Op p.5 van de manual staat iets over de brake bands, ik maak er uit op dat de achterste zowel in de L/1 stand als in de R de achterste 'planetary gear carrier' vastklemt. Dan zou je dus geen L/1 en geen R hebben, is dat zo?
De voorste remband klemt de 'reverse sun gear' in 2, helemaal tegen de verwachtingen in. In de manual zijn de 'werkende' banden en koppelingen donkerder gekleurd, dat zie je slecht in de kopietjes maar op zich wel verhelderend.
Die plaatjes in de manual zijn duizelingwekkend maar er zijn maar een paar standen in een automaat, nl. die op de schakelaar staan. Alle andere 'standen' ertussen worden gemaakt door de stroming vd ATF in de koppelomvormer. De meeste doedah's die eromheen hangen zijn het overschakelen van de een naar de volgende tandwielset te regelen en soepel te laten verlopen vooral.
Conclusie: zet de achterste remband zoals-ie hoort. En dan maar weer testrijden.
Heb je inmiddels als een soort 3?
De voorste remband klemt de 'reverse sun gear' in 2, helemaal tegen de verwachtingen in. In de manual zijn de 'werkende' banden en koppelingen donkerder gekleurd, dat zie je slecht in de kopietjes maar op zich wel verhelderend.
Die plaatjes in de manual zijn duizelingwekkend maar er zijn maar een paar standen in een automaat, nl. die op de schakelaar staan. Alle andere 'standen' ertussen worden gemaakt door de stroming vd ATF in de koppelomvormer. De meeste doedah's die eromheen hangen zijn het overschakelen van de een naar de volgende tandwielset te regelen en soepel te laten verlopen vooral.
Conclusie: zet de achterste remband zoals-ie hoort. En dan maar weer testrijden.
Heb je inmiddels als een soort 3?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969