Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
die 'oude' 164 staat wel als E zijnde op kenteken geregistreerd. wat is er mis met de oude 164 ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 104
Topics: 16
Lid sinds: Jun 2014
3 January 2015, 16:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2015, 16:58 door sander69.)
De "nieuwe"164 zit nog een jaar apk op en er zit al gas in...deze heb ik voordelig aan kunnen schaffen..
op de "oude" 164 zitten de remklauwen vast doordat hij een tijd stil gestaan heeft; en de carb's moeten goed afgesteld worden ik heb ze los gehaald en schoongemaakt en er zitten nieuwe membramen e.d. in Daarnaast schiet de temperatuur meter vrij snel naar het rode zonder dat de koeling aanslaat. Voor hetzelfde geld, slaat de meter daarna weer terug naar normaal, maar ik wil geen enkel risico lopen. Volgens kenners kan dit duiden op een defecte waterpomp. Dit kan ook een andere oorzaak hebben hoor, maar voor alle zekerheid heb ik alvast een nieuwe waterpomp gehaald.
Al met al valt het reuze mee voor een auto uit 1972, maar het zit hem meer in de werkzaamheden....
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Berichten: 104
Topics: 16
Lid sinds: Jun 2014
3 January 2015, 16:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 January 2015, 16:37 door sander69.)
edit: weer een dubbel bericht...
Volvo 245 GLT 2.1 Turbo 1983; Volvo V70 R AWD Black 1997; Volvo C70 Cabrio 2007 D5; Saab 900 classic Aero 1992
Berichten: 410
Topics: 65
Lid sinds: Nov 2007
Dag
Het schoon maken van het koelwatersysteem is aan je foto's te zien hard nodig. Ik heb er destijds 20 min. (lopen) reiniger vooraf in gedaan.
Het is mij overigens al twee keer gebeurd dat de temperatuur snel omhoog liep na de hele schoonmaak.
Reden; wanneer je de boel niet tot aan de nok (bovenrand radiateur) vult da nkrijg je een (vapor lock) luchtbel waardoor je thermostaat niet warm wordt dusniet open gaat en je koelsysyteem dus niet circuleert.
Ik heb overigens ook een naar 164 omgebouwde 164E. Alleen het plaatje op de klep beweert dat het een injectie is
Succes verder!