Mijn 245 drupt wat rode olie, ATF. Maar het komt niet uit de automaat, het zit te hoog en te ver naar woren. Nu heeft deze 245 uit 1976 af fabriek een Cam Gear stuurbekrachtinging, en daar zit ook ATF in. Dukslang 31 op plaatje (geel gemarkeerd) lekt, er lijkt olie ut de manchetten aan de uiteinden te zweten/druppen (rood aangegeven).
De oliebron heeft zich dus laten vinden, de vervangende slang echter nog niet. Dus 2 vragen:
1) Weet iemand waar deze dukslang nr 1221897 te koop is? Dit is het nr dat bij de B21A hoort. (ik probee rmorgen VKO ook wel even te bellen)
2) Aan stuurhuis zijde zit een banjo-bout, aan de pompzijde een schroefdraad. Weet iemand welke maat en welke draad dit is? Dan kan ik mogelijk bij een hydrauliek-firma iets laten samenstellen.
Alvast bedankt
De oliebron heeft zich dus laten vinden, de vervangende slang echter nog niet. Dus 2 vragen:
1) Weet iemand waar deze dukslang nr 1221897 te koop is? Dit is het nr dat bij de B21A hoort. (ik probee rmorgen VKO ook wel even te bellen)
2) Aan stuurhuis zijde zit een banjo-bout, aan de pompzijde een schroefdraad. Weet iemand welke maat en welke draad dit is? Dan kan ik mogelijk bij een hydrauliek-firma iets laten samenstellen.
Alvast bedankt
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005