Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn eerste Volvo, een 264 Gl uit 1976
#11
hahaha geweldig dat achterlicht. Het is dus niet een op zichzelf staand geval. Ik heb hier de brochure liggen van de 264, en daar gaat het inderdaad over verwarmde bestuurders stoel, airco, elektrische ramen voor...maar dat heb ik allemaal niet!Tongue
Ik rij een:

GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Antwoord
#12
een GL is een redelijk kale versie. "Normaal" zijn 264's GLE's
Antwoord
#13
Ah oke. Dat verklaard weer een hoop. Ik dacht dat er veel was uitgebouwd. Voordeel is dan wel dat de carrosserie en draadboom wel voorbereid zijn op die opties, en dat ik dan waarschijnlijk redelijk simpel elektrische ramen kan maken.

Maar, ik had nog wat vragen. Er zit dus een B27e motor in denk ik? Moet ik hier nog wat bij de benzine gooien? Een loodvervanger of iets dergelijks?
Weet iemand wat voor type 3 traps automaat eronder zit?
Om de bekleding van de bodem af te halen, moet er dan veel losgehaald worden in de auto of valt dat mee? Volgende week zaterdag wil ik de bodem opknappen (lassen).

Groet Sander
Ik rij een:

GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Antwoord
#14
sander264 schreef:Weet iemand wat voor type 3 traps automaat eronder zit?
Om de bekleding van de bodem af te halen, moet er dan veel losgehaald worden in de auto of valt dat mee? Volgende week zaterdag wil ik de bodem opknappen (lassen).

Groet Sander

BW55

vloerbekleding loshalen is niet zoveel werk

de vier instaplijsten lostrekken;
twee voorstoelen losschroeven en verwijderen;
gordels voorzijde onderaan losschroeven;
handremconsole verwijderen;
twee gordels bij de handremconsole losschroeven;
luchtinlaten onder de voorstoelen zitten met een schroefje door het tapijt heen vast,dus losschroeven;
Antwoord
#15
Dopski schreef:een GL is een redelijk kale versie. "Normaal" zijn 264's GLE's

Negatief!

De GL is DE meest luxe versie van die tijd, met de meest denkbare opties!

Dat de GLE wat luxer wordt met elektrische buitenspiegels e.d. klopt, echter was die er in 1976 niet. De GLE is later op de markt gekomen. Voor die tijd was de GL de uitgebreidste versie en had deze standaard de electrische ramen, toerenteller, schuifdak, airco, getint glas, stoelverwarming enz.

Toen de 260 op de markt kwam, in 1974 (is modeljaar MY75) waren zowel de DL als de GL uitgerust met de B27E. Vanaf eind 1975 (MY76) is pas de B27A gekomen, deze was er voor de DL.

Aan de hand van het VIN (chassisnummer) is te achterhalen welk modeljaar je hebt. Ik heb de B in mijn VIN, dat betreft het introductiejaar van de 200-serie MY75.

Mijn VIN betreft 2646B1002177.

264 = model
6 = B27E
B = MY75
1 = Zweden (fabriek)
002177 = de 2177ste die van de band rolde. Dit was in mijn geval ergens in januari 1975. Ik weet dat de mijne op 10-01-1975 de lijn op ging (aanvang bouwen) en dat hij op 21-01-1975 bij de dealer stond.
18-04-1975 is de mijne op kenteken gezet!

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#16
Oeps haalde GL en DL door elkaar :roodhoofd:
Antwoord
#17
sander264 schreef:Maar, ik had nog wat vragen. Er zit dus een B27e motor in denk ik? Moet ik hier nog wat bij de benzine gooien? Een loodvervanger of iets dergelijks?
Weet iemand wat voor type 3 traps automaat eronder zit?


Groet Sander

Voor de duidelijkheid B27E is inspuiting (injectie)
B27A is carburateur.

Verschil is duidelijk te zien aan de kleppen deksels op de cilinderrijen. De B27A heeft gladde deksels. De deksels van de B27E zijn voorzien van soort stevigheids ribbels.

op het motorblok staan ook nr's waaruit op te maken is of deze bij het betreffende voertuighoren en welk type motor het is.

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#18
Gister waterpomp binnen gekregen. Model 78, 79besteld omdat het een nieuwer blok bleek te zijn. Toch past dezeniet. Hij lijkt er precies op maar achterplaat van oude pomp past er niet op. Aansluitingen kloppen wel zo goed als. De pully is wel goed...
Ik rij een:

GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Antwoord
#19
Sander

Volgens mij is er voor de gehele B27 lijn maar 1 soort waterpomp gebruikt en verschilt alleen de aansluiting voor de koelvin. Ik weet het niet zeker en moet het even uitzoeken maar zo op het eerste gezicht zou je onderdeelnr 1218096-4 moeten hebben.

Groet Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#20
Oke, ik had nu Model: 1218158-B voor en B27/B28 bouwjaar 79tot82.
Ik heb even fotos gemaakt van de oude en de nieuwe pomp. Ik hoop er snel 1 te vinden want volgende week zaterdag moet hij naar mijn werk rijden om te lassen.[ATTACH=CONFIG]1853[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1854[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1855[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1856[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1857[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
                   
Ik rij een:

GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kilometerteller volvo 264 wibe 12 5.049 30 June 2022, 22:48
Laatste bericht: Rin
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 16.743 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  volvo 264 dl maar moet wat aan gebeuren. Nald 32 48.210 9 February 2016, 09:11
Laatste bericht: 265gl
  '76 Volvo 264 GL restauratie. Stefank 7 15.961 5 February 2016, 11:55
Laatste bericht: Apae
  Verdelerkap Volvo 264 B27 Swedish Chef 5 7.852 1 August 2012, 00:56
Laatste bericht: Swedish Chef
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 19.608 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  voorpijp volvo prv motor maurice100 9 18.082 12 April 2011, 21:08
Laatste bericht: Henk760Hausser
  Volvo 262 Dirk242 9 8.544 8 February 2010, 19:06
Laatste bericht: Dirk242
  Volvo 264 1977 problemen motor VolvoWen 35 28.706 2 September 2009, 00:20
Laatste bericht: TheSaint77
  Volvo 265 ombouwen naar 4 cilinder JDDV 11 11.485 1 March 2009, 11:38
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)