15 April 2017, 13:38
In de eerste plaats zou ik graag willen weten wanneer de 8-gats B20's gestart zijn. Hebben ze afwijkende nrs.? Zijn er typische uiterlijke kenmerken..?
Motornrs. versus typen
|
15 April 2017, 13:38
In de eerste plaats zou ik graag willen weten wanneer de 8-gats B20's gestart zijn. Hebben ze afwijkende nrs.? Zijn er typische uiterlijke kenmerken..?
15 April 2017, 22:18
De krukaspoeliebout is metrisch, dat is vrij overzichtelijk. Misschien de koppelingshuis-bouten ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 April 2017, 12:04
(15 April 2017, 13:38)Jambon schreef: In de eerste plaats zou ik graag willen weten wanneer de 8-gats B20's gestart zijn. Hebben ze afwijkende nrs.? Zijn er typische uiterlijke kenmerken..? De 8 gats krukassen zijn gestart na de 10 de maand 1973 in de 144 modellen 1974 met de grote bumpers. Vanaf de modellen 1974 waren alle bouten en moeren metrichs. De B20 motoren waren vanaf 1974 uitgerust met de 2 mm grotere inlaatkleppen. Uiterlijk verschil kun je zien aan de platte vlakken op de cilinderkop waar vroeger de injectoren gemonteerd werden voor de B20E .
17 April 2017, 22:24
Bedankt weer, een compleet blok met originele kop zal zich dan op die wijze verraden, en uiteraard een late 140 toch wel.. maakt iig het zoeken makkelijker..
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
carburateur CD-2 met zwart dopje versus CD-US met geel dopje... | jero | 1 | 2.293 |
24 June 2015, 21:03 Laatste bericht: Marc1970 |
|
B21a versus B200a flink verschil in vermogen | geertkroon | 4 | 3.624 |
12 September 2011, 12:45 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Mech. injectie versus carburateurs... | Carlos Knaap | 3 | 4.515 |
29 January 2006, 02:08 Laatste bericht: kaasie |