9 January 2016, 19:40
En op de aandrijfas bij het differentieel. K*t dingen :|
|
Project Volvo 142R
|
|
9 January 2016, 19:40
En op de aandrijfas bij het differentieel. K*t dingen :|
9 January 2016, 19:57
En de wielmoeren natuurlijk. De 140 heeft, voor zover ik weet, alleen metrische moertjes aan de een of meerdere aanwezige Bosch onderdelen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 January 2016, 21:09
Marc1970 schreef:En de wielmoeren natuurlijk. De 140 heeft, voor zover ik weet, alleen metrische moertjes aan de een of meerdere aanwezige Bosch onderdelen.Zelfs de schroefjes van de kofferbakverlichting zijn niet op het vaste land van de EU ontworpen.. En dan is juiste de latere B20 weer een buitenbeentje, metrichs en Engelsch op hetzelfde blok..
9 January 2016, 22:32
Leuker kunnen we het niet maken.....
Ach, als je aan een Citroën A-type (2cv, ami, etc.) gaat sleutelen, kom je overal m7 en m9 moeren en bouten tegen. Ook lachuh.
16 January 2016, 12:56
Cool project! Ik heb ook zoiets gebouwd. Gaat veel tijd en geld in zitten!!
![]() Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
18 January 2016, 09:44
Nice, Ingmar
Wat waren de grootste problemen waar jij tegenaan liep?Dit weekend heb ik het gat in de bodem aan de passagierskant gefixed. Zo zag het er eerst uit: ![]() De reparatie heb ik in twee delen gedaan (omdat het voorheen ook twee delen waren). Eerst alle roest weggesneden: ![]() En aan de hand van een karton mal die ik vantevoren heb gemaakt heb ik een stuk plaat pas gemaakt: ![]() Toen dat vast zat (wat een *****plek om te lassen!) heb ik uitgetekend hoe ik de rest van het gat wilde vullen. Omdat het niet overal doorgeroest was, maar wel flink aangetast heb ik het gat wat groter gemaakt dan strikt noodzakelijk: ![]() Stuk plaat gezaagd en gevormd, inclusief felsrand: ![]() Ik had wat overlap gelaten tussen de oude bodem en het nieuwe deel, zodat ik hem met wat proplassen vast kon zetten, maar bij nader inzien vond ik dat toch niet zo mooi en stevig, dus heb ik de hele plaat maar rond gelast: ![]() En na het slijpen (nog steeds vÃÃl te veel werk) wat verf er op om het resultaat te tonen:
18 January 2016, 11:01
Wat een perfecte plek om te lassen bedoel je? Probeer het eens van onderaf. Daar moet je toch nog zijn, om de laatste strekkende centimeter van de roestige bodemplaat weg te halen.
De bodemplaat zit nl. onder de dorpel gepuntlast, en niet ertegenaan zoals je nu gedaan hebt. Kan op zich geen kwaad, gewoon goed in de chit zetten binnen en buiten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
20 January 2016, 10:02
Ja, sowieso moet ik de boel aan de onderkant goed beschermen, zeker met die overlap in die platen. Ik weet alleen nog niet goed wat ik daar voor materiaal voor moet gebruiken... lasnadenkit?
Anyway; gisteren weer mijn gereedschapcollectie uitgebreid met mijn eerste inch-maten: ![]() Geen topkwaliteit, maar voor 15 euro voor 12 sleutels kun je je geen breuk vallen.
6 February 2016, 15:30
7 February 2016, 13:28
I know...
Laatste tijd heb ik het erg druk en heb ik vaak last van migraine aanvallen (bijna alle zaterdagen en zondagen) waardoor ik niet (veel) aan de Volvo kan werken. Desondanks zit ik niet stil! Ik heb vorige week wat plaatwerk gekocht. Een reservewielbak, wielkastrand, dorpel en onderste deel achterscherm. Met dit en de delen die ik uit de reserve auto slijp kan ik de laatste plekken van de rechterkant van de auto fixen voor ik aan de andere kant begin. Ondertussen ben ik ook onderdelen aan het zoeken. Ik heb al riemen gekocht en een bov. Nu ben ik bezig met een ewg. En ondertussen zoek ik een tijdelijke auto om te rijden terwijl ik de Mini verkoop. Gisteren wezen kijken naar een paar V70's, maar nog niets fatsoenlijks kunnen vinden. Binnenkort komen er weer foto's
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|