Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Hallo Allemaal,
eerder op dit forum heb ik mezelf en de auto voorgesteld.
Ik was eens benieuwd naar het verbruik van een auto als deze. Er zit een V6 carburateur motor in.
Qua verbruik ben ik wel wat gewend met mijn GMC...1:4
alvast bedankt!
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
6 December 2013, 01:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2013, 03:10 door jos245.)
Ze zijn wel iets zuiniger dan die GMC maar erg veel ga je er ook niet op vooruit. Mijn ervaring met PRV+carburateur is 1:5 tot maximaal 1:7 met een fluwelen voet.
Ik heb ooit eens een literfles met benzine aan de benzinepomp gehangen toen de leiding naar achter verstopt zat.
Verbazingwekkend om te zien hoe snel de carburateur een liter benzine opslurpte met stationair draaiende motor.
Berichten: 191
Topics: 14
Lid sinds: Sep 2005
Ik rijd met mijn 264GL 1 op 7 / 7,5. Dit betreft wel een B27E (oftewel injectie) met MT.
264 RULES!!!!
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Foto's zijn van harte welkom :wink:
Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Nice, achterlampen zien er ook nog mooi uit qua chrome. Staat mooi ook bij deze kleur.
Heb je nog meer foto's van het "kontje"?
Volgens mij had ronnieDuck ook deze mooie kleur.
Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Dankje, meer fotos nog niet nee. Hij heeft ook zo zijn slechte plekken hoor. Best wat werk te doen.
Dorpels lassen (ga ik volgende week zaterdag doen) waterpomp vervangen, zitten net betere koplampen in, dynamo repareren. Banden zijn slecht, er lijkt een stuurkogel verrot te zijn maar weet niet nog welke het er is of zijn. En de vering is goed maar de demping is ruk...danst op de weg. Is dat vervangen van die dempers een beetje goed te doen? En zit er achter maar1 !??
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Achter is het een makkie, auto omhoog, wiel eraf. Boutje boven- en onderaan de schokdemper en hij is eruit.
Elk wiel heeft normaal gezien 1 schokdemper en 1 veer.
Vooraan heb je veerpoten, is een stuk meer werk.
Greenbook voorwielophaning
en voor de compleetheid ook
Greenbook achterwielophanging
bron voor de greenbooks:
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/200-series/
Berichten: 191
Topics: 14
Lid sinds: Sep 2005
12 December 2013, 14:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 December 2013, 14:12 door RonnieDuck.)
Hoi
Ja mijn 264 GL is ook Koper mettalic!
Grappig om alweer wat verschillen te zien in de model jaren. Ik dacht dat de GL namelijk nooit met een B27A was geleverd, alleen de 260DL. Maar volvo deed wel meer rare dingen. Zo hebben ze ook de 240 GLT (goud) uitgebracht met de B27E omdat ze er genoeg van op de plank hadden.
De 264GL had in MY1975 ook standaard, verwarmde bestuurdersstoel, getinte ramen, schuifdak, wisser op de koplamp en elec ramen. Misschien is dit met MY1976 gewijzigd. Grappige vind ik altijd de sproeier op de motorkap. Ik heb er slechts 1 en in MY76 zaten er al gelijk 2 op.
Die achterlichten blijft ook raar. Altijd is het oranje van de linker namelijk verdwenen en blijft rechts redelijk op kleur!
Ik heb een aardig stapeltje van die groene boeken liggen (NL) dus als je wat wil weten hoor ik het wel.
264 RULES!!!!
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
RonnieDuck schreef:Die achterlichten blijft ook raar. Altijd is het oranje van de linker namelijk verdwenen en blijft rechts redelijk op kleur!
Deze heeft met de andere kant in de zon gestaan: