Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
440 Tic is killing!!!, dashboard/computer is te zwak, ( dank Arjan voor je dash :lol: ) snelheidsbonnen krijg je te vaak :evil:

, en reed idd 1:7.5 op benzine :lol: :lol: :lol:
maar de boardcomp. was wel ok, ook motortemp, en gemiddelde snelheid

alleen gaf hij wel vaak de geest, vooral de oude types( groen/grijze kabels achter :oops: )
Peugeot 404 geeft wat meer rust qua boetes en verbruik :lol: :lol: :lol: :lol:
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
260 kilometer en net over de helft, de benzinemeter.
Berichten: 630
Topics: 14
Lid sinds: Jan 2006
Sander van Buiten schreef:Die benzinemeter gebruik ik niet eens meer, zo onbetrouwbaar is ie. Ik doe het gewoon met de dagteller.
Als ik 250 km heb gereden met een tank, geeft mijn meter nog bijna 3 kwart aan. Ik rij zelf ook met de dagteller en rij toch gauw met een tank ong. 500 - 550 km mee. De naald zit dan wel in het rode gebied, maar als ik ga tanken, tank ik hem toch gauw vol met ong. 52 liter.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Berichten: 65
Topics: 34
Lid sinds: Jan 2006
op LPG 1:8,5 ongeveer, bij hoge snelheid (constant 140) 1:8
was eerst 1:7 ongeveer maar bandenspanning verhogen van met zo'n 15% doet wonderen!
240 GL Estate LPG 1991
Berichten: 82
Topics: 6
Lid sinds: May 2005
tussen de 1:10,2 en 1: 11 op lpg(snelweg kilometers B200f 235.500 km op de klok) vond ik toch netjes!
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Berichten: 2.929
Topics: 52
Lid sinds: Oct 2005
1:10,21 na de tweede keer tanken. Niet erg representatief, want ik heb eigenlijk alleen maar grote stukken gereden, maar het is geen slecht begin.
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
B23E , 4+od: Verbazend constant: 1 op 10,5. Veel 90 en 120, nauwelijks stadsverkeer, rustige rijstijl met af en toe een fijne inhaalactie.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
nu het wat warmer wordt, worden de auto's weer wat zuiniger!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
TheSaint77 schreef:nu het wat warmer wordt, worden de auto's weer wat zuiniger!
Inderdaad! Net getankt ruim 1:9 bijna 1:10. Nog niet eerder zo "zuinig" gereden.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 20
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2005
Ik moet zeggen dat jullie me wel jaloers maken met al deze verhalen...
Ondertussen ook nog even op de sloop geweest.
'92-er Polar met kapotte motor???

Boekjes ingevuld tot eind vorig jaar door de dealer en ruim 5 ton op het klokje. Met pijn in mijn hart heb ik er maar wat onderdelen afgehaald. Als ik de ruimte had....... (was een erg mooie auto!!)
Nou ja genoeg gezwijmeld, weer een paar nieuwe luchtslangen (mistte ÃÂ
ÃÂ
n bij het luchtfilter), originele bougiekabels en nog wat reut rijker om mijn auto wat zuiniger te laten rijden..... en mooier te maken....
En volgens mij begint het vruchten af te werpen... de benzinemeter wordt wat luier??
Wordt vervolgd........
"SHAKEN, NOT STIRRED!"<br /><br />Volvo 240 GL Estate 1990 "Polar White"<br />B230F LH2.4 Jetronic<br />422.000 km, kinderzitje en labrador vrij....<br /><br />* Autobianchi A112 Abarth 1983<br />* Autobianchi A112 Elite 1984