Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ik ben afgegaan op het advies van Jeroen bosma, en heb geen ervaring met andere systemen, hij zegt: als jij het technische gedeelte kan plaatsen krijg ik hem aan de praat, zodoende dus, en hij heeft ervaring met PRV.
Laurens Zondag schreef:mag ik vragen waarom je voor KDFI gekozen heb? ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen KDFI en U-EMS zal vooraf nog wel een afspraak maken bij bs autotune denk ik maar wil eerst even kijken
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
6 February 2014, 18:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 February 2014, 18:11 door volvoman0_0.)
Volvo 142 B23 schreef:In m'n S70 zijn de injectoren ooit verplaatst, verder van de kop vandaan. Ik denk dat dit is gedaan omdat de vloeibare LPG een momentje nodig heeft om te verdampen. Heb een tijdje gehad dat de temp sensor niet goed werkte, dit had tot gevolg dat de auto te vroeg overschakelde naar LPG, je hoorde de ijsklontjes door de motor vliegen dan. Dus nee, niet te dicht bij de kleppen zou ik zeggen. Eigenlijk zou je eens bij een echte Bi-Fuel moeten kijken hoe Volvo de injectoren heeft geplaatst.
Ja dat denk ik ook.. de injectorgaten kunnen wel nog worden aangepast op een electronische benzine injector(uitboren) maar waarom moeilijk doen?
dop erop en een ander spruitstuk met een gaskleppositiesensor er al op plaatsen .. ?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
volvoman0_0 schreef:Ik ben afgegaan op het advies van Jeroen bosma, en heb geen ervaring met andere systemen, hij zegt: als jij het technische gedeelte kan plaatsen krijg ik hem aan de praat, zodoende dus, en hij heeft ervaring met PRV.
..daar is al een hoop over gesproken hier.. :eek:
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
vordering: de wartels op de brandstofrail zijn gesoldeerd en nu ga ik de klemmen op maat maken die dan weer worden gesoldeerd. dan de slangen aanpassen
de aansturing zal gaan met EMS-4
wordt vervolgd
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
pakking van de waterpomp binnen gekregen, teruggeplaatst, beugeltjes gemaakt, beetje stevig en die worden op de rails gesoldeerd.
wordt vervolgd..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
ziet er al strak uit !! en waarom nu een andere standalone ECU ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Laurens Zondag schreef:ziet er al strak uit !! en waarom nu een andere standalone ECU ?
er zit nu niets, alleen de mechanische K-jet, er is alleen een elektronische ontsteking, dat wordt nu een totaalplaatje...
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 36
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2009
Achterop het spuitstuk van de B280 zit toch de gasklep sensor ?Maar je schrijft dat deze niet past ,waar past hij dan niet ?
Het spruitstuk van een B28E dan ? die moet passen .
V6 Groeten ûût Epe
Henk
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
volvoman0_0 schreef:er zit nu niets, alleen de mechanische K-jet, er is alleen een elektronische ontsteking, dat wordt nu een totaalplaatje...
dat snap ik maar je had eerst KDFI en nu ineens met EMS-4
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Laurens Zondag schreef:dat snap ik maar je had eerst KDFI en nu ineens met EMS-4
Ja, ik wist niet dat EMS beter is. schijnt beter te werken, is me geadviseerd..
ik heb niet veel verstand van de elektronica, ik doe de mechanische dingen.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988