Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
distibutieriem
#1
Wat houden jullie aan als kilometrage om de distibutieriem te vervangen? Hoor verschillende geluiden: na 60k, 80k of 100k ?
Ben benieud naar jullie ervaringen.
240 GL Estate LPG 1991
Antwoord
#2
persoonlijk doe ik het al na 30.000km of als ik een "nieuwe "koop,
is een werkje van nix( klein uurtje) en kosten zijn nihil, 10.- euro oid.
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
75,000km of om de 6 jaar maar als je een motor hebt waarbij de zuigers de kleppen kunnen raken zou ik het iets eerder doen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#4
Ik zou ook de spanrol even meenemen, ik heb namelijk wel eens gehoord dat die brak en dan ben je net zo ver. Het hoeft niet iedere keer, maar om de andere of zo.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#5
Ik zou gewoon kijken of die spanrol goed is of niet. Gewoon laten zitten als ie goed is.
Antwoord
#6
Kun jij inschatten wat er in 5 jaar of 60.000 km gebeurd?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#7
spanrol kost iets van 45 eu... Daar ga je toch geen risico voor lopen...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
#8
ik niet iig 8)

Als je het wel doet vind ik het niet slim :roll:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#9
Wat voor risico loop je dan precies? (ik heb het ff over een vrijloper dan). Als die spanrol gewoon goed is, dat kun je voelen en zien aan het ding zie ik geen probleem om hem te laten zitten. Heb ik de laatste keer ook gedaan en ik ben bijna 10000km verder en leef nog steeds. En mocht ie naar z´n grootje gaan, spanrol is in een kwartier gewisseld.
Antwoord
#10
lj_dekker schreef:En mocht ie naar z´n grootje gaan, spanrol is in een kwartier gewisseld.

Klopt, maar als de spanrol vastloopt of breekt of "uit elkaar valt" dan is de kans groot dat je hetzelfde ervaart als bij een klappende riem... Ik heb in elkaar gelopen blokken gezien, puur door een vastgelopen spanrol die vervolgens de riem vasthoudt...

Maar verder mag iedereen het uiteraard voor zichzelf bepalen.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)