Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Laurens Zondag schreef:ahh okee dan moeten we even kijken hoe en wat. ik ben het weekend er op een weekend in berlijn
..conference-call kan ook nog..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:En een originele Volvo B20 koppakking, dat is geen ouwe stock zo te zien.
..nee is gewoon nieuw, 0.8mm, sommige zaken komen gewoon via de dealer om de hoek binnen.. je kunt immers niet alleen maar oude stocken gebruiken..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
0,8 Is dat voor een B20E?
Antwoord
Volvo Eindhoven schreef:0,8 Is dat voor een B20E?
..of een D..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Leuk. Ben benieuwd.
Ga je de kop van de groene 144 erop zetten met deze spullen.

Ik vond nog een handig topic trouwens.
Ter info een overzichtelijk rijtje (bron greenbook '74); hoogte cilinderkoppen B20.
Hoogte B20A = 86.7 mm. Koppakking =1,2 mm Compression ratio: 8,7:1
Hoogte B20B = 86,2 mm. Koppakking =0.8 mm Compression ratio: 9,3:1
Hoogte B20E = 84,9 mm. Koppakking =0.8 mm Compression ratio: 10,2:1
Hoogte B20F = 87,0 mm. Koppakking =1,2mm Compression ratio: 8,7:1
Antwoord
Dopski schreef:Leuk. Ben benieuwd.
Ga je de kop van de groene 144 erop zetten met deze spullen.

Ik vond nog een handig topic trouwens.
Ter info een overzichtelijk rijtje (bron greenbook '74); hoogte cilinderkoppen B20.
Hoogte B20A = 86.7 mm. Koppakking =1,2 mm Compression ratio: 8,7:1
Hoogte B20B = 86,2 mm. Koppakking =0.8 mm Compression ratio: 9,3:1
Hoogte B20E = 84,9 mm. Koppakking =0.8 mm Compression ratio: 10,2:1
Hoogte B20F = 87,0 mm. Koppakking =1,2mm Compression ratio: 8,7:1
..yep, in overleg met Ben 'Tinus' Flierman.. zijn ook HD lifters en stangen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
...snowkapje en de Peugeot-sproeiers zitten ook weer.. de veerkracht is inmiddels wel uit het ding verdwenen, nu zit ie op z'n plek met 2 ti-rips..


[Afbeelding: DSC_0018_zps7xx6pdc5.jpg]


[Afbeelding: DSC_0022_zps9a9rqixj.jpg]


[Afbeelding: DSC_0023_zpssnbbpxcb.jpg]


[Afbeelding: DSC_0024_zpsozjlutjm.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Mooi!
1984 245 Turbo B21ET
Antwoord
..dus.. even aan het rommelen met de SU's, wil ik minstens een keer geprobeerd hebben. Volgens blz. 58 in de Haynes-bijbel (onderste foto..) is nr. 13 op de dubbele set-up een aansluiting voor de aansluiting ventilatiefilter.. geen idee wat dat is, heb ik helegaar niet eens.. Wellicht moet er een doppie op..?

en nr. 8 mis ik op beide exemplaren, ook ventilatie filter aansluiting..


[Afbeelding: DSC_0032_zpsbzidhxty.jpg]


[Afbeelding: DSC_0031_zpsqm3s8evk.jpg]


[Afbeelding: DSC_0030_zpsqrqxisup.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Deze vond ik destijds handiger:
http://www.k-jet.org/files/greenbooks/10...engine.pdf

Maar nr 13 verwijst toch naar de overloop van de vlotterkamer? 8 zegt me even niets, maar kan goede de aansluiting voor de vacuumvervroeger zijn voor de verdeler.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.630 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)