Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
veranderingen APK??
De mijne wordt volgend jaar 30 !
Dat betekent volgend jaar keuren, en daarna om de 2 jaar.
nu ben ik(en waarschijnlijk de meeste oldtimer liefhebbers) wel scherp op de technische staat van de auto, maar er zijn natuurlijk ook mensen die een "oldtimer" rijden alleen uit belasting technische redenen.

Maar dat onderscheid is natuurlijk op papier niet te zien.

Dus..... tja.. zeg het maar....

En dat de apk een wassen neus is ben ik wel gedeeltelijk met je eens robbert, maar toch niet helemaal, want verlichting en remmen en roest kunnen wel opgemerkt worden als er iets aan scheelt.
Maar het is en blijft een moment opname !!!
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
[size=18px]UPDATE!!!![/size]

Citaat:do 13 apr 2006, 17:02 | 10 reacties
[size=24px]APK personenauto's eens in twee jaar[/size]
DEN HAAG - De frequentie van de APK voor personenauto's wordt verlaagd. De keuring hoeft nog maar eens in de twee jaar te worden uitgevoerd en geldt ook pas als auto's vier jaar oud zijn. Nu moeten auto's nog vanaf hun derde levensjaar elk jaar gekeurd worden. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten
bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article37456231.ece
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
Moet je eens opletten wat ze volgend jaar voor een APK keuring vragen :twisted:
Antwoord
Ik las het inderdaad ja. Zouden de prijzen van APK keuringen veel omhoog gaan dan? Anders verdienen ze er niet meer aan ofzo?
Antwoord
Het is natuurlijk te verwachten, dat er na 2 jaar meer gebreken zijn
als na 1 jaar....

Sommige (de meeste) mensen kijken echt nergens naar.
Wij krijgen klanten die komen met een probleem aan de auto en zeggen dan :" maar hij is pas nog apk gekeurd!"....

Die denken dat het een soort service beurt is ofzo. :roll:
VOLVO 945 2.3 i&nbsp; aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />[Afbeelding: cooltext34912265.gif]<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Antwoord
leuke is dat mijn 43 jaar oude 404 er beter uitziet dan een gemiddelde auto die wij onder handen krijgen, die pakweg 4-8 jaar oud is.
en de 404 er zoveel beter motorisch aan toe is dan genoemde eenheidsworst :lol: :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
ik vind het maar waardeloos: ik vind oudere auto's 1* per jaar al minimaal - als ik naar mijn auto kijk..... Daarbij rijden veel mensen van APK naar APK en geloven ze alles wat daartussen zit wel: onderhoud en reparaties schijnen allemaal te kunnen wachten tot de volgende apk.
Antwoord
klopt ik lees het ook net;

Citaat:APK eens in twee jaar

Uitgegeven: 13 april 2006 16:28
Laatst gewijzigd: 13 april 2006 20:33

DEN HAAG - De frequentie van de APK voor personenauto's wordt verlaagd. De keuring hoeft nog maar eens in de twee jaar te worden uitgevoerd en geldt ook pas als auto's vier jaar oud zijn. Nu moeten auto's nog vanaf hun derde levensjaar elk jaar gekeurd worden. Dat heeft het kabinet donderdag besloten.

De Bovag en de RAI vereniging hebben geen goed woord over voor het besluit van het kabinet. De belangenorganisaties omschrijven de plannen als "onzalig" en "heel slecht voor de verkeersveiligheid en voor het milieu".

De ANWB is daarentegen zeer enthousiast. "Dit is precies wat de ANWB al veel langer wil: een minder rigide APK-regime", aldus een woordvoerder van de bond. "De maatschappelijke kosten dalen fors, want een APK-keuring kost al snel 45 euro. Voor de verkeersveiligheid en het milieu zijn er nauwelijks gevolgen".

Rompslomp

De versoepeling van de APK-keuring is een van de maatregelen die onderdeel uitmaken van het kabinetsbeleid om de lasten van administratieve verplichtingen, bureaucratie en rompslomp voor bedrijven en burgers te verlichten. In totaal wil het kabinet met het versimpelen van regels bedrijven een besparing bieden van 4 miljard euro in 2007.

Andere versimpelingen zijn dat het voor ondernemers voortaan voldoende is als ze hun boekhouding elektronisch bewaren. Verder krijgen alle gemeenten dezelfde brandvoorschriften, wordt de Arbowet vereenvoudigd en krijgen bedrijven eens in de zoveel tijd vrijaf van de verplichting om allerlei statistische gegevens aan het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) te leveren. Kleine ondernemers als bijvoorbeeld een banketbakker met een klein terras hebben nog maar een vergunning nodig: alleen voor hun hoofdactiviteit.

Het kabinet ligt op schema met het doel om in 2007 een kwart van alle overbodige regels te hebben afgeschaft. De besparing is nu al 1,9 miljard euro van de oorspronkelijke 16 miljard die bedrijven bij het begin van deze kabinetsperiode kwijt waren aan administratieve lasten. Volgend jaar moet een besparing van 4 miljard gehaald zijn.

bron: http://www.nu.nl
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
"ik vind het maar waardeloos: ik vind oudere auto's 1* per jaar al minimaal - als ik naar mijn auto kijk..... Daarbij rijden veel mensen van APK naar APK en geloven ze alles wat daartussen zit wel: onderhoud en reparaties schijnen allemaal te kunnen wachten tot de volgende apk."

helemaal gelijk ticcie

als je ziet hoeveel een auto technisch achteruit kan gaan in een jaar
dan wil je hem niet zien na 2 jaar.

als je af en toe ziet hoe remleidingen of remslangetjes eruit zien na 1 jaar geen onderhoud dat wil je niet weten.

bij de apk word er aandacht aan geschonken.
na 2 jaar trap je er zo door heen.

sommige doen nog wat xtra bij de apk (beurtje of wat onderhoud).
maar als dit ieder 2 jaar gedaan moet worden dan heb je ze elk 2 jaar.
want tussen door komen ze echt niet voor een beurtje.

en wat denk je wat voor inkomen je mist.
als je bijv. elk jaar 300 apkaas doet en nu 300 per 2 jaar.
moet je zien wat voor inkomsten je gaat missen.

we repareren toch nog heel wat weg , via de apk.
Antwoord
ja precies, dat laatste argument wilde ik hier nou niet gebruiken, maar ik zie dat onze vw/audi dealers in de werkplaatsen voor een aardig groot gedeelte afhankelijk zijn van het 'apk-ritme', dat wil zeggen van alle mensen die apk en onderhoud/reparatie voor het gemak maar combineren.

De grote vraag is nu: houden de mensen vast aan dit apk-ritme en vinden ze 1 keer per 2 jaar een check met onderhoud genoeg voor hun auto, of zijn ze iets wijzer en komen ze nog steeds 1 keer per jaar???????

Persoonlijk denk ik dat de mensen met auto's ouder dan plm 8 jaar voor 1 keer per 2 jaar kiezen..... Moet er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren....... Hopelijk wordt de apk dan wat strenger?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volgend jaar veranderingen m.b.t. kentkenbewijs en schorsen jos245 2 4.130 24 July 2013, 21:32
Laatste bericht: v700r
  Veranderingen 245 doorheen de tijd Blaylock 3 3.628 9 January 2013, 23:36
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)