Kees, ik heb nog wel een kachel voor je liggen, inclusief werkende fan, neem als je belangstelling hebt contact met me op, mail aan ed@sbka.nl
Groeten Ed
Ed van der Zee'98 C70 T5 '98 S90, '96 965 Oxford, '71 164 M410 OD, '71 144-S M41 OD, '71 P1800 E BW35 '71 144-GT M41 OD, '69 Amazon M41OD
Bedankt voor je reactie Ed, zie het nu pas. De kachel is vervangen en werkt weer goed.
Volgend vraagje en update
Ik kon goedkoop aan 4 nieuwe 175/70/14 winterbanden komen. Velgen had ik al van iemand van dit forum gekocht.
Nu zitten daar chrome doppen bij, die volgens hem passen. Ze doen dat echter alleen bij een velg met clipjes erin, anders vallen ze eruit. Gelukkig had ik het op tijd door.
Mijn vraag is, of deze clipjes te koop zijn? Volgens mij zouden die in die gaten in de velgen moeten passen.
[ATTACH=CONFIG]2121[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2122[/ATTACH]
Hij stuurt in ieder geval vÃÃl lichter als met 195/65/15!!
Ik wil vanmorgen vertrekken, lijkt het even alsof de auto aanslaat maar hij wil vervolgens echt niet meer starten. Startmotor gaat normaal rond, accu trok het ook gewoon.
Wist niet wat het was. Het vroor wel.
Vanmiddag heb ik bij thuiskomst de sludge uit de verdamper laten lopen, al kwam er bijna niets uit. Daarna starten (ging al wat moeizamer) maar hij startte direct, zelfs sneller als normaal.
Weten jullie wat ik kan verdenken als oorzaak? B20A, enkele Stromberg, 123 ignition, kleppen pas gesteld. Hij heeft altijd goed gestart, ook als het hard vroor. Al ging het de laatste tijd minder makkelijk.
Is de 123 een mogelijke boosdoener? Hij zit er zo'n 15.000 km in. Alles is er nieuw ingekomen bij montage van de 123, sindsdien niets vervangen.
Kan slecht starten met de verdamper te maken hebben? Ik heb er sinds aankoop niets aan hoeven te doen. (25.000km)
Mijn 144 heeft daar ook een handje van, je mag ÃÃn startpoging doen als het buiten natter en kouder wordt. Krijg je hem daarmee niet aan de praat, dan wil-ie gelijk een hele poos niet meer meewerken. Beetje nukkig.
Ik heb de gewone ontsteking, ook op LPG, links en rechts van alles opgepoetst, gesteld en vervangen, en nog steeds geen idee waar het aan ligt. Op benzine wil-ie in deze situaties gewoon vlotjes starten dus doe ik dat maar.
Het zal wel karakter zijn dan.
Wel vreemd dat hij het eerst zo goed deed. Ik denk dat ik toch een keer een revisiesetje koop voor de verdamper.
Op benzine loopt die van mij niet, ik moet de carb ook nog gaan reviseren. Heb al wel de meeste spullen voor een liftset.
Maar ondertussen hoor ik steeds frequenter een harde kloenk, als of er een veer breekt in de voorwielophanging. Dafjes restaureren is een droom naast het onderhoud van de 144...
1 February 2014, 21:52 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 February 2014, 22:00 door Marc1970.)
De ophanging van de 66 is erg eenvoudig en onbreekbaar vergelijken bij de 144. De wielarmen hebben elk twee rubber bussen en een fuseekogel, ruimschoots gelegenheid om te bonken.
Het grote voordeel vd 144 vind ik dat je er ca. 400 kg mÃÃr van hebt.
Marc1970 schreef:Mijn 144 heeft daar ook een handje van, je mag ÃÃn startpoging doen als het buiten natter en kouder wordt. Krijg je hem daarmee niet aan de praat, dan wil-ie gelijk een hele poos niet meer meewerken. Beetje nukkig.
Ik heb de gewone ontsteking, ook op LPG, links en rechts van alles opgepoetst, gesteld en vervangen, en nog steeds geen idee waar het aan ligt. Op benzine wil-ie in deze situaties gewoon vlotjes starten dus doe ik dat maar.
Wat soms helpt is dan de B/G schakelaar tijdens het doorstarten in de middenpositie drukken en zodra ie aanslaat weer direct op Gas terug.
Ja dat idee heb ik ook wel eens, dat-ie teveel LPG krijgt tijdens of onmiddelijk na het starten. Niet te weinig in elk geval want het stinkt als een bunzing na afloop. Ga ik uitproberen als de gelegenheid zich weer eens voordoet.
Ik zoek altijd bij nieuwe berichten op dit forum. Had gek genoeg niet gezien dat jullie nog gereageerd hadden!
Het minder leuke nieuws is dat ik besloten heb de Volvo toch te verkopen. Hij heeft na de 'sludge-drain' geen slechte start meer gehad.
Als er iemand is die geïnteresseerd is, contact opnemen is welkom.
De reden van verkoop is dat ik overwegend motor rij en ik ook een Daf 66 in restauratie heb. Die is zo onverkoopbaar, dus de Volvo moet eruit. Ik vind het wel heel erg jammer, het gaat me erg aan het hart. Heb er natuurlijk veel aan gedaan.
Ik wil nog een verkooptopic gaan openen. Eerst de matten er weer in, die zijn gereinigd.