Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
..het is dus droog buiten..

..en dan ga je binnen gaatjes boren..

..gewichtsbesparing..? ja en nee.. het zal dat lompe stuk RVS compenseren misschien.. en het scheelt maar liefst 2 doorvoerrubbertjes.. en het draadje bengelt er niet bij..

[Afbeelding: DSC_0002_zps5yohdy3z.jpg]

[Afbeelding: DSC_0006_zpsuaeqk17b.jpg]

[Afbeelding: DSC_0018_zpsxpjpvevh.jpg]

...nog meer gaatjes..

[Afbeelding: DSC_0008_zps0cavhfvi.jpg]

[Afbeelding: DSC_0009_zpsoiob91fk.jpg]

[Afbeelding: DSC_0010_zpsqbdjwscv.jpg]

...gaatjes gevuld maar nog niet aangesloten..

[Afbeelding: DSC_0019_zps4yjwjcde.jpg]

..misbare gaatjes.. ..het rook al zo naar koelvloeistof..

[Afbeelding: DSC_0022_zpskfnislvj.jpg]

...geinig hebbedingetje, eigenlijk voor de oudere types..

[Afbeelding: DSC_0001_zpsea7pzi0j.jpg]

[Afbeelding: DSC_0020_zpsertwperu.jpg]

...en me vrindje mag ook weer mee..

[Afbeelding: DSC_0021_zpsttgkjs9d.jpg]

...morgen wat met spaghetti gaan doen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Vind ik leuk Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
Snugger gedaan met die boutjes.
Antwoord
wat doe je aan roestpreventie bij de geboorde gaten voor je extra achter-verlichting?
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ruuds70 schreef:wat doe je aan roestpreventie bij de geboorde gaten voor je extra achter-verlichting?
..'prut' en binnen en buiten een rubber ring.. (binnenband..)
Antwoord
Wat is dat voor iets aan de zonneklep?
Antwoord
Stinky schreef:Wat is dat voor iets aan de zonneklep?
..da's een soort van 'rij voorzichtig, denk aan mij' gevalletje zoals ie vroeger wel een op het dashboard zat, maar dan ik dit geval ook nog plek voor het APK document (in Zweden al in '65..!) de vergunning voor de radio en de tenaamsteling oid van de auto, kopie deel III achtig..

Staat in de accessoire catalogus van de AMA en PV modellen..
Antwoord
..gemonteerd en inmiddels goed gebruik van kunnen maken..

[Afbeelding: DSC_0223_zpsmxsqqist.jpg]

[Afbeelding: DSC_0224_zpsczhkwpih.jpg]

[Afbeelding: DSC_0229_zpsga7azpxe.jpg]

[Afbeelding: DSC_0225_zps4vd5rilp.jpg]

[Afbeelding: DSC_0230_zpsufosamzk.jpg]

[Afbeelding: DSC_0236_zpsdgxq4m9y.jpg]

[Afbeelding: DSC_0241_zpslovs6dcq.jpg]

...afwerking volgt, had ik geen tijd meer voor..

...en deze is inmiddels van kleur veranderd...

[Afbeelding: DSC_0018_zpsxpjpvevh.jpg]

[Afbeelding: DSC_0005_zpsknsdyp3h.jpg]
Antwoord
vaag koelprobleem..

de voorgeschiedenis..

uit Zweden komen rijden met een verstopt overloop-tuutje, dus hij kon de overdruk niet kwijt via de juiste weg, dat werd in geen speciale volgorde radiateurdoprubber, pomprubbers en achteraf ook ergens in of aan de kachel.

Toen meteen de radiateur gewisseld voor een goed functionerende. Rubber van de vuldop herstelt en de pomp inclusief de rubbers vervangen. Da's allemaal goed. Wat ie wel doet is vanaf koud soms doorlopen tegen het rood en kortstondig bijna koken, en dus, omdat ie dat nu kan, er onder de kap een bende van maken, een dampgordijn leggen voor het achteropkomend verkeer, om vervolgens snel terug te lopen naar normaal en zoals het heurt netjes de hele dag daar te blijven, ook na enkele uren weer starten..

Zo gooit ie er dus steeds koelwater uit. Zaterdag voor de zekerheid de thermostaat vervangen, maar tot mijn verbazing doet ie dus vandaag precies hetzelfde.. ergo, de oude is ook nog goed, maar hij kookt nog steeds kortstondig.

Aangezien de vorige, vorige eigenaar waarschijnlijk koelmiddel te duur vond, is er (te) veel water ingegaan, waardoor het koelwater roestbruin wordt en blijft, ook naa regelmatig te hebben bij gevuld. Vraag ik me af of het residu in het systeem voldoende is om de thermostaat te 'verstoppen', en bij te veel opwarming losschiet en vervolgens gewoon z'n werk gaat doen.

De continue roestvorming in het systeem wijdt ik aan de aangetaste ijzeren buis in de kop die z'n beste tijd gehad heeft door het water gebruik ipv iets dat conserveert..
Antwoord
Jambon schreef:vaag koelprobleem..

de voorgeschiedenis..

uit Zweden komen rijden met een verstopt overloop-tuutje, dus hij kon de overdruk niet kwijt via de juiste weg, dat werd in geen speciale volgorde radiateurdoprubber, pomprubbers en achteraf ook ergens in of aan de kachel.

Toen meteen de radiateur gewisseld voor een goed functionerende. Rubber van de vuldop herstelt en de pomp inclusief de rubbers vervangen. Da's allemaal goed. Wat ie wel doet is vanaf koud soms doorlopen tegen het rood en kortstondig bijna koken, en dus, omdat ie dat nu kan, er onder de kap een bende van maken, een dampgordijn leggen voor het achteropkomend verkeer, om vervolgens snel terug te lopen naar normaal en zoals het heurt netjes de hele dag daar te blijven, ook na enkele uren weer starten..

Zo gooit ie er dus steeds koelwater uit. Zaterdag voor de zekerheid de thermostaat vervangen, maar tot mijn verbazing doet ie dus vandaag precies hetzelfde.. ergo, de oude is ook nog goed, maar hij kookt nog steeds kortstondig.

Aangezien de vorige, vorige eigenaar waarschijnlijk koelmiddel te duur vond, is er (te) veel water ingegaan, waardoor het koelwater roestbruin wordt en blijft, ook naa regelmatig te hebben bij gevuld. Vraag ik me af of het residu in het systeem voldoende is om de thermostaat te 'verstoppen', en bij te veel opwarming losschiet en vervolgens gewoon z'n werk gaat doen.

De continue roestvorming in het systeem wijdt ik aan de aangetaste ijzeren buis in de kop die z'n beste tijd gehad heeft door het water gebruik ipv iets dat conserveert..

Heb je een cilinderkop wel eens opengemaakt? Bij mij bleek het geen metalen buis te zijn maar een legering. Roest zat er ook totaal niet op.
In de kachelradiator blijft wel vaak troep liggen. Ik zet soms de tuinslang er op als de boel toch los is. Komt dan best wat roest/zooi uit.

Ik hoor ook goede ervaringen over Schoonmaakazijn en dan 500km rijden + wisselen voor koelvloeistof.
Groeten, Boele
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.612 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)