Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
lj_dekker schreef:Maar dan ligt er geen turbo in natuurlijk 
Nee dat niet

Maar mn turbo is ook vrij zuinig lijkt het.. Heb er zo'n 300 km mee gereden sinds ik hem gekocht heb en de tank is verre van leeg
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
nico_v schreef:Ik vermoed dan niemand mijn 245 -86 kan verslaan.. 1 op 13,5!
Met een B230A en automaatbak. Motor en bak hebben er ongeveer 120,000 km op zitten.
Ongelofelijk gewoon, ik geloof het dan zelf ook nauwelijks 
Zweden, Koud, betere vulling van de cilinders door de koude lucht??!
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2006
Net voor het eerst mijn 245GLT turbo getankt..... 1 op 9.
dat valt mee, auto heeft voordat ik hem kocht 2 jaar stil gestaan.
45GLT Turbo '85<br />240 Polar '93<br />Amazone combi '68
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
Na zo'n 160 kilometer staat de benzinemeter van mijn nieuwe 245 nog opvallend hoog... ik ben benieuwd, dus. Ik ben hooguit 1:8 gewend, en dan op super loodvrij. Als ik niet uitkijk verdien ik 'm straks gewoon terug.
da's niet slecht voor een turbo: ik doe 1 op 7 met lpg, maar rustig rijden ivm versleten koppeling en lekje in de koppakking. daarvoor 1 op 6....
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
John242 schreef:nico_v schreef:Ik vermoed dan niemand mijn 245 -86 kan verslaan.. 1 op 13,5!
Met een B230A en automaatbak. Motor en bak hebben er ongeveer 120,000 km op zitten.
Ongelofelijk gewoon, ik geloof het dan zelf ook nauwelijks 
Zweden, Koud, betere vulling van de cilinders door de koude lucht??!
Lijkt me sterk.. Deze is echt uitzonderlijk zuinig.. Alle andere 240s die ik gehad heb rijden ongeveer 1 op 10 +- 0,5.
Hij's niet snel die 245 maar ik gebruik hem als dagelijkse auto dus dat vind ik minder belangrijk, als ik snel wil rijden ga ik wel in de turbo zitten
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
wacht maar tot na de 300 km dan valt de wijzer zowat naar beneden in't daschboard.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Die benzinemeter gebruik ik niet eens meer, zo onbetrouwbaar is ie. Ik doe het gewoon met de dagteller.
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 795
Topics: 32
Lid sinds: Oct 2005
Dat is wel leuk ja, in de saab heb een SID (saab information display) zitten,
En die geeft o.a. aan hoeveel km je nog kan rijden op de resterende voorraad benzine, en dat is verbazend nauwkeurig !
Rij trouwens met de saab gem. (volgens sid, en ook werkelijk)
8,7 L/100 km, gevarieerd snelweg en korte stukjes.
242 praten we maar niet over....[size=9px]ietsje meer[/size]
Wel handig hoor zo'n SID,
Maakt eigenlijk een benzinemeter overbodig.
VOLVO 945 2.3 i aut. '92<br />SAAB 99 GL 2.0i '84<br />www.adopteereendog.nl<br />
![[Afbeelding: cooltext34912265.gif]](http://img.photobucket.com/albums/v391/jautew/cooltext34912265.gif)
<br />Een groot acteur kan u tot tranen bewegen. Maar dat kan een automonteur ook
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Zoiets had de oude 440 turbo van mij ook in de boord computer zitten ,
Zo kon je precies zien hoeveel je op dat moment verbruikte en hoeveel km. je nog kon dus als je flink aan het gas zat veranderde hij ook steeds en zodra je rustiger ging dan zakte de meting weer naar normaal .
Reed best leuk die 440 Tic , maarja als de motor niet stuk was gegaan had ik de 240 ook pas veel later gekocht.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........