Dopski schreef:een GL is een redelijk kale versie. "Normaal" zijn 264's GLE's
Negatief!
De GL is DE meest luxe versie van die tijd, met de meest denkbare opties!
Dat de GLE wat luxer wordt met elektrische buitenspiegels e.d. klopt, echter was die er in 1976 niet. De GLE is later op de markt gekomen. Voor die tijd was de GL de uitgebreidste versie en had deze standaard de electrische ramen, toerenteller, schuifdak, airco, getint glas, stoelverwarming enz.
Toen de 260 op de markt kwam, in 1974 (is modeljaar MY75) waren zowel de DL als de GL uitgerust met de B27E. Vanaf eind 1975 (MY76) is pas de B27A gekomen, deze was er voor de DL.
Aan de hand van het VIN (chassisnummer) is te achterhalen welk modeljaar je hebt. Ik heb de B in mijn VIN, dat betreft het introductiejaar van de 200-serie MY75.
Mijn VIN betreft 2646B1002177.
264 = model
6 = B27E
B = MY75
1 = Zweden (fabriek)
002177 = de 2177ste die van de band rolde. Dit was in mijn geval ergens in januari 1975. Ik weet dat de mijne op 10-01-1975 de lijn op ging (aanvang bouwen) en dat hij op 21-01-1975 bij de dealer stond.
18-04-1975 is de mijne op kenteken gezet!
Mvg Ronald