Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
5 May 2015, 10:34
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 May 2015, 20:00 door Jambon.)
De aansluiting voor de vervroeger is een heel klein piemeltje onder de achterste carb, niet handig wat zo verdroogt het slangetje wel heel snel..
blijkbaar horen die twee aansluitingen aan te sluiten op een filter die weer wordt afgezogen heb ik net ontdekt. Zoiets zal dan wel voor een bepaalde markt zijn want hier heb ik het nooit gezien.. Heeft Felix daar iets op zitten of zijn dat Strombergers..?
Anywho, blijft het een vraag of daar dan een dop op moet of open, ergens anders aan..?
Dit set heb ik iig van een Nederlandse auto gehaald. Oh ja, als ik er op blaas dan komt de lucht zowel door de compensatiegaten als de brandstoftoevoer, dus ergens is er een koppeling met de vlotterkamer..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Aansluiting voor je turbodrukcompensatie dus ;-). Maar ff serieus, geen idee!
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
De nrs 8 en 13 zijn aansluitingen die naar een koolstoffilter lopen, om de vrijgekomen benzinedampen uit de vlotterkamer en de benzine tank tijdens het tanken terug op te zuigen via het koolstoffilter.
Dit zijn carburatoren uit de USA.
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
De nrs 8 en 13 zijn aansluitingen die naar een koolstoffilter lopen, om de vrijgekomen benzinedampen uit de vlotterkamer en de benzine tank tijdens het tanken terug op te zuigen via het koolstoffilter.
Dit zijn carburatoren uit de USA.
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
johan laveyne schreef:De nrs 8 en 13 zijn aansluitingen die naar een koolstoffilter lopen, om de vrijgekomen benzinedampen uit de vlotterkamer en de benzine tank tijdens het tanken terug op te zuigen via het koolstoffilter.
Dit zijn carburatoren uit de USA.
ah, ok.. dan is het goed, ik heb er aanvankelijk slangen aan gemaakt omdat ik verwachtte dat er benzine uit kan komen, en dat boven de uitlaat.., maar het kan dus zo het zwerk in..
@Johan, aardig dat je het hebt geplaatst hoor, maar al zijn het 2 SU's, 1x is voldoende..

mile:
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo 142 B23 schreef:Aansluiting voor je turbodrukcompensatie dus ;-). Maar ff serieus, geen idee!
..goed te weten dat ik het iig kan compenseren..!
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Er zitten bij mij ook slangetjes aan. Die worden door een klemmetje op kun plek gehouden, de eventuele benzine/damp loopt dan gewoon op het plaatwerk. Dat is ook wel te zien, lak zit er niet meer op die plek :tongue:
Ik heb nog een oud foto'tje, rechts zie je de twee slangetjes uitkomen. (let niet op de rommel deze is nog van voor de schoonmaak van mijn motorruimte :wink
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Leuke ruitenwissersproeiermodificatie (mooi voor Rumikub!) en leuk topic! Succes met de Volveau!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
dus voor het goeie zou het bijv. een catch can in moeten lopen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
6 May 2015, 09:30
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 May 2015, 09:31 door Jambon.)
Laurens Zondag schreef:dus voor het goeie zou het bijv. een catch can in moeten lopen ?
ja en nee, weer een vaatje erbij, maar, kom ik een originele tegen dan is het wellicht leuk om boj te plaatsen.. (de i's zijn momenteel op..)
@Felix, zo te zien een originele wijze van afvoeren, ook iets om te kopiëren, alhoewel, daar gaat je lak (na 40+ jaar..) alleen een andere route..
En die bende..? Wat bij jou vuil is, is bij mij nou oranje-bruin van het roest water.. ben erg jaloers op je schone vaatje ook.. maar nog eventjes en dan is dat ook verleden tijd..
@Saintly.. thanks, maaruh, past helaas niet op het spelbord..
(wat een wereldproblemen weer eigenlijk..)
Zo eerst maar ens via de dealer voor de post en dan naar het VOD.. dagje in de snoepwinkel.. hoop dat de alu distributie binnen zijn..