Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat verbruikt die van jou?
240 uit 1989 met de B230F, 1 liter LPG op 8 km, maakt niet uit of ik de gastank in een keer of in 20 ritjes leegrij, ik doe er 300 km mee.

Best wel trieste 'autonomie' zouden de Fransen zeggen (op alleen gas dan).

Volgens mij rijden auto's 's zomers zuiniger omdat de banden lekker soepel zijn, en omdat je de lichten, de ruitewissers, de achterruitverwarming en de kachel niet aan hebt staan.

Marc
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc vd Marel schreef:Volgens mij rijden auto's 's zomers zuiniger omdat de banden lekker soepel zijn, en omdat je de lichten, de ruitewissers, de achterruitverwarming en de kachel niet aan hebt staan.

Maar dan wel weer de airco...

Ik zit nu gemiddeld op 1:8,7, na 2.100 kilometer, waarvan zo'n 300 kilometer met caravan (B200F, benzine). Ietsje zuiniger dan de oude DL (1:8,4) maar het valt me een beetje tegen...
Antwoord
Maar wel veel meer plezier Rob of niet?
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
Zodra de goede veren eronder zitten weer wel, ja, vermoed ik...
Antwoord
Zonder echt wat aan de auto te doen reed mijn 244 1:10 bij 120 echte km op LPG.

Ik dacht dat de 265 met B23E wel hetzelfde zou halen maarrrr....niet dus. Sad

Bij de aanschaf 1:5 bij 110/120. Wat onderhoud bracht hem op 1:6 en na de lpg inbouw en kleppen stellen hetzelfde.

Nu de AW71 vervangen is voor de M46 kom ik nog niet veel verder, het is sowieso warmer maar haal net de 1 op 7.....
:evil:

De verschillen vind ik in ieder geval te groot. Ik heb bedacht dat de vervroegingskromme wellicht de boosdoener kan zijn.
Die wordt zit natuurlijk in de ontstekingscomputer....

Heeft iemand hier ervaring mee ?
[img][/img]
Antwoord
Met de B230F:

1:9/1:12 = snelweg 90/120 km/uur Smile
1:5/1:8 = lekker brullen op binnendoorwegen :evil:
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
Tussen de 1 op 10 en 11.
Dit hangt vanaf of ik lange stukken rij of niet. Ik heb de airco altijd aan.

Met de caravan er achter was het ongeveer 1 op 8.5 met de airco aan.

Dus Rob die van jou moet zuiniger kunnen. Wij hebben beide de zelfde uitvoering.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
is het niet zo dat met warmte je brandstof uit zet en je daardoor
zuiniger rijdt?
ik denk dat ons zuinigheidswonder uit zweden vergeet dat we in NL
120 km rijden, in zweden ben je dan een wegpiraat, dit hebben we gemerkt toen we naar de noordkaap reden!
met constant 90 km p/u rijd je snel 1 op 12 !!
ik denk dat tussen de 1 op 8 en 1 op 10 je je geen zorgen moet maken
voor lpg 15 % extra verbruik
6 cylinders en turbo's 20 % extra
Antwoord
De 244 gl doet op lpg 1 op 9.5 / op benzine 1 op 12 (B200K)

De 740 B230K (heron) 1 op 9.5 - 10 lpg

De 740 16 valve doet op benzine 1 op 12 tot 130 km/h (B234F)
maar gebruikt op de korte ritjes veel meer als een 8 valve

De 244 GLE met de B23E op lpg is nog een ?
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Antwoord
Heb je je GLE toevallig bij Peter Odink in Westerbroek gekocht??
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)