te ondernemen.
In het ergste geval schors ik de Volvo op eind december, bouw daarna de lpg op mijn gemakkie uit en laat ik de Volvo in 2014 weer keuren.
Dan betaal je ook niet voor de volle pond MRB (lpg)
jos245 schreef:Arno, ik zou diezelfde vraag nog een keer stellen aan de RDW en dan per email zodat je het zwart op wit hebt.
Ik heb namelijk een tijdje geleden een LPG uitgebouwd en het nieuwe deel I met B (enzine) erop had een latere datum als waarop ik langs was geweest voor de keuring.

De belastingdienst gaat puur uit van de datum die op het deel I staat en met hen daarover discussie voeren heeft weing zin.
============================================================================================

Goeie tip. Ik heb zojuist het online emailformulier ingevuld met mijn vraag, zodat ik het inderdaad zwart op wit krijg. Je kan met deze diensten niet goed genoeg ingedekt zijn.
zweedse schone schreef:Arme Dennis:boxing:...

Pistonpen Paultje - ja 4 auto's komt zeker hard aan maar daarvan kun je mss 2 schorsen ook al voelt dat wel weer extra erg omdat ze gewoon je hobby verpesten als regel doorgaat. en in alle 4 tegelijk kun je niet rijden. Eigenlijk is het onzin dat als je meer auto's hebt dat je voor alle belasting betalen moet..

Arn02 - ja misschien beste manier, weer afzeggen kan altijd natuurlijk!
Hoop minimaal op jaar uitstel want is natuurlijk belagelijk om mensen iets aan te bieden en dan de hele doelgroep maar 14 dagen - waarvan ook nog 2 kerstdagen - de tijd te geven om alles te regelen. waren ze zelf maar eens zo snel...
Een jaar uitstel heeft geen zin, want dan gelden dezelfde data als dit jaar: dan wordt het plan ook pas op 15/16 december door de Eerste Kamer geloodst en heb je ook maar 2 weken de tijd om de boel te regelen. En ik verwacht niet dat met een jaar uitstel er toch afstel gaat komen (zeker niet als de EU blijft zeuren om extra bezuinigingen en de crisis nog erger wordt, zo kunnen mensen komend jaar ook aanzienlijk minder lenen voor een huis dankzij sterk aangescherpte Nibud-regels die leidend zijn bij een hypotheek).
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
martin_b schreef:Ik wacht nog even af wat de 1e kamer de 16e beslist. Daarna is het nog vroeg genoeg om actie te ondernemen.
In het ergste geval schors ik de Volvo op eind december, bouw daarna de lpg op mijn gemakkie uit en laat ik de Volvo in 2014 weer keuren.
Dan betaal je ook niet voor de volle pond MRB (lpg)

Daar heb je meteen het grote probleem van deze regeling. Je moet voor januari laten weten of je meedoet met de klassieker regeling. Dit kan alleen als je je auto op benzine hebt staan. Hence; je moet LPG voor 1 januari uitgebouwd hebben...

Je hebt in principe 4 keuzes ieder jaar:
1. Schorsen
2. Schorsen en halverwege het jaar aantal maanden mee rijden: betaal je volledig mrb voor deze maanden
3. Volledige mrb voor de maanden dat je wilt rijden of alle 12 maanden
4. De "overgangsregeling": Voor 1 januari aangeven dat je gebruik wilt maken van de overgangsregeling en de e120,- betalen. In de maanden jan+feb+dec staat je auto dan wel stil en niet toegankelijk vanuit de openbare weg. Dit geldt alleen voor benzine auto's.

Hier zie je meteen het probleem. Heb je een lpg auto, dan moet deze voor 1 januari omgebouwd zijn. Wellicht is er nog een achteringang... Je auto verkopen aan je vrouw halverwege het jaar en weer terugkopen, ik hoop dat je dan de mogelijkheid hebt om halverwege het jaar in te stappen in de "overgangsregeling"...
Ook dat lijkt te zijn dichtgetimmerd, maar aangezien dat zoveel ergernis en oneerlijkheid oplevert hoop ik dat gedeelte in de eerste kamer sneuvelt.
Laptom schreef:Daar heb je meteen het grote probleem van deze regeling. Je moet voor januari laten weten of je meedoet met de klassieker regeling. Dit kan alleen als je je auto op benzine hebt staan. Hence; je moet LPG voor 1 januari uitgebouwd hebben...

Je hebt in principe 4 keuzes ieder jaar:
1. Schorsen
2. Schorsen en halverwege het jaar aantal maanden mee rijden: betaal je volledig mrb voor deze maanden
3. Volledige mrb voor de maanden dat je wilt rijden of alle 12 maanden
4. De "overgangsregeling": Voor 1 januari aangeven dat je gebruik wilt maken van de overgangsregeling en de e120,- betalen. In de maanden jan+feb+dec staat je auto dan wel stil en niet toegankelijk vanuit de openbare weg. Dit geldt alleen voor benzine auto's.

Hier zie je meteen het probleem. Heb je een lpg auto, dan moet deze voor 1 januari omgebouwd zijn. Wellicht is er nog een achteringang... Je auto verkopen aan je vrouw halverwege het jaar en weer terugkopen, ik hoop dat je dan de mogelijkheid hebt om halverwege het jaar in te stappen in de "overgangsregeling"...
Waar staat dat?
Ik heb de belastingdienst nl hierover gebeld en deze zeggen dat wanneer een auto geschorst is je ook geen verplichtingen meer heb. (behalve dan dat deze niet meer op de openbare weg mag)
Het kenteken wordt dan opgeschort en je kan gewoon de auto in januari op benzine laten zetten na een RDW keuring.

Om even wat duidelijkheid te scheppen:
Overgangsregeling

De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken. In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.

Waar staat dit?http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/...-oldtimers

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.646 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.227 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.540 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)