Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Volvo 142R
ik heb eventueel wel een gebruikte lepel voor je.. :bounce:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Hij staat toch nog op belgisch kenteken?
Ik weet niet wat handiger is om te doen, eerst invoeren met een werkende B20 (desnoods gelijk APK erop) en dan pas swappen, of gelijk de B230FK erin. In dat laatste geval maak je het jezelf misschien onnodig moeilijk, echter misschien wel iets goedkoper omdat het misschien in een handeling kan.
Ik zou ff informeren bij ze. Technische telefonische helpdesk is aardig behulpzaam.
Antwoord
Ik heb even gebeld met de RDW:

- Ik kan een kenteken krijgen voor de huidige auto zonder dat deze wegwaardig is. Ik hoef alleen met het Belgische kentekenbewijs en de auto (op een trailer, hoeft niet te werken) langs een RDW station zodat ze het kenteken kunnen controleren met de chassiscode
- Om het B230FK blok op kenteken te krijgen hoef ik alleen een geluidstest te doen in Lelystad. Dit kost een 400-500 euro.
- Om het B230 blok op kenteken te krijgen ben ik verplicht om een kentekenbewijs te overhandigen waarmee ik aan toon uit welke auto het blok komt, zodat het geen gestolen motor is... dit is lastig, want ik heb geen idee waar het blok vandaan komt. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen. Zonder dit kenteken krijg ik dat nieuwe blok nooit op kenteken volgens de medewerker van de RDW.
- Als ik meer vermogen op kenteken wil dan moet ik dit zelf aantonen met een vermogensuitdraai. Ik vroeg nog of er dan een uitgebreidere test/keuring gedaan moest worden als het vermogen met meer dan 20% toenam, maar hij zei "dat dat waarschijnlijk wel mee zou vallen". Beetje vaag, maar dat zien we dan wel weer.

Wat ik nu ga doen:
- Zorgen dat de auto weer rolt en waterdicht is, zodat ie op een trailer naar de RDW kan voor een kenteken (begin 2016)
- De B230FK er in eerste instantie met originele turbo en vermogen passend in maken. Misschien wel al met ander spruitstuk e.d. om het pas te krijgen, maar dat zien we dan wel en zorgen dat ik dat blok op kenteken krijg (voor eind 2016) met het vermogen zoals vermeld op het kenteken van de donor auto.
- Daarna in stappen naar meer vermogen opbouwen (400+) en het uiteindelijke vermogen ook op kenteken zien te krijgen (2017).

Voor dat verhaal met die donor auto... heeft iemand hier nog een (kopie)kenteken van een auto waar een B230FK in heeft gelegen?
Antwoord
Motorombouw is bij rdw niet zo moeilijk als sommige mensen denken, ik ben pas geweest met mijn transit (ongekeurd na v6). Stond binnen een half uur weer buiten, geen geluid o.i.d gemeten... Er worden volvo.s zat gesloopt, dus een kenteken van een soortgelijke als waar de motor uitkomt moet geen punt zijn. Word niet geregistreerd uit welke uit de motor komt dacht ik dus je kunt zo'n sloop kenteken ook 2x gebruiken. ..
Antwoord
Nee, dat leek mij ook al. Er is geen correlatie tussen kenteken en motornummer in de zin van een uniek ID. Alleen dat er een motor van het type B230FK bij dat kenteken hoort. Dat moet dus niet zo'n probleem zijn om te vinden.
Antwoord
Barracuda_82 schreef:Nee, dat leek mij ook al. Er is geen correlatie tussen kenteken en motornummer in de zin van een uniek ID. Alleen dat er een motor van het type B230FK bij dat kenteken hoort. Dat moet dus niet zo'n probleem zijn om te vinden.

Weet je dat zeker?
Ik weet iemand die had een kitcar gekeurd en wel met een bepaalde motor.
Verkocht de motor omdat hij zelf een upgrade deed naar een andere motor.
Een ander bouwde de motor in en ging naar de RDW voor een keuring.
Vervolgens kreeg diegene een brief of hij z'n auto wilde komen laten zien.
Bleek er dus een andere motor in te zitten. Kenteken werd ingenomen en hij mocht opnieuw keuren.
Wellicht zijn ze nauwkeuriger met kitcars en ik denk zelf ook dat het in jouw geval wel losloopt, maar ze registeren dus (soms) wel degelijk meer!
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Bij een 240 kun je toch gewoon zeggen dat je een turbo op je standaard motor hebt gezet? Atmosferisch en niet en geblazen motoren zijn gewoon hetzelfde.

Die knapen bij de RDW zien het verschil tussen een b23 en een b230 toch niet zal bij een 142 niet veel anders zijn lijkt me?
Antwoord
Als je een vierpitter erin houdt hoef je helemaal niet naar de rdw. Een apk-keurmeester wordt niet geacht te weten welke motor in welke auto zat, zeker niet bij zo'n oudje. Ik zou het zelf laten in ieder geval.
Antwoord
Ik heb nog wel een geëxporteerd kentkeken liggen van een 940 turbo. (Kentekencard + papier). Platen zijn al ingeleverd bij de RDW.

Mag je wel gebruiken als je papieren van een 940 nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik heb inmiddels een bericht van de verkoper van mijn nieuwe blok dat ie het vrijwaringsbewijs van de donor auto gewoon heeft. Ik weet niet of alleen het vrijwaringsbewijs voldoende is, of dat hij wel hetzelfde bedoelt als ik, dus ik wacht eerst even af waar ie binnenkort mee aan komt zetten als de boel afgeleverd word.

Als dat niet voldoende of correct is, dan houd ik me warm aanbevolen voor die papieren van jou, Estoque! Smile
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.796 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.335 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.855 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.149 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.369 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)