Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeerakkoord: wegenbelasting voor oldtimers
[QUOTE]Madman - Lekker dan, omdat een aantal mensen niet het geduld had om een definitief besluit af te wachten mogen er nu geen wijzigingen meer doorgevoerd worden?? Een hoop mensen, oa een aantal die dus vroegtijdig hun LPG er uit slopen, lopen te miepen dat de overheid altijd zo onbetrouwbaar is zijn nu weer plotseling hoogst verbaasd dat die zelfe overheid weer praat over aanpassingen.

Madman - ook al doet de naam anders vermoeden heeft gelijk - Veel forumleden accepteren maar zo van nou oke dan, totaal niet mee eens maar nou mot maar - komt er een positieve draai en lopen ze weer te miaauwen - Nou misschien dat wij noordelingen daar wat nuchterder in zijn.. Simpel het geheel is EEN POSITIEF GELUID...

Quote Dopski: Hoeveelste keer zou het worden dat Weekers "sorry" moet zeggen? (Ik ben bang dat hij daarmee wegkomt) - Ging hij maar weg! Het is een duimzuiger! en dat gewoon om een wit voetje te scoren en zodra blijkt het niet werkt, dan met stille trom vertrekken via het achterdeurtje, want zo zit deze man zeker in elkaar, da's zo klaar als een klontje. Man moet eens een spiegel voor gehouden worden, rondje zelfkennis kan geen kwaad - zo iemand in de politiek is zeer kwalijk voor zowel zijn partij als voor het volk!
Ach het blijft natuurlijk een kat en muis spelletje ;-) Ik hou van oude auto's zal er waarschijnlijk altijd in blijven rijden, tenzij het echt onmogelijk word gemaakt. Oude auto's rijden kost nu eenmaal geld en om de hobby te kunnen behouden is belastingvrij rijden wel lekker aangezien het onderhoudt nogal wat kost. Op een of andere manier is het nu een issue geworden om geen belasting te betalen bij mij, raar maar waar. De 1800 es als daily voor zon dikke 8 maanden en dan iets erbij voor in de winter en dat moet dan ook belastingvrij zijn, alleen maar om een statement te maken. Ik zie er gelukkig de lol wel van in. Verzinnen wat en waarmee haha. Ik vermaak me er wel mee. Misschien vind ik het ook wel te makkelijk om nu iets te kopen waarvoor ik belasting moet betalen of iets te houden waarvoor ik belasting moet gaan betalen.
Nope ik verzin wel wat...Deze winter gaat het blok uit de 1800 es revisie en tuning, en megasquirt erop met benzine en gasinjectie, lekker met laptopje op schoot de volvo afstellen ;-) ik vermaak me wel.
..dat ei is ook gelegd..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Dit stuk stond net in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opin...lieu.dhtml
Niet echt een stuk waarvoor ik mijn handen op elkaar krijgSad
Had het inderdaad ook gelezen.
Nou weet niet of het stuk negatief moet worden gezien - journalisten schrijven vaak op een manier van sensatie of uitlokking, ze willen anders schrijven zodat het opvalt of over ze gesproken wordt.. Er wordt wel in het eerste gedeelte duidelijk gemaakt van laat de regel bestaan, switch niet en noem geen milieu als argument als het om geld gaat. Laat de maatregel in de pas lopen met rest Europa en dus 30jaar. Moedig mensen niet aan om van schonere LPG juist weer naar minder schone benzine te gaan. Tevens kan het stuk in een krant een paar eerste kamer leden bij VVD wakker maken dat Pvda het nu plots wel oke vindt dat de oude regel blijft.
Zullen ze geen bezwaar tegen moeten hebben want in hun verkiezingsprogramma waren ze voor het handhaven van de 30 jaar oldtimer wegnbelasting vrij. Man een man, woord een woord.....
martin_b schreef:Dat is typisch Nederlands OV.
Met z'n allen roepen en het liefst zo hard mogelijk om vervolgens zelf niets te doen.
Dan moet men ook niet zeiken.

De 16e is er actie in Den Haag.
Zie: https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/

Eens. Ik heb net de twee petities ondertekend die op dit moment lopen. Dit is het minste wat oldtimer liefhebbers kunnen doen!

http://petities.nl/petitie/oldtimerbelas...ar-40-jaar
http://petities.nl/petitie/overgangsrege...eling-2014
Volvo 240 sedan - 1984 *** Rover 2300 - 1981 *** Rover 3500 - 1981 *** SMV 8 (1958), 10 (1963) en 440 (1977) caravans
Kreeg vanmorgen deze mail binnen.

Petitie Eerste Kamer
Met medewerking van Stichting Autobelangen is Brigitte Schrijvers een petitie gestart om de Eerste Kamer ervan te overtuigen om de door ons allen zo verfoeide mrb-maatregel tegen te houden.

Deze petitie wordt komende maandag 16 december, om 17:45 op het Binnenhof aangeboden aan de Commissie Financiën van de Eerste Kamer. De pers zal hier zeker bij aanewezig zijn, het zou dan ook fijn zijn als er ook voldoende gedupeerden of sympatisanten aanwezig zijn, komt u ook? Het adres is Binnenhof 21 te Den Haag. De Senaat vergadert daarna onder andere over het Belastingplan 2014, waarvan de mrb-maatregel deel uit maakt, dit zijn openbare vergaderingen.

Teken daarom allen deze Petitie!

Oldtimerprotest in de startblokken
Tot voor kort hebben wij u afgeraden om in het openbaar te protesteren, omdat het de lobby zou kunnen schaden. Inmiddels hebben wij geen bezwaren meer tegen een eventueel protest, simpelweg omdat wij u twee dagen voor de stemming nog geen goed nieuws te melden hebben. Bovendien willen wij u niet de mogelijkheid ontnemen uw ongenoegen te uiten. Wij rekenen erop dat u het netjes houdt.

Inmiddels is er ook al een protest-initiatief gestart. Op de onderstaande links treft u meer informatie hierover aan:

Auto Motor Klassiek Magazine

Facebook

Laten wij hopen dat de Eerste Kamer haar werk doet!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Hoe zien ze dat protest voor zich? Als er überhaupt nog zicht is om 17.45u s'avonds.
Binnenstad vol oldtimers?

Mijn laatste protesttocht in Den Haag was ten tijde van de kruisraketten in 1983.
welke andere volvo liefhebber kan ik morgen de hand schudden in den haag?
:mod:
[COLOR="#000080"]Ergens hebben jullie een leuk discussiepunt gevonden, maar aangezien dit topic al 150+pagina's behelst zou ik verzoeken het een beetje ontopic te houden.
Start anders een nieuw topic of ga verder in een van de andere waarin dit onderwerp besproken is.[/COLOR]
:focus:

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 1.833 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Verdwijnen met de verbrandingsmotor ook de oldtimers? BartJu 5 3.219 21 November 2021, 18:53
Laatste bericht: Madman
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.354 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.258 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&Frida 4 5.618 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 86.601 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.082 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.226 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Januari 2014: vrijstelling wegenbelasting oldtimers vervalt Dopski 231 176.538 4 November 2015, 20:35
Laatste bericht: Arjan.
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 38.392 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)