Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Ik heb het nu even opgezocht, en de wegenbelasing is 1818 kronen per jaar, ongeveer 180 euro dus. Overigens de zelfde prijs voor de Turbo.
Die knoppen die in de deuren zitten heb ik er ook nog een paar van over maar dat zijn dus de verkeerde.. Maar vandaag ga ik nog even kijken of ik die laatste knop aan de praat kan krijgen, op een of andere manier moet het wel lukken want het is nu ook weer niet zo'n gigantisch ingewikkelde constructie

Kwam er een paar weken terug nog een paar tegen op Tradera.com, maar helaas was er iemand die een hoger bod deed vlak voor de veiling werd afgesloten.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Zo, vandaag ook weer even bezig geweest.
Om te beginnen heb ik de remmen achter nu ook gesmeerd. Nu piept het nergens meer tijdens het remmen!
Vervolgens hebben de velgen wat chroom gekregen. Dit model velgen is natuurlijk helemaal verkeerd (740 velgen) maar het zijn de mooiste stalen velgen (kwa lak dan) die ik momenteel op voorraad heb.
En verder heb ik ook maar wat spatlappen gemonteerd, die ontbraken namelijk. Achter moest ik ze een paar cm inkorten omdat ik geen hele kon vinden maar daar kan ik voorlopig mee leven.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
volgens mij had je toen nog niet zo veel aluminum velgen. Dat was toen nog niet zo als nu. De chrome velgringen waren in die tijd de extra luxe. Dus ik denk dat er geen corona's op horen. (maar het kan er best aardig uit zien denk ik)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
TheSaint77 schreef:volgens mij had je toen nog niet zo veel aluminum velgen. Dat was toen nog niet zo als nu. De chrome velgringen waren in die tijd de extra luxe. Dus ik denk dat er geen corona's op horen. (maar het kan er best aardig uit zien denk ik)
Corona's zouden het idd worden in dat geval. Die waren toen alleen standaard op de 262C voor zover ik weet, maar wel als extra te krijgen. Die velgen kan je hier ongeveer op elke hoek van de straat kopen, maar de centrumdoppen die zijn niet te krijgen. Dus waarschijnlijk worden het alsnog stalen velgen, maar dan wel van het juiste (en een stuk mooiere) model.
Ik kreeg ook te horen dat de spatlappen achter nog gewoon bij volvo te krijgen zijn voor een zeer redelijke prijs (ongeveer 10 euro per stuk) dus daar ga ik er ook 2 van bestellen!
Ik ben nu trouwens ook officieel eigenaar van de auto geworden, en tegelijkertijd is hij weer in het verkeer gezet. Nu mag ik hem dus overal heen rijden! Het eerste ritje wordt een paar daagjes vakantie naar Noordkaap in Noorwegen (het noordelijkste stukje europa) zo'n 800 km hier vandaan.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Bij deze even wat nieuwe foto's!
De achterkant heeft even een kleine facelift gekregen.. "Nieuwe" achterlichten (de oude waren vrij versleten), (echt) nieuwe spatlappen en de "S" sticker ging er af.
Ik heb ook een roestvrije achterklep gevonden. Helaas de verkeerde kleur maar de prijs was ok, die ga ik morgen of overmorgen halen en dan zien we wel wanneer ik hem kan laten lakken.
Verder ook even gewassen onder de motorkap. Het allerergste kreeg ik niet weg, dus daar moet ik wat aggressievere spullen voor kopen.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
Dus het volgende wieltje met dop ÃÂ
n sierring komt er onder?
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
MP schreef:Dus het volgende wieltje met dop ÃÂn sierring komt er onder?
![[Afbeelding: th_260wiel.jpg]](http://i75.photobucket.com/albums/i303/maurice1974/th_260wiel.jpg)
Nee, niet die.. Bah

Deze (in het midden) maar dan niet van die traktorbanden er op.
Ik zit er trouwens over te denken om er een AW71 bak van een 760 in te zetten. Afgelopen weekend heb ik dus 800 km met de auto gereden en na een tijdje begon ik me toch wel een beetje te storen aan die 3500 toeren (bij 110 km/u).
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Past het allemaal zonder al te grote aanpassingen? Het moet natuurlijk wel terug te bouwen zijn naar orginele staat.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
Die velgen + dop + sierringen horen er juist op ! orzjineel !
(ik heb ze zelf ook onder mijn 244 GLE en vind ze juist mooi: klassiek, een beetje ouwelullig en robuust)
Over de inbouw van een AW71: zie de ervaringen van Funsdaf !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 297
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2006
Nico FOUT!!!!!!!!!
NIET DOEN!
Jij hebt jezelf de moeite genomen om een schitterende 265GLE met mattenklopper te scoren van modeljaar 1979, dan moeten die velgen die jij voorstelt er NIET onder. Die zijn van modeljaar 1980 en later. -Dat ziet iedereen-

Die foto's van die 264 en 265 die ik heb opgestuurd zijn van modeljaar 1980, dáár horen zulke velgen onder. Die dingen hebben ook andere emblemen rondom.
Zowel voor het oudere type als dat nieuwerwetse velgje van jou horen in geval van een 260GL/GLE's er zowel sierringen als doppen op.
Overigens zie je bij 244/245GLE's uit die tijd juist alleen sierringen
De centrale doppen tref je aan op de 240DL/GL/260DL-modellen (maar bij vroegere jaren zijn dat meestal iets andere dopjes)
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130
Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
MP schreef:Overigens zie je bij 244/245GLE's uit die tijd juist alleen sierringen
Klopt, maar met die deksels erop lijkt het ineens heel anders, klassieker, statiger, minder sportief. En dÃÂ ÃÂ r houd ik dan weer van
(ach, en die doppen kunnen er zo weer af)
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)