Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 244 Turbo -81 project
#51
Ik zie dat je auto van 1981 dus belastingvrij is.
Bestaat er in Zweden ook zo'n regeling dat auto's van een bepaalde leeftijd belastingvrij zijn?
Antwoord
#52
jos schreef:Ik zie dat je auto van 1981 dus belastingvrij is.
Bestaat er in Zweden ook zo'n regeling dat auto's van een bepaalde leeftijd belastingvrij zijn?
Ja, alleen is de grens hier 30 jaar, dus ik moet nog 5 jaar wachten Sad Misschien dat hij tegen die tijd eens een keer gelakt is Big Grin

Maar de belasting is evengoed niet zo veel, ik betaal 1800 kronen/190 euro per jaar als ik het goed heb, iets daar in de buurt iig. En op dit moment heb ik hem geschorst omdat ik er toch niet mee kan rijden (kan wel, maar ziet er een beetje gek uit Wink) dus nu betaal ik ook geen belasting.

Ik was gisterenavond want lampen aan het verwisselen in de garage en toen had ik ineens zin om wat te doen.. Dus het project voor gisterenavond was om de 75-er en de turbo van plaats te verwisselen, en dat was moeilijker dan het klinkt want ik had maar 1 accu!
Eerst dus de 75-er uit de garage gereden, daar zat de accu in, 50m verderop parkeren. Accu losthalen, terug naar de garage lopen, accu in de turbo stoppen, die er ook uit rijden en parkereren. Vervolgens de accu weer in de 75-er stoppen, de garage in rijden en helemaal achterin parkeren (donker en weinig plek), accu er weer uit, weer naar de turbo wandelen, accu er in, en de garage weer in!
Ik moet echt eens zorgen dat ik accu's voor al mijn auto's heb. Op dit moment heb ik er 2 te weinig want de 265 zat geen accu bij, en de accu in de ijsracer is een paar winters terug kapotgevroren.

Maargoed! Toen de grote wisseltruc eenmaal uitgevoerd was had ik nog steeds zin om wat te doen dus ik begon het probleem met de waterpomp te onderzoeken. Die lekt en ik heb hem waarschijnlijk niet hard genoeg naar boven geduwd tijdens het ruilen. Toen ik daar mee bezig was kwam ik allerlei andere intressante dingen tegen dus ik begon spullen los te trekken en uiteindelijk moest ik stoppen omdat mn ringsleutels thuis lagen. Maar goed toch nog gelukt om eindelijk de nieuwe IC/radiator rubbers op hun plek te krijgen, en ik ben op zoek naar een nieuwe "drukdoos" zodat ik wat betere luchtstroom krijg, die 90 graden bocht komt de boel niet ten goede maar ik wil hem niet afkapen voordat ik een reserve heb Smile

Iig ligt de oliedrukmeter en bagage spullen nu op mij te wachten, die ga ik zo ophalen en dan komen er wat foto's!
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
#53
lekker bezig!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#54
Bij deze wat nieuwe foto's Smile

Zo staat hij er op dit moment bij..
[Afbeelding: IMG_2505.JPG]
De 75-er op de achtergrond Smile
[Afbeelding: IMG_2506.JPG]
[Afbeelding: IMG_2507.JPG]

En de nieuwe spullen die vandaag aan zijn gekomen!
Electrische kofferbak!
[Afbeelding: IMG_2508.JPG]
[Afbeelding: IMG_2512.JPG]

Oliedruk
[Afbeelding: IMG_2509.JPG]
En sensor!
[Afbeelding: IMG_2510.JPG]

Ook een turbodruk metertje, deze gaat niet in de auto, maar het is handig om een metertje met fatsoenlijke schaal er bij te hebben. Of hij goed werkt is een andere vraag want volgens mij hoort ie op 0 te staan als er geen druk is Wink
[Afbeelding: IMG_2511.JPG]

