Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En toen had ik mijn derde Volvo.....
Gerben schreef:Ik zie bij jou ook een origineel rond gat onderaan de bandenbak (reservewielkast). Hoort daar een rubberdop o.i.d. in te zitten ? Bij mij zit er niets; dat zorgt er dus wel voor dat er vuiligheid van onder/buiten binnenkomt, maar ook dat er nooit water in blijft staan. Hoe zit dit origineel ?

Ja daar hoort een dop in. Aan de kant van de tank zit een kleine doorvoer voor de slang die net onder het tankvulgat zit (1984). Als je een dakkie hebt zitten in beide doppen dan nog eens grotere gaten voor de waterafvoer hiervan.


Dat metertje ben ik ook wel benieuwd naar....


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
geestschrijver schreef:Zoals (bijna) iedere 200... is dat trouwens te doen, een automaat (laten) inbouwen?
Net zo makkelijk als een bakwissel bij een Eend, alleen heb je wat meer spieren nodig en een brug is ook fijn...
[img][/img]
Antwoord
das wel een enorme verandering!
welke roestomvormer gebruik je? ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...

nog plannen voor de motor+wielophanging?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
PP schreef:op wat voor een meter dan?
Zie euh pagina 2.... Big Grin

Ik ben niet zo snel maar kom er wel :oops:

Ik heb hetzelfde probleem, ik ga straks weer een gt dash monteren maar dan wil ik ook mijn olietemp weten. Dat doe ik door de orinele meter bij de gever te houden en te schakelen naar mijn orginele temp meter voor water.
Als mijn olietemo 70gr, 80 en 90 aangeeft maak ik een extra schaalverdeling of soldeer de juiste meetweerstand in de draad. Schakelknopje met ledlampje en ik weet wat ik meet. 2 in 1 meters dus.

Op een normale koelwatermeter zou ik gewoon 2/3 kleine streepjes zetten voor je olie temp.
[img][/img]
Antwoord
Jw240 schreef:ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...

Dat spul gebruik ik ook. Ik vind de nieuwe samenstelling van de primer wel beter dan de oude, Ik denk dat de nieuwe ook harder is dan de oude (op waterbasis)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Jw240 schreef:ik heb Fertan gebruikt en daarna met ferpox epoxyprimer afgelakt, super harde coating...

Dat spul gebruik ik ook. Ik vind de nieuwe samenstelling van de primer wel beter dan de oude, Ik denk dat de nieuwe ook harder is dan de oude (op waterbasis)

Volgens mij is de chemische samenstelling van deze omvormers grotendeels hetzelfde. Vandaar dat ik de eerste de beste heb gepakt in de automat.handel (wit potje...).

Belangrijker is inderdaad de verharder cq. toplaag.


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
thuur schreef:Volgens mij is de chemische samenstelling van deze omvormers grotendeels hetzelfde. Vandaar dat ik de eerste de beste heb gepakt in de automat.handel (wit potje...).
Belangrijker is inderdaad de verharder cq. toplaag.
Gr Wink

er zit ook rotzooi bij... maar ik zie al op jou foto's dat de roest is omgevormd in zwart achtig spul. dat is goed.
Ik ben de laatste dagen ook druk bezig geweest om de randen van de achterspatborden en wat andere kleine roestplekken perfect weg te werken. Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat... anders gaat het je snel tegenstaan. Lang leve de roestomvormer 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Jw240 schreef:Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat...

:?: Slijptol :?:

Gaat veeeel sneller :lol:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Peter Timmer schreef:
Jw240 schreef:Roest weghalen is alleen leuk als het makkelijk gaat...

:?: Slijptol :?:

Gaat veeeel sneller :lol:

zelf met de flex vind ik het vervelend werk :wink:
op sommige plekken kom je er niet goed bij, en is het wat te grof... ik gebruik zon flex op perslucht, die zijn beter te doseren en kleiner, echt een aanrader.
Bij mijn 240 was het vooral oppervlakkige roest door steenslag, losgelaten of doorgesleten underbodycoating. Verder niet echt veel aan de hand, behalve nog wat roest op/bij de achterklep.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Tadaa! 8)

Gaatje in de koker RA dicht:
[Afbeelding: 100_0697.jpg]

Bijrijdersvloertje:
[Afbeelding: 100_0698.jpg]

[Afbeelding: 100_0699.jpg]

[Afbeelding: 100_0702.jpg]

[Afbeelding: 100_0703.jpg]

Gaatje achter de bestuurdersstoel is dicht:
[Afbeelding: 100_0700.jpg]

De uitlaat heeft ook een piepklein gaatje, tijd voor een RVS exemplaar 8)
[Afbeelding: 100_0696.jpg]


Gr Big Grin
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.859 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)