BartWillem schreef:Het slaat inderdaad nergens op, en is een raar idee: ze lopen te zeveren over die Van Vliet-regeling die behouden moet worden, maar tegelijkertijd willen ze die per 1-1-2014 afschaffen door de grens ineens op 30 jaar te zetten. Om simpel van te worden. 
Ben het hier niet helemaal mee eens...
Feitelijk behouden ze dus toch de vVlietregeling, maar sneuvelt de overgangsregeling ervan (de stapsgewijze opbouw naar 30 jaar).
Voor alle auto's met bouwjaren 1974-1984 zou het op zijn minst een jaar uitstel van betaling, en mogelijk afstel van betaling betekenen.
Immers, het probleem zat m altijd bij de diesles van bouwjaren 1985-86-87, toch? Die pak je nu dus inderdaad, maar zonder onodig veel pijn bij een
Voor de auto's van 26-30 jaar lijkt het minder leuk, maar feitelijk moesten die autos het met het huidige plan (40 jaar) ook al gaan betalen. Alleen voor de benzines van na 1984 die in de nieuwe overgang wilden komt het minder goed uit. Maar zelfs voor die auto's is de periode tot tax-vrij met 10 jaar verkort, en dus weer zichtbaarder. En het ophokkenin de winter lijkt ook te vervallen hiermee.
Kortom, ik vind het wel een verdedigbaar plan. Klinkt nog uitvoerbaar ook. Daarbij sluit het ook aan bij de europese norm van 30 jaar=oud.
En ja, ten opzicht van nu geldige regels is het een verslechtering. Maar ten opzichte van de voorgenomen regeling is het voor een grote groep een verbetering, En in ieder geval voor iedereen een versimpeling...
En ja, persoonlijk hoop ik dat dit het haalt, voor mij immers ook gunstig. Maar zelfs al zou ik hier toch moeten betalen, dan klinkt dit al beter dan het 40jaar plan (al was het maar wegens het winter-ophokken!).
Maar ben het er wel mee eens dat je er simpel van wordt, deze duidelijke en daadkrachtige aanpak.
Denk je duidelijkheid te hebben, krijg je die toch weer niet...