Toen ik er toch was ben ik maar even verder gegaan met de waterpomp (had de ringsleutels meegenomen Wink)

Nu was hij los..
[Afbeelding: IMG_2517.JPG]
Mogelijke oorzaak van lekkage? Een nieuwe pakking was het notabene, nu moet ik dus weer een nieuwe kopen, maar dit keer let ik even goed op of de gaten wel op de juiste plek zitten :evil:
[Afbeelding: IMG_2520.JPG]

En hier is het nu vrij leeg.
[Afbeelding: IMG_2518.JPG]

Nu ik toch het zooitje los heb ga ik gelijk ook de distributieriem vervangen, die heeft namelijk ook betere tijden gezien. Maar dat gebeurt niet voor woensdag of donderdag, ik moet naar de stad om onderdelen te kopen en m'n wielen zijn dan pas klaar (ze hadden geen banden in huis).

Ik vond het een beetje een zooitje worden met al het gereedschap.. Dus ik besloot om een gereedschapbord op wielen te bouwen Smile
Ik had mn electrische schroevendraaier thuis liggen maar ik ga er dus schroeven in zetten om zooi aan op te hangen. Die zooi die in de mand ligt is tegengewicht, het ding had namelijk nogal de neiging om achterover te vallen.
[Afbeelding: IMG_2516.JPG]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
#55
nou nou,je gaat wel hard
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#56
mado schreef:nou nou,je gaat wel hard
Ja, als ik eenmaal mn duim uit mn r**t heb gekregen dan schiet het meestal wel lekker op, alleen wil ie nog wel eens vast zitten Big Grin :lol:
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
#57
wel heel leuk om te zien.Zo heb je vrij snel van een barrel weer een heel mooie auto gemaakt.Dat maakt het rijden nog leuker
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#58
mado schreef:wel heel leuk om te zien.Zo heb je vrij snel van een barrel weer een heel mooie auto gemaakt.Dat maakt het rijden nog leuker
Inderdaad! Vrij snel zou ik niet willen zeggen, ik ben er al zowat een jaar mee bezig, maar het geeft wel voldoening. Ik kan echt niet wachten tot de lak er op komt en ik hem weer in elkaar kan gaan zetten!

Helaas woont mijn "lak-vriendje" hier 80 km vandaan dus als hij hier heen komt om te helpen moet hij er een hele dag voor vrij maken. Het zou volgens mij al lang klaar zijn als hij hier in de buurt zou wonen en we af en toe een paar uurtjes wat zouden doen.
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord
#59
omdat het langer duurt kun je je ideeen wel beter laten rijpen
45 1993,v70 awd 97
Antwoord
#60
Zo! Nu heb ik besloten dat de auto deze zomer niet meer naar buiten gaat, behalve dan voor eventueel transport. De roest moet eerst opgeknapt worden voordat ik geld wil uitgeven aan lak.

De motor heeft iig een kleine service gehad. De waterpomp lekt nog steeds dus nu was ik het zat en heb ik een nieuwe besteld. Verder ook olie en filters verwisseld en hij gaat weer als een zonnetje.

Bij deze een paar foto's van de nieuwe wielen!
[Afbeelding: IMG_2527.JPG]
[Afbeelding: IMG_2528.JPG]
[Afbeelding: IMG_2532.JPG]

De voorkant had wat mij betreft wel wat lager gemogen..
[Afbeelding: IMG_2534.JPG]

En achter wat breder Smile
[Afbeelding: IMG_2533.JPG]

Verder heb ik ook nog een gloednieuwe spoiler op de kop getikt! Altijd even leuk met nieuwe spullen Smile
[Afbeelding: IMG_2525.JPG]
[Afbeelding: IMG_2526.JPG]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.323 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.364 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.815 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.662 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.329 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.230 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Project "De Belg" Huib244T 538 338.821 21 October 2020, 12:28
Laatste bericht: sludge
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.105 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 199.810 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)