26 January 2014, 17:27 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 January 2014, 19:24 door TheDrivingDutchman.)
Alweer een hele tijd geleden, maar ik kan u melden dat het project is afgerond!!! In zoverre hij rijdt weer als de brandweer en is technisch helemaal af zoals ik voor ogen had. Het esthetische gedeelte blijft nu wel een beetje achter…..
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen daar ga ik ook niet meer aan toekomen ook. Een paar maanden zat ik er al tegenaan te hikken. Uitstel van executie meer was het niet. De middelen heb ik niet meer om hem verder op te knappen en te kunnen rijden. Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Hij gaat in de verkoop…..
Ik hoop dat iemand het stokje van mij over wil nemen.
Momenteel ligt het torretje er zo bij:
[ATTACH=CONFIG]2125[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2124[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2126[/ATTACH]
Hij zal in het 'te koop' topic terug te vinden zijn.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo
Hij rijdt nog maar een maandje, maar ik kan je vertellen de funfactor is wel hoger met het brulletje wat ie geeft nu. Wat betreft verbruik ik rijd op gas 1:7 / 1:8. En benzine dat durf ik je niet te vertellen voorheen met de solex reed ik daar 1:10 mee met de bw55 dus het verbruik zal iets beter uitvallen.
Qua kosten moet je ook net mazzel hebben waar je tegenaan loopt. Ik was zo handig of onhandig om alles tegelijk aan te willen pakken. Wat wil je precies weten? automaat? carb? motor? Voordat ik met bedragen ga gooien me vriendin leest ook mee:ranger:
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo
Die motorruimte heb je erg netjes voor elkaar zeg. Mocht je de auto verkopen als een benzineauto en het gas eruit halen, heb ik wel interesse in het mengstuk. Heb nl een B200k en ook zo'n weber liggen.
Marc1970 schreef:Is dat een standaard B230K inlaatspruitstuk met een Weber erop, zonder verloopstukjes?
Ik heb de draad van het spruitstuk vervangen voor langere. De gaten van de weber met kolomboor opgeboord naar m10. Ik moest de boel alleen ophogen om het mechaniek te laten functioneren. Dat heb ik deels gedaan door plastic vaporlockschijven en een ophoogschijf van een Ford?
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo
TheDrivingDutchman schreef:Hij rijdt nog maar een maandje, maar ik kan je vertellen de funfactor is wel hoger met het brulletje wat ie geeft nu. Wat betreft verbruik ik rijd op gas 1:7 / 1:8. En benzine dat durf ik je niet te vertellen voorheen met de solex reed ik daar 1:10 mee met de bw55 dus het verbruik zal iets beter uitvallen.
Qua kosten moet je ook net mazzel hebben waar je tegenaan loopt. Ik was zo handig of onhandig om alles tegelijk aan te willen pakken. Wat wil je precies weten? automaat? carb? motor? Voordat ik met bedragen ga gooien me vriendin leest ook mee:ranger:
:lol:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel het ongeveer gekost heeft om die Weber setup lekker te laten lopen.
Wil je nog wat (detail) foto's oploaden van het gasmechanisme?
Heb op de 740 van een maat ook zo'n carb gemonteerd, maar daar knapt nu om
de 2maand de gaskabel van.
3 February 2014, 22:27 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2014, 23:21 door TheDrivingDutchman.)
asterix schreef:Wil je nog wat (detail) foto's oploaden van het gasmechanisme?
Heb op de 740 van een maat ook zo'n carb gemonteerd, maar daar knapt nu om
de 2maand de gaskabel van.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel het ongeveer gekost heeft om die Weber setup lekker te laten lopen.
:wink: LOL
Ik heb zo'n complete set uit Amerika over laten komen dus carb+spruitstuk. Achteraf gezien was het beter geweest om die zonder spruitstuk te bestellen.
Het zou een hele uitdaging geweest zijn om de kickdown en gaskabel synchroon te krijgen met dat spruitstuk. Met een handbak zou je dat probleem niet hebben.
Dus ik heb nog een B230K spruitstuk op de kop moeten tikken voor deze conversie.
De set zelf was zo rond de €500,- tot op de deurmat. (verzendkosten, douane etc. )
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo