Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
Ziezo, gisteren mijn Super Polar bij Autoservice Savelkoul gehaald. Na een periode van drie weken.
Had een hele lijst van ditjes en datjes opgegeven.
Kernpunten waren:

ABS controle
Brandstofmeter repareren
Kilometerteller repareren
Geluiden achteras elimineren

ABS zou gewoon werken, (maar de controlelampjes doen het nog steeds niet! Niet naar gekeken :roll: )
Brandstofmeter werkt weer Jippie! kabelbreuk, dus een nieuwe getrokken Big Grin
Kilometerteller, was niet te repareren, bij onderdelenlijn een vervanger in oproep. (Hoop dat er een goede uitkomt, die ook voor ABS geschikt is, wellicht is mijn ABS probleem dan ook opgelost???) Sad
Geluiden achteras zijn weg! Lag niet aan de bussen en /of silentblocks maar aan de schokdempers! Big Grin :o

Na een kort maar stevig testritje blijft de temperatuurmeter ook netjes horizontaal staan boven de 120 km/h.

Bij een volgend verblijf bij autoservice Savelkoul zal de km teller worden vervangen, de stoelzitting worden vervangen en de ABS toch werkelijk weer moeten gaan weken volgens het boekje.

O ja, en dan moet ik hun er toch nog maar eens op wijzen dat ze het klokje moeten aansluiten want dat mocht ik zelf doen :oops:

(Tja @ Sander, zo zie je hier krijg ik ook te horen: "Zeur niet het rijdt toch......." maar om Principessa te verkopen? Nog niet!)

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
ruuds70 schreef:Zweden

Zijn ze gewoon allemaal in Zweden gemaakt, zo jij weet?
Mijn Super Polar is ook in zweden gemaakt.

YV1 245 27 3 N 1

Type 245
motortype B200F
versnellingsbak M47
Modeljaar 1992
1 Zweden
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
ruuds70 schreef:(Tja @ Sander, zo zie je hier krijg ik ook te horen: "Zeur niet het rijdt toch......." maar om Principessa te verkopen? Nog niet!)

Nou ja, als ik garage houder zou zijn dan zou ik ook niet blij worden als ik zo'n volvo freak zou aan zien komen met z'n gezeur over allerlei ditjes en datjes... Big Grin Big Grin Big Grin
Tja L.J. zou best wel eens kunnen kloppen, wat je schrijft over de (gemiddelde) garagehouder, maar als je jezelf introduceert als zo'n "Volvo freak" en de garagehouder neemt die uitdaging aan, zijn de verwachtingen dito. :wink:

Overigens zal ik om duidelijker te zijn mijn ditjes en datjes even opsommen want ik heb ze hem schriftelijk gegeven, dat ik ze hierboven niet heb gezet heeft meer te maken met gemakzucht, luiheid of andersoortig tijdgebrek.

Grote beurt (niet echt nodig, maar dan is er wel een goede basis)
Algehele controle om mankementen op te sporen
• Brandstofmeter werkt niet meer,
o brandstofmeter zelf werkt volgens mij wel nog. Aardeprobleem?

• Dashboardcontrole lampjes werken niet allemaal.

• ABS

• Controle dynamo
na starten blijven soms laadstroomlampje en verlichting defect lampje branden totdat er gas wordt gegeven, waarschijnlijk koolborstels en/of spanningsregelaar defect/versleten

• Kilometerteller werkt niet meer (Snelheidsmeter wel)
Is dit te repareren? Want ik wil de huidige kilometerteller handhaven. De tandwieletjes schijnen nogal eens stuk te gaan.

• Silentblocks en achterwielophangingsbussen vervangen (achterasgeluid?)

• Remvloeistof, remleidingen, Toestand?

• Versnellingsbakolie vervangen (Heeft dit zin)

• Achterbrug/differentieel olie vervangen (Heeft dit zin)

• Achterbank ontgrendeling is afgebroken

zoals je ziet, nogal wat van dittum en dattum enzo

:roll:

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Geestschrijver,

Volgens mij zijn er ook 240 in Canada gemaakt en ook in Gent ook wel nog wat CKD verhalen in Indonesie enzo, maar naast het Bertone verhaal nooit in Italie.

Groet
Ruud
Ziezo, vandaag de 240 weer bij Savelkoul gezet, hij wist een adres waar ze de kilometerteller kunnen maken. Ook even gevraagd naar de airco te kijken enzo.

groet
Ruud
Je had hetzelfde als ik toch, onregelmatig lopende motor met de airco aan? Mocht je iets te weten komen, dan ben ik zeer geinteresseerd.

Zoals ik in het topic over mijn eigen auto al meldde, heb ik het idee dat het weer iets minder is geworden nu de radiateur is vervangen (hoewel het er volgens de garagist niets mee te maken heeft). Maar dat kan ook gewenning zijn. Hij functioneert overigens prima, vorige week met het slechte weer en vijf personen in de auto waren de beslagen ramen in minder dan geen tijd schoon na inschakeling van de airco...
Klopt, maar ik heb haar nog niet terug. Er is uiteindelijk een nieuwe snelheidsmeter/kmteller besteld en die is nog niet geleverd, ik moet dus nog even afwachten, dan hoor je het wel.

groet ruud
O ja, mijn webpaginaatje is vernieuwd.

http://www.geocities.com/r_schols/volvowise

is nog niet helemaal wat het zou worden, komt nog wel...(so much to do so little time...)

Ruud

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.431 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)