Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Plaatje bij het praatje:
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Deurtjes zijn allebei klaar. Binnenkort een keer in de auto hangen en raampjes, sloten enz terug plaatsen. Van de week met de motor begonnen, nog geen gekke dingen. Vers kleurtje erop, nieuwe pakkingen en keerringen besteld.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Vriespluggen maar meegespoten, deze waren licht gecorrodeerd. Maar zo lang ze niet lekken wil ik ze niet vervangen. Van het weekend gaan we mielo z'n auto demonteren, dan kan ik de M90 meenemen en achter deze motor hangen. Moet nog even kijken welk vliegwiel ik ga gebruiken.
Het 940 vliegwiel heeft het patroon voor een vliegwielsensor. Dat zou ivm megasquirt wel goed van pas komen.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
let er wel op dat het geen dual mass vliegwiel is. deze gaan vanzelf kapot...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja die schijnen niet al te best te zijn inderdaad. Heb de keus uit twee vliegwielen. Eentje van een '95lpt en eentje van een '91 NA. Zouden de vliegwielen op de krukas gebalanceerd zijn trouwens? Of zijn deze afzonderlijk gedaan.
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volvo 142 B23 schreef:Ja die schijnen niet al te best te zijn inderdaad. Heb de keus uit twee vliegwielen. Eentje van een '95lpt en eentje van een '91 NA. Zouden de vliegwielen op de krukas gebalanceerd zijn trouwens? Of zijn deze afzonderlijk gedaan.
Lekker die van '91 NA nemen. Daar zul je het meeste plezier van hebben.
Omtrent dat balanceren ben ik ook wel benieuwd.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Valt nog even te bezien of de
M47 ook past op een dual mass vliegwiel dan. De lpt motor moet in de carbagerun auto komen. Zo niet dan had Jos hier van het forum er nog een voor me. Iemand een idee van het verschil in gewicht tussen een dogdish en een b21et vliegwiel?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
gewicht zal het niet zijn meer gaten patroon denk ik.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Ging je LH2.4 rijden? Dan heb je een 60-2 patroon nodig anders doet ie het niet haha.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Geen lh2.4, megasquirt. Patroon is niet heel belangrijk, kan altijd nog een triggerwheel gebruiken aan de voorkant. Maar et zou wel makkelijker zijn.